Inspiracje metodyczne

Czytać czy nie czytać? Oto jest pytanie. 

 Ø Ciepły poranek…  jeden z niewielu, ostatnio. Wczoraj weszłam jak zwykle do pokoju, w którym mam bibliotekę domową i… mój wzrok padł na „Hamleta” ….           Nie, nie o Szekspirze chcę pisać. Bardziej o drodze asocjacji myślowych od tego dramaturga wiodących. (…)
Anna Chodkowska – doradca metodyczny w zakresie języka polskiego 

 

 

I w odmianach smak jest… Rzecz o innowacjach i nieszablonowych spotkaniach z literaturą w szkole

Ø  Z całym tym szumem medialnym jadę do szkoły, wchodzę do pokoju nauczycielskiego, potem do klasy… W tej przestrzeni zderzam się z konkretem,

     który zdaje się blednąć przy wszystkich newsach podawanych z lewa i prawa. (..) Moi uczniowie niechętnie przeczytali lekturę (…)

Anna Chodkowska – doradca metodyczny w zakresie języka polskiego

 

Fotografia w historii

Ø  Współczesna cywilizacja to królestwo informacji – nie zawsze istotnych i ważnych. W tym informacyjnym chaosie często komunikaty
przekształcane są w obrazy i w ten sposób łatwiej docierają do potencjalnego odbiorcy. Fotografia jest skrawkiem rzeczywistości, 

     dlatego posiada wyższość nad tekstami źródłowymi. (…) 

Marzena Kołakowska – doradca metodyczny w zakresie historii i wos

 

Lapbook na lekcji metematyki

Ø  (…) Praca w szkole wymaga nieustannego poszukiwania nowych pomysłów i metod wpływających na wzrost zainteresowania uczniów nowym
tematem i motywowania ich do odkrywania tego czego jeszcze nie znają. (…)

Iwona Brulińska – doradca metodyczny w zakresie matematyki

 

Uczniowski zeszyt OK

Ø  (…) Pierwsze pytanie, które się nasuwa: czy zeszyt uczniowski może być OK? Oczywiście, szczególnie jeśli stanie się nieodzownym
„towarzyszem” uczniów w ich samorozwoju i stanowi wsparcie w procesie uczenia się. Na co zwrócić uwagę, 

       aby zeszyt był wartościowym „przyjacielem” ucznia? (…)

Agata Maliszewska – doradca metodyczny w zakresie biologii

 

Dlaczego właśnie Genially

Ø  (…) Moi uczniowie bardzo lubią Genially. Gdy przez jakiś czas nie wykorzystuję prezentacji na lekcjach sami się ich domagają,
ponieważ lubią kolorowe motywy, szablony i różnorodność animacji. Pomaga im to w wizualizacji i zapamiętywaniu treści.  (…)

Bożena Klicka – doradca metodyczny w zakresie edukacji wczesnoszkolnej

 

 

Trening Umiejętności Społecznych w terapii dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Ø  (…) Obszar budowania kompetencji społecznych od wielu lat znajduje się w kręgu moich zainteresowań, dzięki czemu swoją wiedzę i doświadczenie

     mogę wykorzystywać podczas zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Ta forma terapii wydaje się być najlepszą formą
oddziaływania w przypadku dzieci z autyzmem, ale jak praktyka pokazuje – nie tylko. (…)

Sylwia Parólska – doradca metodyczny w zakresie kształcenia specjalnego

 

 Ø

ul. Gałczyńskiego 26
09-400 Płock
tel. 24 366-53-66 do 68 / 24 364 45 71
tel. kom. 500 274 304

plock@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content