Raporty z badań

Wybrane raporty z najnowszych i archiwalnych badań krajowych i międzynarodowych

http://www.polowadrogi.mscdn.pl/

Nasze badania

Projekt edukacyjny MSCDN Połowa drogi. Celem Projektu Połowa drogi jest badanie rozwoju umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych województwa mazowieckiego. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Projektu.

Raporty z badań międzynarodowych

Raporty z badań międzynarodowych POLSCY UCZNIOWIE NA TLE INNYCH KRAJÓW Szkolne talenty Europy u progu zmian. Polscy uczniowie w najnowszych badaniach międzynarodowych, Związek Nauczycielstwa Polskiego i Evidence Institute: Warszawscy uczniowie w międzynarodowym badaniu PISA, Evidence Institute i Miasto Stołeczne Warszawa Światowy Raport na temat Edukacji, UNESCO: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373721_pol Nauczyciele w Europie. Kariera, rozwój zawodowy i ogólne samopoczucie Raport poświęcony wybranym aspektom zawodu nauczyciela Teachers in Europe (Nauczyciele w Europie) pokazuje w jaki sposób krajowe polityki i regulacje prawne mogą wspierać nauczycieli w wykonywaniu obowiązków zawodowych i prezentuje dane w takich obszarach jak kształcenie nauczycieli, warunki pracy, przebieg kariery zawodowej, doskonalenie zawodowe, ocena pracy, udział w służbowych wyjazdach zagranicznych oraz ogólne samopoczucie dotyczące sytuacji zawodowej, w tym poziom stresu. Raport łączy dane zebrane przez Eurydice podczas analizy regulacji prawnych z wynikami międzynarodowych badań OECD (TALIS). Międzynarodowe przykłady dobrych praktyk w dziedzinie współpracy szkół i uczelni z biznesemW październiku 2021 r. Polskie Biuro Eurydice opracowało na potrzeby wewnętrzne przegląd rozwiązań systemowych i przykładów dobrej praktyki w zakresie współpracy szkół i uczelni z biznesem. Poniżej prezentujemy zebrane przykłady w podziale na poziomy kształcenia – edukację szkolną (rozwiązania systemowe i przykłady dobrej praktyki) i szkolnictwo wyższe (tylko przykłady dobrej praktyki). Przykłady zostały wybrane ze względu na trwałe rezultaty współpracy oraz możliwość ich wykorzystania w praktyce przez inne placówki edukacyjne oraz firmy. W raporcie prezentowane są dane dotyczące Europy oraz wybranych krajów pozaeuropejskich – m.in. USA, Australii, Kanady i Chin. PISA – https://pisa.ibe.edu.pl/ . Ostatnie badanie było w roku 2018. PIRLS – http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/pirls TIMSS – http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/timss-2019   

