Raporty z badań krajowych RAPORTY Z BADAŃ GRUDZIEŃ 2024 Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. Tożsamość narodowa w opinii uczniów klas I–III szkół podstawowych, IBE: https://www.ibe.edu.pl/images/publikacje/Tozsamsc%20Narodowa/Poprawione/Tosamo%20narodowa%20w%20opinii%20uczniw%20klas%20I%20III%20raport%20z%20badan%20OK.pdf Tożsamość narodowa w edukacji szkolnej w opiniach dyrektorów szkół, IBE: https://www.ibe.edu.pl/images/publikacje/Tozsamsc%20Narodowa/TN-w-opinii-dyrektorow-szkol.pdf Edukacja obywatelska. Jak zwiększyć zaangażowanie młodzieży w życie szkoły i społeczeństwa?, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji: https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2024/11/05/tv81cv/edukacja-obywatelska-online.pdf Młodzi w demokracji, IBE: https://iccs.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2023/11/ICCS-2022_raport.pdf Niewidoczne historie. Jak powstają wspólne narracje na temat aktualnych migracji europejskich, Fundacja Szkoła z Klasą: https://www.szkolazklasa.org.pl/materialy/niewidoczne-historie-raport-badawczy-2024/ Edukacja obronna w kształtowaniu świadomości obronnej młodzieży akademickiej: raport z badań, Akademia Sztuki Wojennej: https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-190226a7-31c8-42cc-ad2e-5b7688a09008 Szkolna autokracja, Fundacja Civis Polonus: https://civispolonus.org.pl/media/project_block/demokracja-raport-final.pdf Edukacja obywatelska dla każdego, Centrum Edukacji Obywatelskiej: https://obymlodziez.ceo.org.pl/sites/obymlodziez.ceo.org.pl/files/raport_oby_mlodziez.pdf Młodzież na rzecz globalnych wyzwań, Centrum Edukacji Obywatelskiej: https://sus.ceo.org.pl/wp-content/uploads/sites/4/2022/06/Raport_edukacja-globalna_FINAL_maj22.pdf LISTOPAD 2024 Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy. WF z AWF. Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Ministerstwo Edukacji i Nauki: https://www.wfzawf.pl/files/raport_koncowy_2023.pdf PROMOCJA ZDROWIA W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH, Ośrodek Rozwoju Edukacji: https://ore.edu.pl/wp-content/uploads/2023/11/do-zaw.-promocja_zdrowia-6.pdf PROGRAM NAUCZANIA PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI – OPRACOWANIE I PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMÓW, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie: file:///C:/Users/Gers%20Anna/Downloads/Raport%20ko%C5%84cowy%20z%20realizacji%20projektu.pdf Wdrażanie działań prozdrowotnych w placówkach należących do Krajowej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, Uniwersytet śląski w Katowicach, ORE: https://us.edu.pl/wydzial/wns/wp-content/uploads/sites/17/Bez-kategorii/Raport-z-badania-SzPZ_luty_2024-1.pdf Ocena skuteczności interwencyjno – profilaktycznego programu poprawy zachowań zdrowotnych 15-letnich dziewcząt z wykorzystaniem techniki telemonitoringu, Instytut Matki i Dziecka, Ministerstwo Zdrowia: https://imid.med.pl/files/imid/Zdrowa%20ja/RAPORT_ZJ(1)-%20wersja%20ko%C5%84cowa.pdf RAPORT O STANIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY W POLSCE, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie: https://www.activehealthykids.org/wp-content/uploads/2022/10/Poland-report-card-long-form-2022.pdf Środowisko fizyczne i społeczne oraz jakość funkcjonowania szkoły a zdrowie subiektywnei zachowania zdrowotne nastolatków, Instytut Matki i Dziecka: https://kalimu.github.io/downloads/instytut_net.pdf Rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dziecka z niepełnosprawnością. Raport z badań, Katarzyna Lichtańska,Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Instytut