Szkoła Rozwiązywania Problemów

Szkoła Rozwiązywania Problemów to wirtualne miejsce, w którym będziemy zamieszczać praktyki nauczycieli w prowadzeniu lekcji problemowych, przydatne rozwiązania dotyczące problemów wychowawczych, rady ekspertów, proponować też będziemy na bieżąco literaturę przedmiotu.

Idea Szkoły Rozwiązywania Problemów narodziła się w związku z realizacją eksperymentu pedagogicznego, którego celami było rozwijanie u uczniów kompetencji sprzyjających uczeniu się – poznawczych, komunikacyjnych, badawczych, kształtowanie postaw kreatywnych, przygotowanie uczniów do rozwiązywania, na miarę swojego wieku, problemów poznawczych i tych, napotykanych w życiu. Chcielibyśmy zarekomendować sprawdzone działania i zachęcić do korzystania z doświadczeń i zasobów, które powstawały przez trzy ostatnie lata i będą powstawać dzięki Państwu.

mscdn_warszawa_banner_szkola rozwiazywania problemow-01-01

Aktualności

warszawa3 stycznia, 2023

31 stycznia 2023 rokuSpotkanie z Panią dr hab. Aleksandrą Tłuściak-Deliowską (prof. APS)Temat spotkania: Szkoła, w której wszyscy czują się szczęśliwi 6 grudnia 2022 rokuSpotkanie z Panią dr hab. Aleksandrą Tłuściak-Deliowską (prof. APS)Temat spotkania: Zachowania trudne

warszawa3 listopada, 2021

Zapraszamy do dzielenia się doświadczeniem w prowadzeniu lekcji problemowych. W tym miejscu będziemy zamieszczać przesłane przez Państwa scenariusze zajęć, filmiki, prezentacje multimedialne, polecane pomoce dydaktyczne i sposoby realizacji lekcji problemowych.   Doświadczenia nauczycieli ze Specjalnego

warszawa20 września, 2021

Rozwiązwanie problemów jako kompetencja/umiejętność przekrojowa Kompetencje/umiejętności przekrojowe (inaczej transferowalne) to zdolności wykorzystywane w różnych obszarach ludzkiej aktywności. Jedną z tych zdolności jest rozwiązywanie problemów. W katalogu kompetencji przekrojowych kluczowych dla zatrudnienia przygotowanym przez Partnerów projektu

warszawa20 września, 2021

E-biblioteczka to miejsce, w którym znajdziecie Państwo ciekawe, nowe i nieco starsze opracowania, książki oraz inne pozycje wydawnicze, dzięki którym będziecie mogli zweryfikować swoje postrzeganie nauczenia i wychowania z perspektywy nauczyciela. Mam nadzieję, że pomogą

warszawa20 września, 2021

Dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów uczniów w Szkole Podstawowej nr 316 im. Astrid Lindgren w Warszawie Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego np. z zespołem Aspergera z racji swoich zachowań nieakceptowanych

warszawa20 września, 2021

Szanowni Państwo Dyrektorzy, proponujemy udział w kompleksowym wspomaganiu szkoły/placówki oświatowej wokół zagadnienia rozwiązywania problemów. Celem naszej oferty programowej pt. W poszukiwaniu źródeł sukcesu w procesie uczenia się i nauczania jest budowanie/doskonalenie kompetencji poznawczych, badawczych i komunikacyjnych uczniów

warszawa20 września, 2021

W budowaniu umiejętności przekrojowej – rozwiązywanie problemów – rekomendujemy tok lekcji problemowej wg R.I. Arendsa: Krok 1. Nakierowanie uczniów na problem. Krok 2. Przygotowanie uczniów do nauki. Krok 3. Samodzielne i grupowe badania. Krok 4. Wytwarzanie i prezentowanie

MSCDN Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa

Sekretariat
tel. 22 536 60 62; kom. 609 423 954 email: warszawa@mscdn.edu.pl

Dział szkoleń
tel. 22 536 60 66; kom. 609 426 125 email: formy@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content