Raporty z badań krajowych

Raporty z badań krajowych Rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dziecka z niepełnosprawnością. Raport z badań, Katarzyna Lichtańska,Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Instytut Pedagogiki Specjalnej Włącz szkołę. Raport z badania eksploracyjnego W stronę współpracy: organizacje społeczne i szkoły, Fundacja Pole Dialogu, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej: Jak rozwijać kompetencję współpracy w szkole?, CEO Raport końcowy z badania pt.: „Ewaluacja wspomagania szkół”, ORE. Współpraca przedsiębiorców z sektorem edukacji. Raport z badań, Michał Pachocki, Agata Smolak, FRSE Jak wspierać młodzież w niestabilnym świecie. Raport Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, Szymon Grzelak, Dorota Żyro Zdrowa Szkoła. Ocena jakości relacji szkolnych w świetle ogólnopolskich wyników badań uczniów i nauczycieli, Maciej Dębski, Joanna Flis, Fundacja Dbam o Mój Zasięg Wsparcie dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu – uchodźców z Ukrainy i ich rodzin – Raport z badań.Perspektywa profesjonalistów pracujących w polskich placówkach edukacyjnych i organizacjach pozarządowych, prof. dr hab. Ewa Pisula, dr hab. Barbara Winczura, dr Anna Basiak, Uniwersytet Warszawski – Wydział Psychologii, Uniwersytet Wrocławski – Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie – Wydział Nauk Społecznych. Kształcenia zawodowe i uczenie się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż (Listopad 2023) Współpraca przedsiębiorców z sektorem edukacji. Raport z badań, FRSE Ocena stopnia zainteresowania pracodawców współpracą z placówkami kształcenia zawodowego w zakresie praktycznych form nauczania i przygotowania zawodowego, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Wpływ edukacji na rozwój przedsiębiorczości, Angelika Andrzejczyk, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne: Wstępne badanie edukacji zawodowej i technicznej w Polsce (SBBP) pt. „Analiza wyzwań oraz potrzeb w edukacji zawodowej i technicznej z perspektywy instytucji edukacyjnych w Polsce”, Uniwersytet Techniczny w Dortmundzie Metody badania efektywności różnych form praktycznej nauki zawodu, Instytut Analiz Rynku Pracy: RAPORT Z DIAGNOZY POTRZEB W ZAKRESIE DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI W WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM Nauczyciel praktycznej, teoretycznej nauki zawodu:  uwarunkowania, zagrożenia i potrzeby wspomagania, MAZOWIECKI ZESPÓŁ ds. SYSTEMOWEGO BADANIA POTRZEB DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI: https://www.kuratorium.waw.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-1048.pdf RAPORT Z BADAŃ FGI Z MŁODZIEŻĄ (UCZNIAMI, ABSOLWENTAMI ORAZ TZW. NEET) PRZEPROWADZONYCH W RAMACH PROJEKTU „DUAL. PONADNARODOWA WSPÓŁPRACA W KIERUNKU WSPIERANIA KSZTAŁCENIA DUALNEGO W PLACÓWKACH SZKOLENIA I KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO”, dr Wojciech Broszkiewicz, Explicator Research & Consulting: https://www.projektdual.pl/assets/media/raporty-z-przeprowadzonych-konsultacji-fgi-z-uczniami-absolwentami-i-mlodzieza-neet.pdf Badanie przedsiębiorczości wśród młodzieży, Fundacja dra Bogusława Federa: https://wiedza3g.pl/files/rozne/40_RAPORT_ZBIORCZY_final_v2_WEB.pdf KSZTAŁCENIE   ZAWODOWE   PRACOWNIKÓW MŁODOCIANYCH   –   BADANIE   JAKOŚCIOWE  W SUBREGIONACH, Laboratorium Badań Społecznych Sp. z o. o.: http://obserwatorium.mazowsze.pl/pliki/files/raport_ksztalcenie_mlodocianych_final.pdf Rozwijanie aktywności fizycznej uczniów Rozwój aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, NIK Raport o stanie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w Polsce. Dokument wspierający polityki i programy w obszarze aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w samorządach terytorialnych i rządzie, AWF w Warszawie, AWF w Poznaniu, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie: https://www.awf.