Pedagogiki Specjalnej Włącz szkołę. Raport z badania eksploracyjnego W stronę współpracy: organizacje społeczne i szkoły, Fundacja Pole Dialogu, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej: Jak rozwijać kompetencję współpracy w szkole?, CEO Raport końcowy z badania pt.: „Ewaluacja wspomagania szkół”, ORE. Współpraca przedsiębiorców z sektorem edukacji. Raport z badań, Michał Pachocki, Agata Smolak, FRSE Jak wspierać młodzież w niestabilnym świecie. Raport Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, Szymon Grzelak, Dorota Żyro Zdrowa Szkoła. Ocena jakości relacji szkolnych w świetle ogólnopolskich wyników badań uczniów i nauczycieli, Maciej Dębski, Joanna Flis, Fundacja Dbam o Mój Zasięg Wsparcie dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu – uchodźców z Ukrainy i ich rodzin – Raport z badań.Perspektywa profesjonalistów pracujących w polskich placówkach edukacyjnych i organizacjach pozarządowych, prof. dr hab. Ewa Pisula, dr hab. Barbara Winczura, dr Anna Basiak, Uniwersytet Warszawski – Wydział Psychologii, Uniwersytet Wrocławski – Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie – Wydział Nauk Społecznych. Kształcenia zawodowe i uczenie się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż (Listopad 2023) Współpraca przedsiębiorców z sektorem edukacji. Raport z badań, FRSE Ocena stopnia zainteresowania pracodawców współpracą z placówkami kształcenia zawodowego w zakresie praktycznych form nauczania i przygotowania zawodowego, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Wpływ edukacji na rozwój przedsiębiorczości, Angelika Andrzejczyk, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne: Wstępne badanie edukacji zawodowej i technicznej w Polsce (SBBP) pt. „Analiza wyzwań oraz potrzeb w edukacji zawodowej i technicznej z perspektywy instytucji edukacyjnych w Polsce”, Uniwersytet Techniczny w Dortmundzie Metody badania efektywności różnych form praktycznej nauki zawodu, Instytut Analiz Rynku Pracy: RAPORT Z DIAGNOZY POTRZEB W ZAKRESIE DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI W WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM Nauczyciel praktycznej, teoretycznej nauki zawodu: uwarunkowania, zagrożenia i potrzeby wspomagania, MAZOWIECKI ZESPÓŁ ds. SYSTEMOWEGO BADANIA POTRZEB DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI: https://www.kuratorium.waw.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-1048.pdf RAPORT Z BADAŃ FGI Z MŁODZIEŻĄ (UCZNIAMI, ABSOLWENTAMI ORAZ TZW. NEET) PRZEPROWADZONYCH W RAMACH PROJEKTU „DUAL. PONADNARODOWA WSPÓŁPRACA W KIERUNKU WSPIERANIA KSZTAŁCENIA DUALNEGO W PLACÓWKACH SZKOLENIA I KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO”, dr Wojciech Broszkiewicz, Explicator Research & Consulting: https://www.projektdual.pl/assets/media/raporty-z-przeprowadzonych-konsultacji-fgi-z-uczniami-absolwentami-i-mlodzieza-neet.pdf Badanie przedsiębiorczości wśród młodzieży, Fundacja dra Bogusława Federa: https://wiedza3g.pl/files/rozne/40_RAPORT_ZBIORCZY_final_v2_WEB.pdf KSZTAŁCENIE ZAWODOWE PRACOWNIKÓW MŁODOCIANYCH – BADANIE JAKOŚCIOWE W SUBREGIONACH, Laboratorium Badań Społecznych Sp. z o. o.: http://obserwatorium.mazowsze.pl/pliki/files/raport_ksztalcenie_mlodocianych_final.pdf Rozwijanie aktywności fizycznej uczniów Rozwój aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, NIK Raport o stanie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w Polsce. Dokument wspierający polityki i programy w obszarze aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w samorządach terytorialnych i rządzie, AWF w Warszawie, AWF w Poznaniu, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie: https://www.awf.