eMOCje w twórczości – edycja V realizowana w roku szk. 2024/2025 pod hasłem Szkoła latania w kosmos, czyli empatycznie rebelianci 4K w akcji

Jak stworzyć bezpieczną przestrzeń do rozwoju kreatywności i przyjazne środowisko, w którym wszyscy śmieją się tak, że żaden, nawet najbardziej nieszablonowy pomysł, nie może być wyśmiany? Dowiedzą się uczestnicy warsztatu inaugurującego kolejną edycję projektu eMOCje w twórczości, która w tym roku szkolnym będzie realizowana pod hasłem: Szkoła latania w kosmos, czyli empatyczni Rebelianci 4K w akcji.

Czy gdyby marzenia małego Mirosława Hermaszewskiego zostały wyśmiane przez nauczycieli i kolegów, moglibyśmy dziś pochwalić się jedynym polskim astronautą w kosmosie? Być może na zawsze ten śmiech zaprzepaściłby plany chłopca i odebrał odwagę do działania. Ilu podobnych chłopców i dziewczynek zrezygnowało z walki o swoje marzenia, bo ktoś wyśmiał, zbagatelizował lub zignorował ich fantazje?

Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić dzieciom przestrzeń do realizacji nawet najbardziej szalonych pomysłów (oczywiście w granicach bezpieczeństwa 😉) , czyli umieć na co dzień uczyć „latania w kosmos”. Do tego nie są potrzebne drogie rakiety i sztab wybitnych inżynierów – wystarczy kilka mądrych słów.

O tym, jak tego dokonać, jak wspierać dzieci w realizacji marzeń, dowiemy się podczas warsztatu Szkoła latania w kosmos, czyli empatyczni Rebelianci 4K w akcji, które odbędą się 9 października 2024 r. w godz. 15.30-18.30 w MSCDN Wydział w Płocku. Na spotkanie zapraszamy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Szkolenie poprowadzi dr Jarosław Marek Spychała – wykładowca akademicki (Bonn, Tübingen, Konstanz, Barcelona, Edinburgh, Dublin, Warszawa), twórca programu Lego Logos – nowatorskiej metody uczenia filozofii za pomocą klocków lego. Naukowo zajmuje się historią filozofii i religii.

Uwaga! W tym roku szkolnym finałowym „produktem” naszego projektu będzie DZIENNIK Z PODRÓŻY W KOSMOS, który może przybrać postać książki – im bardziej niezwykła i kreatywna, tym lepiej! Może to być „żywa” książka, z klocków lego, tradycyjna, w formie e-booka, 3D, najważniejsze by tematyka dotyczyła emocji, jakie mogą nam towarzyszyć w podróży w kosmos (ten metaforyczny lub realny).

 

 

 

 

eMOCje w twórczości – edycja IV realizowana w roku szkolnym 2023/2024 pod hasłem: Mistrzowie małego kina emocji

W tym roku szkolnym skupimy się na sztuce filmowej jako formie wyrazu własnych emocji. Film jako przekaz audiowizualny, daje szeroki potencjał działań nie tylko dydaktycznych, ale również wzmacniających kreatywność dzieci. Wielość zmysłów, które reagują na odbiór filmu, poszerza efektywność działań nauczyciela i wychowawcy, pozwalając na rozwijanie empatii dzieci, umiejętności nazywania emocji oraz budowania stabilności emocjonalnej.
Warsztaty z aktorem, reżyserem i specjalistą od edufilmoterapii będą podstawą przydatną do podjęcia opisywanych działań w przedszkolu i w szkole, ale również przybliżą uczestnikom/uczestniczkom przykłady zastosowania określonych zasobów audiowizualnych. Prowadzący zaprezentują również narzędzia i metody do pracy z filmem z najmłodszymi dziećmi, wpisując się w założenia działań innowacyjnych, rozwijających samodzielność myślenia i kreatywność dzieci.

Udział w projekcie jest bezpłatny, finansowany ze środków Miasta Płocka.