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/raport-o-stanie-aktywnosci-fizycznej-dzieci-i-mlodziezy-w-polsce Raport merytoryczny projektu Aktywny powrót do szkoły – kontynuacja programu szkoleń dla nauczycieli z całej Polski i zajęć pozalekcyjnych w ramach tzw. Sport Klubów, Ministerstwo Edukacji i Nauki: https://www.wfzawf.pl/files/raport_koncowy_2022.pdf Zdrowie i styl życia polskich uczniów, Instytut Matki i Dziecka: https://www.ore.edu.pl/2021/03/raport-zdrowie-i-styl-zycia-polskich-uczniow/ Kondycja uczniów powracających do szkół po zdalnej edukacji. Przypadek Polski i Ukrainy, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie: https://ycee.up.krakow.pl/article/view/8812 Polaków portfel własny: aktywna rodzina. Raport Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku, Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS: https://www.santanderconsumer.pl/gfx/santander/userfiles/_public/akademia-zdrowia/azs_2019/raport_ppw_aktywna_rodzina.pdf Technologia informacyjna Granie na ekranie. Młodzież w świecie gier cyfrowych, Fundacja Dbam o Mój Zasięg: https://dbamomojzasieg.com/granienaekranie/ Diagnoza Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (szkoły podstawowe), Fundacja edTech Poland: https://edtechpoland.pl/informacja-z-badania-ankietowego-pt-diagnoza-technologii-informacyjno-komunikacyjnych/ Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?, Fundacja Digital Poland: https://digitalpoland.prowly.com/157933-obraz-cyfrowego-spoleczenstwa-wyniki-raportu-technologia-w-sluzbie-spoleczenstwu-czy-polacy-zostana-spoleczenstwem-50 Nowe technologie w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Uniwersytet Adama Mickiewicza: https://www.researchgate.net/publication/338946834_Nowe_technologie_w_pracy_nauczyciela_edukacji_wczesnoszkolnej_Raport_z_badan Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 roku, Główny Urząd Statystyczny: https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2022-roku,1,16.html Potrzeby informacyjne dzieci i młodzieży dotyczące bezpiecznych zachowań w szkole i w czasie wolnym, CIOP-PIB: https://m.ciop.pl/CIOPPortalWAR/file/93625/20211207105857&Raport-2021.pdf Sztuczna inteligencja Sztuczna inteligencja w oczach Polaków, NASK: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/2594,Sztuczna-inteligencja-w-oczach-Polakow-raport-z-badan-spolecznych.html Otwarte dane a sztuczna inteligencja, Grupa Robocza ds. Sztucznej Inteligencji RP: https://www.gov.pl/web/ai/otwarte-dane-a-sztuczna-inteligencja—raport-z-badan-wstepnych Analiza rozwiązań w zakresie anonimizacji danych i generowania danych syntetycznych, NASK: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/5110,Analiza-rozwiazan-w-zakresie-anonimizacji-danych-i-generowania-danych-syntetyczn.html Raport na temat stanu sztucznej inteligencji 2023, Stanford University: https://trojanczyk.pl/raport-na-temat-stanu-sztucznej-inteligencji-2023/ Implementacja generatywnej AI, Infuture Institute: https://infuture.institute/raporty/implementacja-generatywnej-ai/ Sztuczna inteligencja. Osiągnięcia publikacyjne, OPI: https://opi.org.pl/5-miejsce-polski-w-rankingu-ue27-nowy-raport-opi-na-temat-sztucznej-inteligencji/ Sztuczna inteligencja pod kontrolą, Fundacja Panoptykon: https://panoptykon.org/sites/default/files/publikacje/pi-ai_7.10.22.pdf Wychowawcza rola rodziny Raport Rzecznika Praw Dziecka. Ogólnopolskie badanie jakości życia dzieci i młodzieży w Polsce. Relacje z rodzicami i życie w domu: https://brpd.gov.pl/2021/10/25/wyniki-badan-naukowych-w-polskiej-rodzinie-jest-milosc-ale-brakuje-czasu/ Raport „Tata” Joanna Włodarczyk, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę: https://fdds.pl/o-fundacji/co-nowego-w-fundacji/co-mysli-i-czuje-wspolczesny-ojciec-nowy-raport-fundacji-dajemy-dzieciom-sile.html Jak rodzice z małymi dziećmi korzystają z kultury. Raport z badania, Fundacja Rodzic w mieście: https://kulturaodkolyski.pl/pozytywny-wplyw-kultury-i-sztuki-na-dziecko/ Poczucie sprawstwa rodziców w kontakcie z dzieckiem w wieku przedszkolnym – raport z badań, Blanka Poćwiardowska, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy: