Wdrażanie rezultatów do praktyki

Głównym celem projektu było poszerzenie oferty doskonalenia zawodowego nauczycieli w instytucjach partnerskich dzięki przygotowaniu i wdrożeniu programów kursów opracowanych z wykorzystaniem metodologii blended learning w obszarach: STEAM, specjalne potrzeby edukacyjne i międzykulturowość, których kluczowym elementem było profesjonalne wsparcie zapewnione uczestnikom po zakończeniu szkolenia we wdrażaniu efektów w praktyce szkolnej.

Każdy z partnerów przygotował program szkoleniowy zgodnie ze swoim profilem:

  • Partner z Hiszpanii skupił się na metodologii STEAM, łączącej naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Program szkolenia zakładał wykorzystanie technologii, programowania i robotyki w pracy z uczniami, a zaprojektowane warsztaty miały na celu przygotowanie nauczycieli do realizacji projektów interdyscyplinarnych, rozwijania kreatywności i umiejętności praktycznych uczniów.
  • Partner z Niemiec opracował program w obszarze międzykulturowości, przygotowujący nauczycieli do przeprowadzenia z uczniami gry symulacyjnej. Jej celem jest budowanie empatii i zrozumienia dla innych kultur, przełamywanie stereotypów i uprzedzeń oraz wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych i współpracy.
  • MSCDN natomiast opracowało program szkolenia „Praca z uczniem w grupie zróżnicowanej” w obszarze specjalnych potrzeb edukacyjnych adresowany do nauczycieli języków obcych, edukacji wczesnoszkolnej oraz przedmiotów przyrodniczych i humanistycznych. Szkolenia w czterech grupach tematycznych miały na celu zapoznanie uczestników z zasadami projektowania uniwersalnego w edukacji, które umożliwiają dostosowanie materiałów i zajęć dydaktycznych do zróżnicowanych potrzeb uczniów. Szczególny nacisk położyliśmy na zastosowanie praktycznych narzędzi i technik pracy z uczniami o różnorodnych możliwościach i potrzebach edukacyjnych.

Program seminarium na stałe wzbogacił ofertę szkoleń MSCDN i cieszy się dużym zainteresowaniem nauczycieli. Rozpoczęto rekrutację kolejnych grup uczestników, aby kontynuować wsparcie pedagogów stających przed nowymi wyzwaniami edukacyjnymi.

Programy szkoleń opracowane w ramach projektu uwzględniają techniki, narzędzia oraz doświadczenia zdobyte podczas konferencji, seminariów oraz wizyt edukacyjnych i czerpią z najlepszych praktyk międzynarodowych.


Putting results into practice

The main objective of the project was to expand the offer of teacher training at partner institutions through the preparation and implementation of course programmes developed using blended learning methodologies in the areas of: STEAM, special educational needs and interculturalism. The key element was the professional support provided to participants after the training in implementing the results in school practice.

Each partner prepared a training programme according to its profile:

  • The Spanish partner focused on STEAM methodology, combining science, technology, engineering, art and mathematics. The training programme involved the use of technology, programming and robotics with students, and the designed workshops aimed to prepare teachers for interdisciplinary projects, developing students’ creativity and practical skills.
  • The German partner developed a programme in the area of interculturalism, preparing teachers to carry out a simulation game with their students. Its aim is to build empathy and understanding for other cultures, overcome stereotypes and prejudices, and strengthen communication and cooperation skills.
  • The MSCDN, on the other hand, developed the training programme; ‘Working with Diverse Learners’ in the area of special educational needs, addressed to teachers of foreign languages, early childhood education, natural sciences and humanities. Training in four thematic groups was aimed at familiarising participants with the principles of universal design in education, which makes it possible to adapt teaching materials and activities to the diverse needs of students. Particular emphasis was placed on the application of practical tools and techniques for working with students with diverse abilities and learning needs.

The programme has permanently enriched the MSCDN’s training offer and is very popular among teachers. Onboarding further groups of participants has begun in order to continue supporting educators facing new educational challenges.

The training programmes developed under the project takes into account the techniques, tools and experiences gained during conferences, seminars and educational visits, whilst implementing best international practices.

MSCDN Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa

Sekretariat
tel. 22 536 60 62; kom. 609 423 954 email: warszawa@mscdn.edu.pl

Dział szkoleń
tel. 22 536 60 66; kom. 609 426 125 email: formy@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content