Realizacja projektu:

Warsztaty realizowane będą raz w miesiącu. W 2023 r. odbędą się 4 spotkania:

  • 27 września – spotkanie z Ksawerym Szlenkierem;

  • Październik 2023 r.– spotkanie z Mariuszem Palejem, reżyserem m.in. takich filmów jak: Detektyw Bruno, Za niebieskimi drzwiami, Komisarz Alex, Czarny młyn.

 

  • Listopad 2023 r. – warsztat z edufilmoterapii z edukatorką filmową – Anną Równy.

  • Grudzień 2023 r. – Kamera prawdę ci powie – warsztaty z dziennikarzem Michałem Siedleckim i Małgorzatą Gasik.

 
  • Marzec 2024 r. – Podstawy montażu filmów z Marianem Kuciem

  • Kwiecień 2024 – Uduchowiona plastyka, czyli wyrażanie siebie poprzez sztukę –  szkolenie z Aleksandrą Banach

Maj 2024 – WIELKA GALA MAŁYCH OSCARKÓW

Po każdym spotkaniu uczestnicy otrzymali zaświadczenie potwierdzające udział. Dyplom potwierdzający realizację Projektu otrzymali Nauczyciele, którzy wspólnie z dziećmi przygotowali krótki, maksymalnie 3 minutowy film o emocjach (zrealizowany za pomocą smartfona lub kamery, ważne było przede wszystkim kreatywne ujęcie tematu).

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Kontakt: Koordynator projektu – Małgorzata Gasik, MSCDN Wydział w Płocku, mail: malgorzata.gasik@mscdn.edu.pl nr tel.: 24 364 45 74

ZAPRASZAMY!

O projekcie w mediach:

Realizacja Projektu:

eMOCje w twórczości – edycja III realizowana w roku szkolnym 2022/2023 pod hasłem: Mała sztuka dużych emocji

Warsztat scenopisarstwa z Grażyną Wolszczak i Cezarym Harasimowiczem, konstruowanie widowiska teatralnego w oparciu o język emocji z dr Moniką Just oraz mała, lokalna kampania społeczna na temat zdrowia psychicznego małych dzieci to część bezpłatnego projektu „eMOCje w twórczości” – edycja III, który właśnie wystartował!

Kogo zapraszamy?

  • nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
  • uczestników projektu eMOCje w twórczości – edycja I i II;
  • wychowawców;
  • psychologów, pedagogów szkolnych;
  • nauczycieli pracujących w świetlicach.

Cele projektu:

  • projekt zakłada przygotowanie nauczycieli do wdrażania w placówkach oświatowych skutecznych technik i metod rozwijających kreatywność i zdolności wyrażania i akceptacji własnych emocji poprzez sztukę teatralną;
  • zapoznanie i pogłębienie wiedzy uczestników na temat scenopisarstwa jako formy wyrażania emocji;
  • poznanie podstaw psychologii emocji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
  • pogłębienie świadomości metod rozwijania umiejętności regulowania emocji;
  • poznanie podstawowych technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów:
  • doświadczenie mechanizmu wyzwalania emocji;
  • doświadczenie technik twórczego myślenia w procesie projektowania prototypu przedstawienia teatralnego opartego na czterech podstawowych emocjach: szczęście, smutek, strach i gniew;
  • wspólne z Organizatorami przeprowadzenie kampanii lokalnej na temat zdrowia psychicznego małych dzieci.  

Działania i harmonogram:

  • 16 listopada godz. 15.30 – 17.30: Warsztat twórczej integracji z Grażyną Wolszczak i Cezarym Harasimowiczem;
  • 30 listopada godz. 15.30 – 18.30: Warsztat „Język emocji i technik twórczego myślenia w procesie konstruowania widowiska teatralnego” z dr Moniką Just;
  • Marzec 2023 r.: Warsztat „W prostocie siła, czyli jak przygotować spektakl z dziećmi” z Alicją Araszkiewicz;
  • Kwiecień 2023 r.: Warsztat „Mała, lokalna kampania edukacyjna na temat zdrowia psychicznego małych dzieci”;
  • Maj 2023 r.: Realizacja małych widowisk teatralnych i małej kampanii społecznej w placówkach biorących udział w projekcie.

