W dobie wszechobecnych smartfonów oraz imponujących pod względem graficznym i strategicznym gier komputerowych trudno zachować dystans i równowagę w ich korzystaniu, zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Celem projektu jest zapoznanie uczestników z korzyściami i zagrożeniami związanymi z korzystaniem z nowoczesnych technologii, przedstawienie skutecznych metod przeciwdziałania uzależnieniom oraz pomóc nauczycielom i rodzicom w prowadzeniu rozmowy z dziećmi o niebezpieczeństwach związanych z siecią internetową.

O konieczności dbania o naszą higienę cyfrową przeczytacie/posłuchacie:

page0001 01

 

 

 

 

M 3 2019 OKLADKAoo

 

PRZYDATNE LINKI:

https://www.nask.pl/

https://dbamomojzasieg.com/

https://fdds.pl/

https://sieciaki.pl/

https://www.ore.edu.pl/2015/03/bezpieczenstwo-w-sieci/

zdalnie.edu-akcja.pl

Zdalnenauczanie.org

Brak sieci

W dobie wszechobecnych smartfonów oraz imponujących pod względem graficznym i strategicznym gier komputerowych trudno zachować dystans i równowagę w ich korzystaniu, zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Celem projektu jest zapoznanie uczestników z korzyściami i zagrożeniami związanymi z korzystaniem z nowoczesnych technologii, przedstawienie skutecznych metod przeciwdziałania uzależnieniom oraz pomóc nauczycielom i rodzicom w prowadzeniu rozmowy z dziećmi o niebezpieczeństwach związanych z siecią internetową.

O konieczności dbania o naszą higienę cyfrową przeczytacie/posłuchacie:

page0001 01

 

 

 

 

M 3 2019 OKLADKAoo

 

PRZYDATNE LINKI:

https://www.nask.pl/

https://dbamomojzasieg.com/

https://fdds.pl/

https://sieciaki.pl/

https://www.ore.edu.pl/2015/03/bezpieczenstwo-w-sieci/

zdalnie.edu-akcja.pl

Zdalnenauczanie.org

Brak sieci

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Przegadulec: Książki i kino najlepsze na wakacje!

Wakacje dla uczniów, urlop dla nauczycieli – czas wyjątkowy, konieczny i wyczekiwany. Za chwilę można zatrzymać czas, odetchnąć od codziennego wyścigu z czasem, zatopić się w lekturach i filmach, które od dawna czekały na swoją kolej. Bo przecież ten czas jest na wagę złota – warto go mądrze wykorzystać. Jak wyhamować rozpędzoną maszynę codzienności? Czytanie to inwestycja w rozwój i wyciszenie, a dobre kino – jak nic innego – potrafi odmienić nasz nastrój i dodać sił na kolejne wyzwania. Polecamy najnowszy odcinek Przegadulca, w którym Izabela Rachowicz, Małgorzata Brauze, Emilia Ziółkowska i Marcin Jaroszewski, nasi doradcy metodyczni przedstawiają książkowo-filmowe propozycje, które mogą umilić wolny czas i wzbudzić refleksyjno – przygodowe spojrzenie na świat. Zapraszamy! LINK DO NAJNOWSZEGO PRZEGADULCA

Materiały pomocnicze dla nauczycieli – rozpoznawanie i reagowanie na samouszkodzenia uczniów

Zbliżający się okres wakacyjny to czas szczególnie trudny dla niektórych uczniów – brak codziennego kontaktu ze szkołą, rówieśnikami i nauczycielami może potęgować poczucie osamotnienia oraz nasilać trudności emocjonalne. Dlatego udostępniamy zestaw praktycznych materiałów wspierających zarówno nauczycieli, jak i rodziców w rozpoznawaniu sygnałów ostrzegawczych oraz reagowaniu na zachowania autodestrukcyjne uczniów. Checklista obserwacji ucznia z podejrzeniem samouszkodzeń Dokument wspierający osoby dorosłe w systematycznej obserwacji ucznia. Zawiera szczegółową listę potencjalnych objawów (np. zmiany w zachowaniu, oznaki izolacji, ślady na ciele, ryzykowne zachowania), które mogą wskazywać na samouszkodzenia. Formularz wywiadu z uczniem Struktura rozmowy z uczniem, u którego podejrzewa się samouszkodzenia lub obecność myśli samobójczych. Pomaga w zebraniu informacji o stanie psychicznym, źródłach wsparcia, historii zachowań autodestrukcyjnych, impulsach oraz ewentualnych planach samobójczych. Plan bezpieczeństwa Indywidualny dokument tworzony wspólnie z uczniem, który przeżywa trudności emocjonalne. Pomaga uczniowi zidentyfikować sytuacje kryzysowe, strategie radzenia sobie, osoby wsparcia i bezpieczne miejsca. Warto zachęcić ucznia do zabrania planu do domu na czas wakacji. Wzór oświadczenia rodzica Dokument potwierdzający, że opiekun prawny został poinformowany o zachowaniach samouszkadzających dziecka oraz o konieczności podjęcia pilnej interwencji psychiatrycznej. Może być stosowany w sytuacjach nagłych i przekazany rodzicom jako formalny sygnał do dalszego działania.

