Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.
RAPORTY Z BADAŃ
GRUDZIEŃ 2024
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
Tożsamość narodowa w opinii uczniów klas I–III szkół podstawowych, IBE:
Tożsamość narodowa w edukacji szkolnej w opiniach dyrektorów szkół, IBE:
https://www.ibe.edu.pl/images/publikacje/Tozsamsc%20Narodowa/TN-w-opinii-dyrektorow-szkol.pdf
Edukacja obywatelska. Jak zwiększyć zaangażowanie młodzieży w życie szkoły i społeczeństwa?, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji:
https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2024/11/05/tv81cv/edukacja-obywatelska-online.pdf
Młodzi w demokracji, IBE:
https://iccs.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2023/11/ICCS-2022_raport.pdf
Niewidoczne historie. Jak powstają wspólne narracje na temat aktualnych migracji europejskich, Fundacja Szkoła z Klasą:
https://www.szkolazklasa.org.pl/materialy/niewidoczne-historie-raport-badawczy-2024/
Edukacja obronna w kształtowaniu świadomości obronnej młodzieży akademickiej: raport z badań, Akademia Sztuki Wojennej:
Szkolna autokracja, Fundacja Civis Polonus:
https://civispolonus.org.pl/media/project_block/demokracja-raport-final.pdf
Edukacja obywatelska dla każdego, Centrum Edukacji Obywatelskiej:
https://obymlodziez.ceo.org.pl/sites/obymlodziez.ceo.org.pl/files/raport_oby_mlodziez.pdf
Młodzież na rzecz globalnych wyzwań, Centrum Edukacji Obywatelskiej:
https://sus.ceo.org.pl/wp-content/uploads/sites/4/2022/06/Raport_edukacja-globalna_FINAL_maj22.pdf
LISTOPAD 2024
Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
WF z AWF. Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Ministerstwo Edukacji i Nauki:
https://www.wfzawf.pl/files/raport_koncowy_2023.pdf
PROMOCJA ZDROWIA W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH, Ośrodek Rozwoju Edukacji:
https://ore.edu.pl/wp-content/uploads/2023/11/do-zaw.-promocja_zdrowia-6.pdf
PROGRAM NAUCZANIA PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI – OPRACOWANIE I PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMÓW, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie:
file:///C:/Users/Gers%20Anna/Downloads/Raport%20ko%C5%84cowy%20z%20realizacji%20projektu.pdf
Wdrażanie działań prozdrowotnych w placówkach należących do Krajowej Sieci Szkół Promujących Zdrowie, Uniwersytet śląski w Katowicach, ORE:
Ocena skuteczności interwencyjno – profilaktycznego programu poprawy zachowań zdrowotnych 15-letnich dziewcząt z wykorzystaniem techniki telemonitoringu, Instytut Matki i Dziecka, Ministerstwo Zdrowia:
https://imid.med.pl/files/imid/Zdrowa%20ja/RAPORT_ZJ(1)-%20wersja%20ko%C5%84cowa.pdf
RAPORT O STANIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY W POLSCE, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie:
https://www.activehealthykids.org/wp-content/uploads/2022/10/Poland-report-card-long-form-2022.pdf
Środowisko fizyczne i społeczne oraz jakość funkcjonowania szkoły a zdrowie subiektywne
i zachowania zdrowotne nastolatków, Instytut Matki i Dziecka:
https://kalimu.github.io/downloads/instytut_net.pdf
Rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny
Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dziecka z niepełnosprawnością. Raport z badań, Katarzyna Lichtańska,
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Instytut Pedagogiki Specjalnej
Jak rozwijać kompetencję współpracy w szkole?, CEO
Raport końcowy z badania pt.: „Ewaluacja wspomagania szkół”, ORE.
Współpraca przedsiębiorców z sektorem edukacji. Raport z badań, Michał Pachocki, Agata Smolak, FRSE
Wsparcie dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu – uchodźców z Ukrainy i ich rodzin – Raport z badań.
Perspektywa profesjonalistów pracujących w polskich placówkach edukacyjnych i organizacjach pozarządowych, prof. dr hab. Ewa Pisula, dr hab. Barbara Winczura, dr Anna Basiak, Uniwersytet Warszawski – Wydział Psychologii, Uniwersytet Wrocławski – Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie – Wydział Nauk Społecznych.