Zgłoszenia:

Zgłoszenia do udziału w bezpłatnym projekcie odbywają się poprzez zgłoszenie nauczycieli z danej placówki na pierwsze szkolenie Warsztat twórczej integracji z Grażyną Wolszczak i Cezarym Harasimowiczem, które odbędzie się 16 listopada w MSCDN Wydział w Płocku.

ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia do 14 listopada 2022 r. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

eMOCje w twórczości_edycja III

eMOCje w twórczości – edycja II

W projekcie eMOCje w twórczości biorą udział nauczyciele przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych. Projekt jest oparty na piętnastoletnich doświadczeniach projektów „Szkoła i Przedszkole Wspierające Uzdolnienia”. W programie zaplanowano szkolenia dotyczące  Mindfulness – treningu uważności, Design Thinking – myślenia projektowego, dramy procesualnej – metody pracy sprzyjającej rozwojowi aktywności intelektualnej i emocjonalnej oraz edufilmoterapii. Dzięki wskazanym formom oddziaływania, dzieci będą mogły odtwarzać zaobserwowane i doświadczane sytuacje, lepiej zrozumieć postawy i zachowania innych osób (zarówno rówieśników, jak i  dorosłych). Podpowiadamy jak odnajdywać rozwiązania sytuacji problemowych, „dotykać” trudnych tematów,  by później zaprojektować zajęcia i wskazać sposób realizacji zgodny z potrzebami i oczekiwaniami dzieci. To pewnego rodzaju wprowadzenie do nowej „kultury uczenia się” otwartej na dialog.

O potrzebie dbania o emocje najmłodszych, zwłaszcza podczas pandemii, o naszym projekcie i działaniach podejmowanych w jego zakresie można usłyszeć/przeczytać, obejrzeć w:

Rok szkolny 2021/2022

Fotorelacje z zajęć – Profil na Fb MSCDN Wydział w Płocku

Rok szkolny 2020/2021 I edycja

  • page0001 01

Część pierwsza

Część druga

Część trzecia

eMOCje w twórczości – edycja V realizowana w roku szk. 2024/2025 pod hasłem Szkoła latania w kosmos, czyli empatycznie rebelianci 4K w akcji

Jak stworzyć bezpieczną przestrzeń do rozwoju kreatywności i przyjazne środowisko, w którym wszyscy śmieją się tak, że żaden, nawet najbardziej nieszablonowy pomysł, nie może być wyśmiany? Dowiedzą się uczestnicy warsztatu inaugurującego kolejną edycję projektu eMOCje w twórczości, która w tym roku szkolnym będzie realizowana pod hasłem: Szkoła latania w kosmos, czyli empatyczni Rebelianci 4K w akcji.

Czy gdyby marzenia małego Mirosława Hermaszewskiego zostały wyśmiane przez nauczycieli i kolegów, moglibyśmy dziś pochwalić się jedynym polskim astronautą w kosmosie? Być może na zawsze ten śmiech zaprzepaściłby plany chłopca i odebrał odwagę do działania. Ilu podobnych chłopców i dziewczynek zrezygnowało z walki o swoje marzenia, bo ktoś wyśmiał, zbagatelizował lub zignorował ich fantazje?

Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić dzieciom przestrzeń do realizacji nawet najbardziej szalonych pomysłów (oczywiście w granicach bezpieczeństwa 😉) , czyli umieć na co dzień uczyć „latania w kosmos”. Do tego nie są potrzebne drogie rakiety i sztab wybitnych inżynierów – wystarczy kilka mądrych słów.

O tym, jak tego dokonać, jak wspierać dzieci w realizacji marzeń, dowiemy się podczas warsztatu Szkoła latania w kosmos, czyli empatyczni Rebelianci 4K w akcji, które odbędą się 9 października 2024 r. w godz. 15.30-18.30 w MSCDN Wydział w Płocku. Na spotkanie zapraszamy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Szkolenie poprowadzi dr Jarosław Marek Spychała – wykładowca akademicki (Bonn, Tübingen, Konstanz, Barcelona, Edinburgh, Dublin, Warszawa), twórca programu Lego Logos – nowatorskiej metody uczenia filozofii za pomocą klocków lego. Naukowo zajmuje się historią filozofii i religii.

