Wojna w Ukrainie – czerwiec 2022 r.
UCZEŃ
Rekomendacje systemowe dotyczące integracji dzieci-uchodźców z Ukrainy, Fundacja Transatlantic Future Leaders Forum (TFLF):
https://transatlanticforum.org/tflf-raport/
Odpowiedzialne wsparcie młodych uchodźców z Ukrainy,
EDU4UKRAINE:
https://www.edu4ukraine.org/raport/
NAUCZYCIEL
Jaka powinna być polityka edukacyjna wobec uchodźców z Ukrainy?
Zofia Grudzińska, Fundacja Batorego:
https://www.batory.org.pl/publikacja/jaka-powinna-byc-polityka-edukacyjna-wobec-uchodzcow-z-ukrainy/
SZKOŁA
Uchodźcy z Ukrainy w Polsce,
Platforma Migracyjna EWL oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego:
https://ewl.com.pl/raport-specjalny-uchodzcy-z-ukrainy-w-polsce/
Problemy uchodźców wojennych z Ukrainy w Polsce – badanie ankietowe, Interdyscyplinarne Laboratorium Badania Wojny w Ukrainie, kierownik zespołu badawczego dr hab. Piotr Długosz, prof. Uniwersytetu Pedagogicznego im KEN w Krakowie:
Miejska gościnność: wielki wzrost, wyzwania i szanse – Raport o uchodźcach z Ukrainy w polskich miastach,
Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza:
Jak szkoły niepubliczne pomagają Ukrainie,
Our Kids:
https://www.ourkids.net/pl/pomoc-szkol-niepublicznych-dla-ukrainy.php
https://diagnozy.ibe.edu.pl/pl/
https://egzaminy.operon.pl/index/trzecioklasista
UCZEŃ
Konsekwencje pandemii COVID-19 dla zdrowia psychicznego i edukacji dzieci i młodzieży, PAN, Przedstawicielstwo w Kijowie:
Stanowisko 10. zespołu ds. COVID-19 przy Prezesie PAN: Konsekwencje pandemii COVID-19 dla zdrowia psychicznego i edukacji dzieci i młodzieży
Moje s@mopoczucie w e-szkole, Anna Bieganowska-Skóra, Dorota Pankowska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2020:
Nastolatkowie wobec pandemii, Raport nr 11 z badania przeprowadzonego w Instytucie Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej we współpracy z Wydziałem Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
Specyficzna trudności w nauce a zdalne nauczanie, Raport nr 19 z badania przeprowadzonego w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW przy współpracy z ekspertami z Wydziału Psychologii UW podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
Rodzice, dzieci i pandemia, Raport nr 10 z badania przeprowadzonego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
https://covid.psych.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/50/2021/03/Raport_rodzice_dzieci_pandemia.pdf
NAUCZYCIEL
Sukces czy porażka zdalnego nauczania, Fundacja im. S. Batorego:
https://www.batory.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/Sukces-czy-porazka-zdalnego-nauczania.pdf
Nauczyciele i powrót do szkół w czasie pandemii, Raport nr 20 z badania przeprowadzonego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
Edukacja zdalna w czasach Covid-19, Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego:
SZKOŁA
Raport o kryzysowej edukacji zdalnej w Polsce w czasie COVID-19, prof. Jacek PYŻALSKI, prof. Natalia WALTER, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu:
Funkcjonowanie szkół w sytuacji zagrożenia Covid-19, raport pokontrolny NIK, grudzień 2021 r.:
https://www.nik.gov.pl/plik/id,25380,vp,28141.pdf
Badanie zdrowia psychicznego Polaków po roku pandemii Covid-19 – Kukanow, Nawrocka SW Research:https://swresearch.pl/raporty/badanie-zdrowia-psychicznego-polakow-po-roku-pandemii-covid-19-kukanow-nawrocka-sw-research
Mazowieckie Samorządowe
Centrum Doskonalenia Nauczycieli (MSCDN)
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa
tel. 22 536 60 00, kom.: 797 990 037
fax 22 536 60 01
e-mail: sekretariat@mscdn.edu.pl
NIP: 525-249-20-11, REGON: 142639166
Zaprojektowane przez marsa studio
ul. Świętojerska 9,
00-236 Warszawa
tel. 22 536 60 00, kom.: 797 990 037
fax 22 536 60 01
sekretariat@mscdn.edu.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.