Rola swobodnej zabawy w rozwoju przedszkolaka
Wspólne chwile spędzone z książką są nieocenione, gdyż dzięki nim budowana jest silna więź między dzieckiem a rodzicem. Czytanie uczy także koncentracji, rozwija i pobudza wyobraźnię, pomaga wyciszyć się i oderwać na chwilę od rzeczywistości pełnej bodźców.
Anna Kuskowska – doradca metodyczny w zakresie wychowania przedszkolnego
Rola przedszkola w wychowaniu dziecka
Anna Szmyt – doradca metodyczny w zakresie wychowania przedszkolnego
Freblowska konstrukcja – wykorzystanie materiału naturalnego do prac twórczych
Usprawnianie wielozmysłowe jest niezwykle istotne zarówno w przypadku osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak i tych z zaburzeniami w spektrum autyzmu. Wymaga od nauczyciela wnikliwej obserwacji uczniów oraz podjęcia zindywidualizowanych działań dydaktycznych, dostosowanych do potrzeb każdego z nich.
Sylwia Parólska – doradca metodyczny w zakresie kształcenia specjalnego
Postcrossing – pocztówki z widokiem na świat
Aleksandra Wiktorowicz – doradca metodyczny w zakresie języka angielskiego
ChatGPT. Część pierwsza – szyfr Cezara
ØRozważania o chacie GPT od miesięcy zajmują nie tylko ludzi związanych z rozwojem technologii, ale również dziennikarzy, literatów, etyków, …. i oczywiście nauczycieli. Chciałbym zaprezentować kilka przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji na lekcjach informatyki w szkole ponadpodstawowej.
Stanisław Szulc – doradca metodyczny w zakresie informatyki
Zajęcia twórcze rozwijające wyobraźnię dziecka w wieku przedszkolnym
Ø W swojej pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego bardzo często podczas prowadzenia zajęć wykorzystuję wyobraźnię dziecka. Właśnie dzięki wyobraźni dziecko często bawi się wymyślając fantazyjne światy, a podczas zajęć tworzy nieoczekiwane prace plastyczne, buduje złożone wypowiedzi, opisuje świat widziany oczyma wyobraźni.
Anna Szmyt – doradca metodyczny w zakresie wychowania przedszkolnego
Rok 2022 – Rokiem Romantyzmu Polskiego
Ø Romantyzm to czas wielkich poetów, wieszczów, ale również – czas indywidualistów, odmieńców, frenezji. Przypomnienia takich ludzi nam obecnie potrzeba. Zbyt wiele bowiem, wokół nas, prób ujednolicania, sprowadzania wszystkich do jednego mianownika. Zaczynamy łaknąć prawdziwej oryginalności, nie tej udawanej, na zamówienie, wyreżyserowanej.
Anna Chodkowska – doradca metodyczny w zakresie języka polskiego
Czytać czy nie czytać? Oto jest pytanie.
I w odmianach smak jest… Rzecz o innowacjach i nieszablonowych spotkaniach z literaturą w szkole
Ø Z całym tym szumem medialnym jadę do szkoły, wchodzę do pokoju nauczycielskiego, potem do klasy… W tej przestrzeni zderzam się z konkretem,
który zdaje się blednąć przy wszystkich newsach podawanych z lewa i prawa. (..) Moi uczniowie niechętnie przeczytali lekturę (…)
Anna Chodkowska – doradca metodyczny w zakresie języka polskiego
Ø Współczesna cywilizacja to królestwo informacji – nie zawsze istotnych i ważnych. W tym informacyjnym chaosie często komunikaty
przekształcane są w obrazy i w ten sposób łatwiej docierają do potencjalnego odbiorcy. Fotografia jest skrawkiem rzeczywistości,
dlatego posiada wyższość nad tekstami źródłowymi. (…)
Marzena Kołakowska – doradca metodyczny w zakresie historii i wos
Ø (…) Praca w szkole wymaga nieustannego poszukiwania nowych pomysłów i metod wpływających na wzrost zainteresowania uczniów nowym
tematem i motywowania ich do odkrywania tego czego jeszcze nie znają. (…)
Iwona Brulińska – doradca metodyczny w zakresie matematyki
Ø (…) Pierwsze pytanie, które się nasuwa: czy zeszyt uczniowski może być OK? Oczywiście, szczególnie jeśli stanie się nieodzownym
„towarzyszem” uczniów w ich samorozwoju i stanowi wsparcie w procesie uczenia się. Na co zwrócić uwagę,
aby zeszyt był wartościowym „przyjacielem” ucznia? (…)
Agata Maliszewska – doradca metodyczny w zakresie biologii
Ø (…) Moi uczniowie bardzo lubią Genially. Gdy przez jakiś czas nie wykorzystuję prezentacji na lekcjach sami się ich domagają,
ponieważ lubią kolorowe motywy, szablony i różnorodność animacji. Pomaga im to w wizualizacji i zapamiętywaniu treści. (…)
Bożena Klicka – doradca metodyczny w zakresie edukacji wczesnoszkolnej
Trening Umiejętności Społecznych w terapii dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Ø (…) Obszar budowania kompetencji społecznych od wielu lat znajduje się w kręgu moich zainteresowań, dzięki czemu swoją wiedzę i doświadczenie
mogę wykorzystywać podczas zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Ta forma terapii wydaje się być najlepszą formą
oddziaływania w przypadku dzieci z autyzmem, ale jak praktyka pokazuje – nie tylko. (…)
Sylwia Parólska – doradca metodyczny w zakresie kształcenia specjalnego
Ø
Mazowieckie Samorządowe
Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Ciechanowie
ul. H. Sienkiewicza 33, 06-400 Ciechanów
tel. 23 672 40 31, kom.: 506 200 544
fax 23 672 40 71
e-mail: ciechanow@mscdn.edu.pl
NIP: 525-249-20-11, REGON: 142639166
Zaprojektowane przez marsa studio
ul. Gałczyńskiego 26
09-400 Płock
tel. 24 366-53-66 do 68 / 24 364 45 71
tel. kom. 500 274 304
Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.