Kształcenia zawodowe i uczenie się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż (Listopad 2023)
Współpraca przedsiębiorców z sektorem edukacji. Raport z badań, FRSE
Wpływ edukacji na rozwój przedsiębiorczości, Angelika Andrzejczyk, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne:
Metody badania efektywności różnych form praktycznej nauki zawodu, Instytut Analiz Rynku Pracy:
RAPORT Z DIAGNOZY POTRZEB W ZAKRESIE DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI
W WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM Nauczyciel praktycznej, teoretycznej nauki zawodu: uwarunkowania, zagrożenia i potrzeby wspomagania, MAZOWIECKI ZESPÓŁ ds. SYSTEMOWEGO BADANIA POTRZEB DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI:
https://www.kuratorium.waw.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-1048.pdf
RAPORT Z BADAŃ FGI Z MŁODZIEŻĄ (UCZNIAMI, ABSOLWENTAMI ORAZ TZW. NEET) PRZEPROWADZONYCH W RAMACH PROJEKTU „DUAL. PONADNARODOWA WSPÓŁPRACA
W KIERUNKU WSPIERANIA KSZTAŁCENIA DUALNEGO W PLACÓWKACH SZKOLENIA I KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO”, dr Wojciech Broszkiewicz, Explicator Research & Consulting:
Badanie przedsiębiorczości wśród młodzieży, Fundacja dra Bogusława Federa:
https://wiedza3g.pl/files/rozne/40_RAPORT_ZBIORCZY_final_v2_WEB.pdf
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE PRACOWNIKÓW MŁODOCIANYCH – BADANIE JAKOŚCIOWE
W SUBREGIONACH, Laboratorium Badań Społecznych Sp. z o. o.:
http://obserwatorium.mazowsze.pl/pliki/files/raport_ksztalcenie_mlodocianych_final.pdf
Rozwijanie aktywności fizycznej uczniów
Rozwój aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, NIK
Raport o stanie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w Polsce. Dokument wspierający polityki i programy w obszarze aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w samorządach terytorialnych i rządzie, AWF w Warszawie, AWF w Poznaniu, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie:
Raport merytoryczny projektu Aktywny powrót do szkoły – kontynuacja programu szkoleń dla nauczycieli z całej Polski i zajęć pozalekcyjnych w ramach tzw. Sport Klubów, Ministerstwo Edukacji i Nauki:
https://www.wfzawf.pl/files/raport_koncowy_2022.pdf
Zdrowie i styl życia polskich uczniów, Instytut Matki i Dziecka:
https://www.ore.edu.pl/2021/03/raport-zdrowie-i-styl-zycia-polskich-uczniow/
Kondycja uczniów powracających do szkół po zdalnej edukacji. Przypadek Polski i Ukrainy, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie:
https://ycee.up.krakow.pl/article/view/8812
Polaków portfel własny: aktywna rodzina. Raport Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku, Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS:
Technologia informacyjna
Granie na ekranie. Młodzież w świecie gier cyfrowych, Fundacja Dbam o Mój Zasięg:
https://dbamomojzasieg.com/granienaekranie/
Diagnoza Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (szkoły podstawowe), Fundacja edTech Poland:
Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?, Fundacja Digital Poland:
Nowe technologie w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Uniwersytet Adama Mickiewicza:
Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 roku, Główny Urząd Statystyczny:
Potrzeby informacyjne dzieci i młodzieży dotyczące bezpiecznych zachowań w szkole i w czasie wolnym, CIOP-PIB:
https://m.ciop.pl/CIOPPortalWAR/file/93625/20211207105857&Raport-2021.pdf
Sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja w oczach Polaków, NASK:
Otwarte dane a sztuczna inteligencja, Grupa Robocza ds. Sztucznej Inteligencji RP:
https://www.gov.pl/web/ai/otwarte-dane-a-sztuczna-inteligencja—raport-z-badan-wstepnych
Analiza rozwiązań w zakresie anonimizacji danych i generowania danych syntetycznych, NASK:
Raport na temat stanu sztucznej inteligencji 2023, Stanford University:
