Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.
Szkoła Rozwiązywania Problemów to wirtualne miejsce, w którym będziemy zamieszczać praktyki nauczycieli w prowadzeniu lekcji problemowych, przydatne rozwiązania dotyczące problemów wychowawczych, rady ekspertów, proponować też będziemy na bieżąco literaturę przedmiotu.
Idea Szkoły Rozwiązywania Problemów narodziła się w związku z realizacją eksperymentu pedagogicznego, którego celami było rozwijanie u uczniów kompetencji sprzyjających uczeniu się – poznawczych, komunikacyjnych, badawczych, kształtowanie postaw kreatywnych, przygotowanie uczniów do rozwiązywania, na miarę swojego wieku, problemów poznawczych i tych, napotykanych w życiu. Chcielibyśmy zarekomendować sprawdzone działania i zachęcić do korzystania z doświadczeń i zasobów, które powstawały przez trzy ostatnie lata i będą powstawać dzięki Państwu.
31 stycznia 2023 rokuSpotkanie z Panią dr hab. Aleksandrą Tłuściak-Deliowską (prof. APS)Temat spotkania: Szkoła, w której wszyscy czują się szczęśliwi 6 grudnia 2022 rokuSpotkanie z Panią dr hab. Aleksandrą Tłuściak-Deliowską (prof. APS)Temat spotkania: Zachowania trudne
Zapraszamy do dzielenia się doświadczeniem w prowadzeniu lekcji problemowych. W tym miejscu będziemy zamieszczać przesłane przez Państwa scenariusze zajęć, filmiki, prezentacje multimedialne, polecane pomoce dydaktyczne i sposoby realizacji lekcji problemowych. Doświadczenia nauczycieli ze Specjalnego
Rozwiązwanie problemów jako kompetencja/umiejętność przekrojowa Kompetencje/umiejętności przekrojowe (inaczej transferowalne) to zdolności wykorzystywane w różnych obszarach ludzkiej aktywności. Jedną z tych zdolności jest rozwiązywanie problemów. W katalogu kompetencji przekrojowych kluczowych dla zatrudnienia przygotowanym przez Partnerów projektu
E-biblioteczka to miejsce, w którym znajdziecie Państwo ciekawe, nowe i nieco starsze opracowania, książki oraz inne pozycje wydawnicze, dzięki którym będziecie mogli zweryfikować swoje postrzeganie nauczenia i wychowania z perspektywy nauczyciela. Mam nadzieję, że pomogą
Dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów uczniów w Szkole Podstawowej nr 316 im. Astrid Lindgren w Warszawie Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego np. z zespołem Aspergera z racji swoich zachowań nieakceptowanych
Szanowni Państwo Dyrektorzy, proponujemy udział w kompleksowym wspomaganiu szkoły/placówki oświatowej wokół zagadnienia rozwiązywania problemów. Celem naszej oferty programowej pt. W poszukiwaniu źródeł sukcesu w procesie uczenia się i nauczania jest budowanie/doskonalenie kompetencji poznawczych, badawczych i komunikacyjnych uczniów
W budowaniu umiejętności przekrojowej – rozwiązywanie problemów – rekomendujemy tok lekcji problemowej wg R.I. Arendsa: Krok 1. Nakierowanie uczniów na problem. Krok 2. Przygotowanie uczniów do nauki. Krok 3. Samodzielne i grupowe badania. Krok 4. Wytwarzanie i prezentowanie
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli (MSCDN) Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa
tel. 22 536 60 62, kom.: 609 423 954
e-mail: warszawa@mscdn.edu.pl
NIP: 525-249-20-11, REGON: 142639166
Zaprojektowane przez marsa studio
MSCDN Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa
Sekretariat
tel. 22 536 60 62; kom. 609 423 954 email: warszawa@mscdn.edu.pl
Dział szkoleń
tel. 22 536 60 66; kom. 609 426 125 email: formy@mscdn.edu.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.