Wspomaganie szkół/placówek, to przechodzenie od okazjonalnych, jednorazowych, niepowiązanych ze sobą form pomocy do kompleksowego świadczenia usług na rzecz szkoły jako całości.
Wspomaganie pracy szkoły w prawie oświatowym Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 r., poz. 1045) Na podstawie art. 188 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996, z późn. zm.)
Podstawowe założenia systemuwspomagania
Być blisko szkoły/placówki
to znaczy funkcjonować w jej możliwie najbliższym otoczeniu
Pracować na potrzeby szkoły/placówki
to znaczy budować proces wspomagania odpowiadający jej potrzebom
Towarzyszyć szkole/placówce
w całym procesie wspomagania od diagnozy potrzeb do wprowadzanych zmian.
Na podstawie wniosków z diagnozy potrzeb opracowanie planu wspomagania obejmującego organizację m.in szkoleń, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli, który pozwoli na wykorzystanie nowej wiedzy i umiejętności w pracy szkoły.
Wyznaczenie ekspertów merytorycznych do prowadzenia zadań zgodnie z harmonogramem wspomagania. Wspólnie z dyrektorem monitorowanie efektów wprowadzanych zmian.