https://trojanczyk.pl/raport-na-temat-stanu-sztucznej-inteligencji-2023/
Implementacja generatywnej AI, Infuture Institute:
https://infuture.institute/raporty/implementacja-generatywnej-ai/
Sztuczna inteligencja. Osiągnięcia publikacyjne, OPI:
https://opi.org.pl/5-miejsce-polski-w-rankingu-ue27-nowy-raport-opi-na-temat-sztucznej-inteligencji/
Sztuczna inteligencja pod kontrolą, Fundacja Panoptykon:
https://panoptykon.org/sites/default/files/publikacje/pi-ai_7.10.22.pdf
Wychowawcza rola rodziny
Raport Rzecznika Praw Dziecka. Ogólnopolskie badanie jakości życia dzieci i młodzieży w Polsce. Relacje z rodzicami i życie w domu:
Raport „Tata” Joanna Włodarczyk, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę:
Jak rodzice z małymi dziećmi korzystają z kultury. Raport z badania, Fundacja Rodzic w mieście:
https://kulturaodkolyski.pl/pozytywny-wplyw-kultury-i-sztuki-na-dziecko/
Poczucie sprawstwa rodziców w kontakcie z dzieckiem w wieku przedszkolnym – raport z badań, Blanka Poćwiardowska, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy:
Wpływ środowiska rodzinnego na wybory edukacyjne absolwenta PW (do czasu podjęcia studiów) oraz odniesiony przez niego sukces, zespół badawczy Politechniki Warszawskiej – Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej:
https://www.bk.pw.edu.pl/uploads/attaches/0V9ai6DcWfwzRyZERsTWNmTHQXxjhQ7MrAh5eMfR.pdf
Rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów
Ocena jakości relacji szkolnych w świetle ogólnopolskich wyników badań uczniów i nauczycieli, Fundacja Dbam o Mój Zasięg:
https://dbamomojzasieg.pl/wp-content/uploads/2022/11/Zdrowa-szkola-raport-z-badan.pdf
Raport z ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów, IBE:
https://www.ibe.edu.pl/images/publikacje/Raport_OBUT.pdf
KOMPETENCJE KLUCZOWE DLA NAUCZANIA MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO W UNII EUROPEJSKIEJ
RAMY ODNIESIENIA, IBE:
Czas na szkołę kompetencji, Fundacja EFC:
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów, PISA:
https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2019/12/raport-wyniki-badan-pisa-2018.pdf
Kompetencje przekrojowe – integralne ujęcie kompetencji uczniowskich, Joanna Bochniarz i Hildmann Jule
https://wspolna-szkola.pcss.pl/kompetencje-przekrojowe-integralne-ujecie-kompetencji-uczniowskich/
Już teraz przygotowuj swojego ucznia do pracy w zawodzie…?, Joanna Poźnikiewicz
https://wmodn.elblag.pl/juz-teraz-przygotowuj-swojego-ucznia-do-pracy-w-zawodzie/
Wojna w Ukrainie – 2022 r.
UCZEŃ
Zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów z Ukrainy, ORE
Razem w klasie. Dzieci z Ukrainy w polskich szkołach, Fundacja Szkoła z Klasą:
https://www.szkolazklasa.org.pl/materialy/razem-w-klasie-dzieci-z-ukrainy-w-polskich-szkolach/
Odpowiedzialne wsparcie młodych uchodźców z Ukrainy, EDU4UKRAINE:
https://www.edu4ukraine.org/raport/
Raport na temat podziału dodatkowych środków finansowych na uczniów z Ukrainy, Ministerstwo Edukacji i Nauki:
Współczesne migracje, Centrum Edukacji Obywatelskiej:
https://globalna.ceo.org.pl/materialy/wspolczesne-migracje-raport-z-badania/
Globalne wyzwania oczami młodzieży, Centrum Edukacji Obywatelskiej:
Rekomendacje systemowe dotyczące integracji dzieci-uchodźców z Ukrainy, Fundacja Transatlantic Future Leaders Forum (TFLF):
https://transatlanticforum.org/tflf-raport/
Odpowiedzialne wsparcie młodych uchodźców z Ukrainy,
EDU4UKRAINE:
https://www.edu4ukraine.org/raport/
NAUCZYCIEL
Jaka powinna być polityka edukacyjna wobec uchodźców z Ukrainy? Zofia Grudzińska, Fundacja Batorego:
https://www.batory.org.pl/publikacja/jaka-powinna-byc-polityka-edukacyjna-wobec-uchodzcow-z-ukrainy/
Rekomendacje systemowe dotyczące integracji dzieci-uchodźców z Ukrainy, Fundacja Transatlantic Future Leaders Forum (TFLF):
https://transatlanticforum.org/tflf-raport/
Jaka powinna być polityka edukacyjna wobec uchodźców z Ukrainy?