MAZOWIECKA LIGA DEBAT SZKOLNYCH – edycja 2025/26

Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele,w roku szkolnym 2025/26 Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli we współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku organizuje projekt pt. Kulturalne debaty w MAZOWIECKIEJ LIDZE DEBAT SZKOLNYCH. Podobnie jak w latach ubiegłych do udziału w debatach zapraszamy uczniów klas szóstych, siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz uczniów klas pierwszych i drugich liceum, technikum, szkoły branżowej pierwszego stopnia. Debaty polonistyczne, historyczne, geograficzne odbędą się w Lokalnych Centrach Debat w Warszawie, Pułtusku i Pruszkowie. Szkoły zainteresowane udziałem w projekcie zapraszamy do zarejestrowania się. [Link rejestracyjny] aktywny do 10 lipca 2025 roku UWAGA! Liczba miejsc w projekcie jest ograniczona. Jednocześnie zapraszamy nauczycieli przygotowujących uczniów do kulturalnych debat na spotkanie informacyjne online, które odbędzie się 26 sierpnia w godzinach 15.30 – 17.30. W programie spotkania: Szczegółowych informacji udziela koordynator projektu – dr Alina Karaśkiewicz, e-mail: alina.karaskiewicz@mscdn.edu.pl

#25 – STEAMcast z Martą Wysocką – zapraszamy!

Czym jest STEAM w praktyce? Jak wygląda edukacja przyszłości oczami nauczyciela, który nie boi się eksperymentować i łączyć naukę z kreatywnością? W najnowszym odcinku STEAMcastu naszym gościem jest Marta Wysocka – nauczycielka z pasją, ambasadorka nowoczesnej edukacji. Jej działalność jest inspiracją dla wielu pedagogów w całej Polsce. Porozmawiamy o:🔸 realiach pracy z uczniami w duchu STEAM,🔸 najciekawszych projektach edukacyjnych,🔸 wyzwaniach i sukcesach wprowadzania innowacji do codziennych zajęć, oraz o tym, jak budować w uczniach wiarę w siebie poprzez eksperymentowanie, twórczość i współpracę. Ten odcinek to dawka wiedzy, inspiracji i praktycznych wskazówek dla nauczycieli, edukatorów i rodziców, którzy wierzą, że szkoła może być miejscem fascynujących odkryć! STEAMcast MSCDN · #25 – STEAMcast z Martą Wysocką – zapraszamy!

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Przegadulec: Książki i kino najlepsze na wakacje!

Wakacje dla uczniów, urlop dla nauczycieli – czas wyjątkowy, konieczny i wyczekiwany. Za chwilę można zatrzymać czas, odetchnąć od codziennego wyścigu z czasem, zatopić się w lekturach i filmach, które od dawna czekały na swoją kolej. Bo przecież ten czas jest na wagę złota – warto go mądrze wykorzystać. Jak wyhamować rozpędzoną maszynę codzienności? Czytanie to inwestycja w rozwój i wyciszenie, a dobre kino – jak nic innego – potrafi odmienić nasz nastrój i dodać sił na kolejne wyzwania. Polecamy najnowszy odcinek Przegadulca, w którym Izabela Rachowicz, Małgorzata Brauze, Emilia Ziółkowska i Marcin Jaroszewski, nasi doradcy metodyczni przedstawiają książkowo-filmowe propozycje, które mogą umilić wolny czas i wzbudzić refleksyjno – przygodowe spojrzenie na świat. Zapraszamy! LINK DO NAJNOWSZEGO PRZEGADULCA

Materiały pomocnicze dla nauczycieli – rozpoznawanie i reagowanie na samouszkodzenia uczniów

