
Raporty z badań międzynarodowych
Raporty z badań międzynarodowych
Nauczyciele w Europie. Kariera, rozwój zawodowy i ogólne samopoczucie
Raport poświęcony wybranym aspektom zawodu nauczyciela Teachers in Europe (Nauczyciele w Europie) pokazuje w jaki sposób krajowe polityki i regulacje prawne mogą wspierać nauczycieli w wykonywaniu obowiązków zawodowych i prezentuje dane w takich obszarach jak kształcenie nauczycieli, warunki pracy, przebieg kariery zawodowej, doskonalenie zawodowe, ocena pracy, udział w służbowych wyjazdach zagranicznych oraz ogólne samopoczucie dotyczące sytuacji zawodowej, w tym poziom stresu. Raport łączy dane zebrane przez Eurydice podczas analizy regulacji prawnych z wynikami międzynarodowych badań OECD (TALIS).
Międzynarodowe przykłady dobrych praktyk w dziedzinie współpracy szkół i uczelni z biznesem
W październiku 2021 r. Polskie Biuro Eurydice opracowało na potrzeby wewnętrzne przegląd rozwiązań systemowych i przykładów dobrej praktyki w zakresie współpracy szkół i uczelni z biznesem. Poniżej prezentujemy zebrane przykłady w podziale na poziomy kształcenia – edukację szkolną (rozwiązania systemowe i przykłady dobrej praktyki) i szkolnictwo wyższe (tylko przykłady dobrej praktyki). Przykłady zostały wybrane ze względu na trwałe rezultaty współpracy oraz możliwość ich wykorzystania w praktyce przez inne placówki edukacyjne oraz firmy. W raporcie prezentowane są dane dotyczące Europy oraz wybranych krajów pozaeuropejskich – m.in. USA, Australii, Kanady i Chin.
PISA – https://pisa.ibe.edu.pl/ . Ostatnie badanie było w roku 2018.
PIRLS – http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/pirls
TIMSS – http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/timss-2019