Zofia Grudzińska, Fundacja Batorego:
https://www.batory.org.pl/publikacja/jaka-powinna-byc-polityka-edukacyjna-wobec-uchodzcow-z-ukrainy/
SZKOŁA
Wyzwania i potrzeby związane z napływem uczniów z Ukrainy, Centrum Edukacji Obywatelskiej:
https://ceo.org.pl/aktualnosci_ceo/raport-wyzwania-i-potrzeby-zwiazane-z-naplywem-uczniow-z-ukrainy/
Razem w klasie. Dzieci z Ukrainy w polskich szkołach. Potencjały i wyzwania w budowaniu wielokulturowej szkoły w kontekście wojny w Ukrainie według nauczycieli i nauczycielek, Jacek Pyżalski i współautorzy:
Uchodźcy z Ukrainy w Polsce, Platforma Migracyjna EWL oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego:
https://ewl.com.pl/raport-specjalny-uchodzcy-z-ukrainy-w-polsce/
Uchodźcy z Ukrainy w Polsce,
Platforma Migracyjna EWL oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego:
https://ewl.com.pl/raport-specjalny-uchodzcy-z-ukrainy-w-polsce/
Problemy uchodźców wojennych z Ukrainy w Polsce – badanie ankietowe, Interdyscyplinarne Laboratorium Badania Wojny w Ukrainie, kierownik zespołu badawczego dr hab. Piotr Długosz, prof. Uniwersytetu Pedagogicznego im KEN w Krakowie:
Miejska gościnność: wielki wzrost, wyzwania i szanse – Raport o uchodźcach z Ukrainy w polskich miastach,
Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza:
Jak szkoły niepubliczne pomagają Ukrainie,
Our Kids:
https://www.ourkids.net/pl/pomoc-szkol-niepublicznych-dla-ukrainy.php
https://diagnozy.ibe.edu.pl/pl/
https://egzaminy.operon.pl/index/trzecioklasista
UCZEŃ
Konsekwencje pandemii COVID-19 dla zdrowia psychicznego i edukacji dzieci i młodzieży, PAN, Przedstawicielstwo w Kijowie:
Stanowisko 10. zespołu ds. COVID-19 przy Prezesie PAN: Konsekwencje pandemii COVID-19 dla zdrowia psychicznego i edukacji dzieci i młodzieży
Moje s@mopoczucie w e-szkole, Anna Bieganowska-Skóra, Dorota Pankowska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2020:
Nastolatkowie wobec pandemii, Raport nr 11 z badania przeprowadzonego w Instytucie Psychologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej we współpracy z Wydziałem Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
Specyficzna trudności w nauce a zdalne nauczanie, Raport nr 19 z badania przeprowadzonego w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW przy współpracy z ekspertami z Wydziału Psychologii UW podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
Rodzice, dzieci i pandemia, Raport nr 10 z badania przeprowadzonego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
https://covid.psych.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/50/2021/03/Raport_rodzice_dzieci_pandemia.pdf
NAUCZYCIEL
Sukces czy porażka zdalnego nauczania, Fundacja im. S. Batorego:
https://www.batory.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/Sukces-czy-porazka-zdalnego-nauczania.pdf
Nauczyciele i powrót do szkół w czasie pandemii, Raport nr 20 z badania przeprowadzonego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego podczas epidemii COVID-19 w 2020 r.:
Edukacja zdalna w czasach Covid-19, Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego:
SZKOŁA
Raport o kryzysowej edukacji zdalnej w Polsce w czasie COVID-19, prof. Jacek PYŻALSKI, prof. Natalia WALTER, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu:
Funkcjonowanie szkół w sytuacji zagrożenia Covid-19, raport pokontrolny NIK, grudzień 2021 r.:
https://www.nik.gov.pl/plik/id,25380,vp,28141.pdf
Badanie zdrowia psychicznego Polaków po roku pandemii Covid-19 – Kukanow, Nawrocka SW Research:https://swresearch.pl/raporty/badanie-zdrowia-psychicznego-polakow-po-roku-pandemii-covid-19-kukanow-nawrocka-sw-research
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa
tel. 22 536 60 00, kom.: 797 990 037
e-mail: sekretariat@mscdn.edu.pl
NIP: 525-249-20-11, REGON: 142639166
Zaprojektowane przez marsa studio
ul. Świętojerska 9,
00-236 Warszawa
tel. 22 536 60 00, kom.: 797 990 037
sekretariat@mscdn.edu.pl
Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.