OPOWIADANIE OBRAZEM. KIEDY W SZKOLE WARTO SIĘGNĄĆ PO KOMIKS?

Auttor: ANNA KRUSIEWICZ

954; 2323; 2400… Co najmniej tyle pozycji odkryjemy na stronach kolejnych popularnych internetowych księgarń w zakładce „Komiksy”. Czy to dużo?
Chyba tak, zwłaszcza w dobie „kultury nieczytania”. Trudno bowiem w skomercjalizowanym świecie posądzać rynek księgarski, że proponuje coś, co nie przełoży się bezpośrednio na zysk. Wniosek jest jeden – zainteresowanie komiksem jest bardzo duże. Duża też jest różnorodność i zróżnicowanie poziomu proponowanych tytułów czy serii. Nie może jednak ujść uwadze nauczyciela, że odbiorcą tego typu publikacji jest często młody czytelnik, który w tej formie „między słowem a obrazem” upatruje nie tyle literackich wzruszeń, co łatwej w odbiorze, atrakcyjnej dla oka rozrywki. Czym jest komiks? …to nie ilustrowana książka, ani zatrzymany w bezruchu film. To odrębna forma sztuki, operująca własnym językiem, technikami artystycznego wyrazu, kanonem. Dobry komiks w harmonijny sposób łączy tekst i grafikę1. I właśnie ta spójność ikono-lingwistyczna jest najważniejszym wyznacznikiem komiksu

MERITUM 3 2021 – Anna Krusiewicz – Opowiadanie obrazem. Kiedy w szkole warto sięgnąć po komiks? (adobe.com)

ul. Świętojerska 9,
00-236 Warszawa
tel. 22 536 60 00, kom.: 797 990 037
sekretariat@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content