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/raport-o-stanie-aktywnosci-fizycznej-dzieci-i-mlodziezy-w-polsce Raport merytoryczny projektu Aktywny powrót do szkoły – kontynuacja programu szkoleń dla nauczycieli z całej Polski i zajęć pozalekcyjnych w ramach tzw. Sport Klubów, Ministerstwo Edukacji i Nauki: https://www.wfzawf.pl/files/raport_koncowy_2022.pdf Zdrowie i styl życia polskich uczniów, Instytut Matki i Dziecka: https://www.ore.edu.pl/2021/03/raport-zdrowie-i-styl-zycia-polskich-uczniow/ Kondycja uczniów powracających do szkół po zdalnej edukacji. Przypadek Polski i Ukrainy, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie: https://ycee.up.krakow.pl/article/view/8812 Polaków portfel własny: aktywna rodzina. Raport Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku, Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS: https://www.santanderconsumer.pl/gfx/santander/userfiles/_public/akademia-zdrowia/azs_2019/raport_ppw_aktywna_rodzina.pdf Technologia informacyjna Granie na ekranie. Młodzież w świecie gier cyfrowych, Fundacja Dbam o Mój Zasięg: https://dbamomojzasieg.com/granienaekranie/ Diagnoza Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (szkoły podstawowe), Fundacja edTech Poland: https://edtechpoland.pl/informacja-z-badania-ankietowego-pt-diagnoza-technologii-informacyjno-komunikacyjnych/ Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?, Fundacja Digital Poland: https://digitalpoland.prowly.com/157933-obraz-cyfrowego-spoleczenstwa-wyniki-raportu-technologia-w-sluzbie-spoleczenstwu-czy-polacy-zostana-spoleczenstwem-50 Nowe technologie w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Uniwersytet Adama Mickiewicza: https://www.researchgate.net/publication/338946834_Nowe_technologie_w_pracy_nauczyciela_edukacji_wczesnoszkolnej_Raport_z_badan Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 roku, Główny Urząd Statystyczny: https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2022-roku,1,16.html Potrzeby informacyjne dzieci i młodzieży dotyczące bezpiecznych zachowań w szkole i w czasie wolnym, CIOP-PIB: https://m.ciop.pl/CIOPPortalWAR/file/93625/20211207105857&Raport-2021.pdf Sztuczna inteligencja Sztuczna inteligencja w oczach Polaków, NASK: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/2594,Sztuczna-inteligencja-w-oczach-Polakow-raport-z-badan-spolecznych.html Otwarte dane a sztuczna inteligencja, Grupa Robocza ds. Sztucznej Inteligencji RP: https://www.gov.pl/web/ai/otwarte-dane-a-sztuczna-inteligencja—raport-z-badan-wstepnych Analiza rozwiązań w zakresie anonimizacji danych i generowania danych syntetycznych, NASK: https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/5110,Analiza-rozwiazan-w-zakresie-anonimizacji-danych-i-generowania-danych-syntetyczn.html Raport na temat stanu sztucznej inteligencji 2023, Stanford University: https://trojanczyk.pl/raport-na-temat-stanu-sztucznej-inteligencji-2023/ Implementacja generatywnej AI, Infuture Institute: https://infuture.institute/raporty/implementacja-generatywnej-ai/ Sztuczna inteligencja. Osiągnięcia publikacyjne, OPI: https://opi.org.pl/5-miejsce-polski-w-rankingu-ue27-nowy-raport-opi-na-temat-sztucznej-inteligencji/ Sztuczna inteligencja pod kontrolą, Fundacja Panoptykon: https://panoptykon.org/sites/default/files/publikacje/pi-ai_7.10.22.pdf Wychowawcza rola rodziny Raport Rzecznika Praw Dziecka. Ogólnopolskie badanie jakości życia dzieci i młodzieży w Polsce. Relacje z rodzicami i życie w