Uniwersalne Projektowanie w Edukacji (Universal Design for Learning, UDL) to podejście pedagogiczne, które zakłada projektowanie procesu nauczania tak, aby był dostępny i efektywny dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb, zdolności czy ograniczeń. Celem UDL jest eliminacja barier w edukacji poprzez zastosowanie elastycznych metod nauczania, dostosowanych do różnorodnych stylów uczenia się i możliwości uczniów.
W ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” opracowano kompleksowe materiały, które wspierają nauczycieli i edukatorów w stosowaniu zasad UDL w codziennej pracy.
Udostępniamy trzy kluczowe zasoby wspierające nauczycieli w realizacji zasad Uniwersalnego Projektowania w Edukacji:
- Przewodnik – Uniwersalne projektowanie edukacji
- Narzędziownik – Jak dostosować materiały dydaktyczne do szczególnych potrzeb uczniów
- „Sprawiedliwie nie znaczy po równo” – materiał do pracy z uczniami.
Zapraszamy do korzystania z materiałów i wdrażania UDL w swojej praktyce edukacyjnej, aby tworzyć szkołę dostępną dla wszystkich!