https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/202/poczucie-sprawstwa-rodzicow-w-kontakcie-z-dzieckiem-w-wieku-przedszkolnym–raport-z-badan/article.pdf Wpływ środowiska rodzinnego na wybory edukacyjne absolwenta PW (do czasu podjęcia studiów) oraz odniesiony przez niego sukces, zespół badawczy Politechniki Warszawskiej – Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej: https://www.bk.pw.edu.pl/uploads/attaches/0V9ai6DcWfwzRyZERsTWNmTHQXxjhQ7MrAh5eMfR.pdf Rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów Ocena jakości relacji szkolnych w świetle ogólnopolskich wyników badań uczniów i nauczycieli, Fundacja Dbam o Mój Zasięg: https://dbamomojzasieg.pl/wp-content/uploads/2022/11/Zdrowa-szkola-raport-z-badan.pdf Raport z ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów, IBE: https://www.ibe.edu.pl/images/publikacje/Raport_OBUT.pdf KOMPETENCJE KLUCZOWE DLA NAUCZANIA MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO W UNII EUROPEJSKIEJ RAMY ODNIESIENIA, IBE: https://ibe.edu.pl/images/badania/Crosscut/CROSSCUT%20kompetencje%20kluczowe%20dla%20nauczania_Rama%20odniesienia.pdf Czas na szkołę kompetencji, Fundacja EFC: https://efc.edu.pl/UnS/Czas%20na%20szko%C5%82%C4%99%20kompetencji.%20Rozwi%C4%85zania%20dla%20edukacji.pdf Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów, PISA: https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2019/12/raport-wyniki-badan-pisa-2018.pdf Kompetencje przekrojowe – integralne ujęcie kompetencji uczniowskich, Joanna Bochniarz i Hildmann Jule https://wspolna-szkola.pcss.pl/kompetencje-przekrojowe-integralne-ujecie-kompetencji-uczniowskich/ Już teraz przygotowuj swojego ucznia do pracy w zawodzie…?, Joanna Poźnikiewicz https://wmodn.elblag.pl/juz-teraz-przygotowuj-swojego-ucznia-do-pracy-w-zawodzie/ Wojna w Ukrainie – 2022 r. UCZEŃ Zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów z Ukrainy, ORE https://www.ore.edu.pl/2022/05/zroznicowane-potrzeby-edukacyjne-uczniow-z-ukrainy-jak-na-nie-odpowiadac/ Razem w klasie. Dzieci z Ukrainy w polskich szkołach, Fundacja Szkoła z Klasą: https://www.szkolazklasa.org.pl/materialy/razem-w-klasie-dzieci-z-ukrainy-w-polskich-szkolach/ Odpowiedzialne wsparcie młodych uchodźców z Ukrainy, EDU4UKRAINE: https://www.edu4ukraine.org/raport/ Raport na temat podziału dodatkowych środków finansowych na uczniów z Ukrainy, Ministerstwo Edukacji i Nauki: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/raporty-na-temat-podzialu-dodatkowych-srodkow-finansowych-na-uczniow-z-ukrainy Współczesne migracje, Centrum Edukacji Obywatelskiej: https://globalna.ceo.org.pl/materialy/wspolczesne-migracje-raport-z-badania/ Globalne wyzwania oczami młodzieży, Centrum Edukacji Obywatelskiej: https://globalna.ceo.org.pl/aktualnosci/raport-centrum-edukacji-obywatelskiej-globalne-wyzwania-oczami-mlodziezy/ Rekomendacje systemowe dotyczące integracji dzieci-uchodźców z Ukrainy, Fundacja Transatlantic Future Leaders Forum (TFLF): https://transatlanticforum.org/tflf-raport/ Odpowiedzialne wsparcie młodych uchodźców z Ukrainy, EDU4UKRAINE: https://www.edu4ukraine.org/raport/ NAUCZYCIEL Jaka powinna być polityka edukacyjna wobec uchodźców z Ukrainy? Zofia Grudzińska, Fundacja Batorego: https://www.batory.org.pl/publikacja/jaka-powinna-byc-polityka-edukacyjna-wobec-uchodzcow-z-ukrainy/ Rekomendacje systemowe dotyczące integracji dzieci-uchodźców z Ukrainy, Fundacja Transatlantic Future Leaders Forum (TFLF): https://transatlanticforum.org/tflf-raport/ Jaka powinna być polityka edukacyjna wobec uchodźców z Ukrainy? Zofia Grudzińska, Fundacja Batorego: https://www.batory.org.pl/publikacja/jaka-powinna-byc-polityka-edukacyjna-wobec-uchodzcow-z-ukrainy/ SZKOŁA Wyzwania i potrzeby związane z napływem uczniów z Ukrainy, Centrum Edukacji Obywatelskiej: https://ceo.org.pl/aktualnosci_ceo/raport-wyzwania-i-potrzeby-zwiazane-z-naplywem-uczniow-z-ukrainy/ Razem w

ul. Świętojerska 9,
00-236 Warszawa
tel. 22 536 60 00, kom.: 797 990 037
sekretariat@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content