Zbliżający się okres wakacyjny to czas szczególnie trudny dla niektórych uczniów – brak codziennego kontaktu ze szkołą, rówieśnikami i nauczycielami może potęgować poczucie osamotnienia oraz nasilać trudności emocjonalne. Dlatego udostępniamy zestaw praktycznych materiałów wspierających zarówno nauczycieli, jak i rodziców w rozpoznawaniu sygnałów ostrzegawczych oraz reagowaniu na zachowania autodestrukcyjne uczniów. Checklista obserwacji ucznia z podejrzeniem samouszkodzeń Dokument wspierający osoby dorosłe w systematycznej obserwacji ucznia. Zawiera szczegółową listę potencjalnych objawów (np. zmiany w zachowaniu, oznaki izolacji, ślady na ciele, ryzykowne zachowania), które mogą wskazywać na samouszkodzenia. Formularz wywiadu z uczniem Struktura rozmowy z uczniem, u którego podejrzewa się samouszkodzenia lub obecność myśli samobójczych. Pomaga w zebraniu informacji o stanie psychicznym, źródłach wsparcia, historii zachowań autodestrukcyjnych, impulsach oraz ewentualnych planach samobójczych. Plan bezpieczeństwa Indywidualny dokument tworzony wspólnie z uczniem, który przeżywa trudności emocjonalne. Pomaga uczniowi zidentyfikować sytuacje kryzysowe, strategie radzenia sobie, osoby wsparcia i bezpieczne miejsca. Warto zachęcić ucznia do zabrania planu do domu na czas wakacji. Wzór oświadczenia rodzica Dokument potwierdzający, że opiekun prawny został poinformowany o zachowaniach samouszkadzających dziecka oraz o konieczności podjęcia pilnej interwencji psychiatrycznej. Może być stosowany w sytuacjach nagłych i przekazany rodzicom jako formalny sygnał do dalszego działania.

MAZOWIECKA LIGA DEBAT SZKOLNYCH – edycja 2025/26

Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele,w roku szkolnym 2025/26 Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli we współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową nr 4 im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku organizuje projekt pt. Kulturalne debaty w MAZOWIECKIEJ LIDZE DEBAT SZKOLNYCH. Podobnie jak w latach ubiegłych do udziału w debatach zapraszamy uczniów klas szóstych, siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz uczniów klas pierwszych i drugich liceum, technikum, szkoły branżowej pierwszego stopnia. Debaty polonistyczne, historyczne, geograficzne odbędą się w Lokalnych Centrach Debat w Warszawie, Pułtusku i Pruszkowie. Szkoły zainteresowane udziałem w projekcie zapraszamy do zarejestrowania się. [Link rejestracyjny] aktywny do 10 lipca 2025 roku UWAGA! Liczba miejsc w projekcie jest ograniczona. Jednocześnie zapraszamy nauczycieli przygotowujących uczniów do kulturalnych debat na spotkanie informacyjne online, które odbędzie się 26 sierpnia w godzinach 15.30 – 17.30. W programie spotkania: Szczegółowych informacji udziela koordynator projektu – dr Alina Karaśkiewicz, e-mail: alina.karaskiewicz@mscdn.edu.pl

#25 – STEAMcast z Martą Wysocką – zapraszamy!

Czym jest STEAM w praktyce? Jak wygląda edukacja przyszłości oczami nauczyciela, który nie boi się eksperymentować i łączyć naukę z kreatywnością? W najnowszym odcinku STEAMcastu naszym gościem jest Marta Wysocka – nauczycielka z pasją, ambasadorka nowoczesnej edukacji. Jej działalność jest inspiracją dla wielu pedagogów w całej Polsce. Porozmawiamy o:🔸 realiach pracy z uczniami w duchu STEAM,🔸 najciekawszych projektach edukacyjnych,🔸 wyzwaniach i sukcesach wprowadzania innowacji do codziennych zajęć, oraz o tym, jak budować w uczniach wiarę w siebie poprzez eksperymentowanie, twórczość i współpracę. Ten odcinek to dawka wiedzy, inspiracji i praktycznych wskazówek dla nauczycieli, edukatorów i rodziców, którzy wierzą, że szkoła może być miejscem fascynujących odkryć! STEAMcast MSCDN · #25 – STEAMcast z Martą Wysocką – zapraszamy!

ul. Gałczyńskiego 26
09-400 Płock
tel. 24 366-53-66 do 68 / 24 364 45 71
tel. kom. 500 274 304

plock@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Przejdź do treści