Uwaga! W tym roku szkolnym finałowym „produktem” naszego projektu będzie DZIENNIK Z PODRÓŻY W KOSMOS, który może przybrać postać książki – im bardziej niezwykła i kreatywna, tym lepiej! Może to być „żywa” książka, z klocków lego, tradycyjna, w formie e-booka, 3D, najważniejsze by tematyka dotyczyła emocji, jakie mogą nam towarzyszyć w podróży w kosmos (ten metaforyczny lub realny).

 

 

 

 

eMOCje w twórczości – edycja IV realizowana w roku szkolnym 2023/2024 pod hasłem: Mistrzowie małego kina emocji

W tym roku szkolnym skupimy się na sztuce filmowej jako formie wyrazu własnych emocji. Film jako przekaz audiowizualny, daje szeroki potencjał działań nie tylko dydaktycznych, ale również wzmacniających kreatywność dzieci. Wielość zmysłów, które reagują na odbiór filmu, poszerza efektywność działań nauczyciela i wychowawcy, pozwalając na rozwijanie empatii dzieci, umiejętności nazywania emocji oraz budowania stabilności emocjonalnej.
Warsztaty z aktorem, reżyserem i specjalistą od edufilmoterapii będą podstawą przydatną do podjęcia opisywanych działań w przedszkolu i w szkole, ale również przybliżą uczestnikom/uczestniczkom przykłady zastosowania określonych zasobów audiowizualnych. Prowadzący zaprezentują również narzędzia i metody do pracy z filmem z najmłodszymi dziećmi, wpisując się w założenia działań innowacyjnych, rozwijających samodzielność myślenia i kreatywność dzieci.

Udział w projekcie jest bezpłatny, finansowany ze środków Miasta Płocka.

Realizacja projektu:

Warsztaty realizowane będą raz w miesiącu. W 2023 r. odbędą się 4 spotkania:

  • 27 września – spotkanie z Ksawerym Szlenkierem;

  • Październik 2023 r.– spotkanie z Mariuszem Palejem, reżyserem m.in. takich filmów jak: Detektyw Bruno, Za niebieskimi drzwiami, Komisarz Alex, Czarny młyn.

 

  • Listopad 2023 r. – warsztat z edufilmoterapii z edukatorką filmową – Anną Równy.

  • Grudzień 2023 r. – Kamera prawdę ci powie – warsztaty z dziennikarzem Michałem Siedleckim i Małgorzatą Gasik.

 
  • Marzec 2024 r. – Podstawy montażu filmów z Marianem Kuciem

  • Kwiecień 2024 – Uduchowiona plastyka, czyli wyrażanie siebie poprzez sztukę –  szkolenie z Aleksandrą Banach

Maj 2024 – WIELKA GALA MAŁYCH OSCARKÓW

Po każdym spotkaniu uczestnicy otrzymali zaświadczenie potwierdzające udział. Dyplom potwierdzający realizację Projektu otrzymali Nauczyciele, którzy wspólnie z dziećmi przygotowali krótki, maksymalnie 3 minutowy film o emocjach (zrealizowany za pomocą smartfona lub kamery, ważne było przede wszystkim kreatywne ujęcie tematu).

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Kontakt: Koordynator projektu – Małgorzata Gasik, MSCDN Wydział w Płocku, mail: malgorzata.gasik@mscdn.edu.pl nr tel.: 24 364 45 74

ZAPRASZAMY!

O projekcie w mediach:

Realizacja Projektu:

eMOCje w twórczości – edycja III realizowana w roku szkolnym 2022/2023 pod hasłem: Mała sztuka dużych emocji

Warsztat scenopisarstwa z Grażyną Wolszczak i Cezarym Harasimowiczem, konstruowanie widowiska teatralnego w oparciu o język emocji z dr Moniką Just oraz mała, lokalna kampania społeczna na temat zdrowia psychicznego małych dzieci to część bezpłatnego projektu „eMOCje w twórczości” – edycja III, który właśnie wystartował!

Kogo zapraszamy?

  • nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
  • uczestników projektu eMOCje w twórczości – edycja I i II;
  • wychowawców;
  • psychologów, pedagogów szkolnych;
  • nauczycieli pracujących w świetlicach.

Cele projektu:

  • projekt zakłada przygotowanie nauczycieli do wdrażania w placówkach oświatowych skutecznych technik i metod rozwijających kreatywność i zdolności wyrażania i akceptacji własnych emocji poprzez sztukę teatralną;
  • zapoznanie i pogłębienie wiedzy uczestników na temat scenopisarstwa jako formy wyrażania emocji;
  • poznanie podstaw psychologii emocji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
  • pogłębienie świadomości metod rozwijania umiejętności regulowania emocji;
  • poznanie podstawowych technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów:
  • doświadczenie mechanizmu wyzwalania emocji;
  • doświadczenie technik twórczego myślenia w procesie projektowania prototypu przedstawienia teatralnego opartego na czterech podstawowych emocjach: szczęście, smutek, strach i gniew;
  • wspólne z Organizatorami przeprowadzenie kampanii lokalnej na temat zdrowia psychicznego małych dzieci.  

Działania i harmonogram:

  • 16 listopada godz. 15.30 – 17.30: Warsztat twórczej integracji z Grażyną Wolszczak i Cezarym Harasimowiczem;
  • 30 listopada godz. 15.30 – 18.30: Warsztat „Język emocji i technik twórczego myślenia w procesie konstruowania widowiska teatralnego” z dr Moniką Just;
  • Marzec 2023 r.: Warsztat „W prostocie siła, czyli jak przygotować spektakl z dziećmi” z Alicją Araszkiewicz;
  • Kwiecień 2023 r.: Warsztat „Mała, lokalna kampania edukacyjna na temat zdrowia psychicznego małych dzieci”;
  • Maj 2023 r.: Realizacja małych widowisk teatralnych i małej kampanii społecznej w placówkach biorących udział w projekcie.

Zgłoszenia:

Zgłoszenia do udziału w bezpłatnym projekcie odbywają się poprzez zgłoszenie nauczycieli z danej placówki na pierwsze szkolenie Warsztat twórczej integracji z Grażyną Wolszczak i Cezarym Harasimowiczem, które odbędzie się 16 listopada w MSCDN Wydział w Płocku.

ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia do 14 listopada 2022 r. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

eMOCje w twórczości_edycja III

eMOCje w twórczości – edycja II

W projekcie eMOCje w twórczości biorą udział nauczyciele przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych. Projekt jest oparty na piętnastoletnich doświadczeniach projektów „Szkoła i Przedszkole Wspierające Uzdolnienia”. W programie zaplanowano szkolenia dotyczące  Mindfulness – treningu uważności, Design Thinking – myślenia projektowego, dramy procesualnej – metody pracy sprzyjającej rozwojowi aktywności intelektualnej i emocjonalnej oraz edufilmoterapii. Dzięki wskazanym formom oddziaływania, dzieci będą mogły odtwarzać zaobserwowane i doświadczane sytuacje, lepiej zrozumieć postawy i zachowania innych osób (zarówno rówieśników, jak i  dorosłych). Podpowiadamy jak odnajdywać rozwiązania sytuacji problemowych, „dotykać” trudnych tematów,  by później zaprojektować zajęcia i wskazać sposób realizacji zgodny z potrzebami i oczekiwaniami dzieci. To pewnego rodzaju wprowadzenie do nowej „kultury uczenia się” otwartej na dialog.

O potrzebie dbania o emocje najmłodszych, zwłaszcza podczas pandemii, o naszym projekcie i działaniach podejmowanych w jego zakresie można usłyszeć/przeczytać, obejrzeć w:

Rok szkolny 2021/2022

Fotorelacje z zajęć – Profil na Fb MSCDN Wydział w Płocku

Rok szkolny 2020/2021 I edycja

  • page0001 01

Część pierwsza

Część druga

Część trzecia

ul. Gałczyńskiego 26
09-400 Płock
tel. 24 366-53-66 do 68 / 24 364 45 71
tel. kom. 500 274 304

plock@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content