Jak rozpoznać, że twój uczeń ma problemy z emocjami? Co zrobić, gdy widzisz, że twój  uczeń przeżywa kryzys?

Jak rozpoznać, że twój uczeń ma problemy z emocjami?

Co zrobić, gdy widzisz, że twój  uczeń przeżywa kryzys?

W ostatnich latach obserwujemy gwałtowny wzrost liczby dzieci i nastolatków doświadczających problemów ze zdrowiem psychicznym. Depresja, lęki, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, a nawet próby samobójcze stają się coraz częstsze. Pandemia COVID-19, izolacja społeczna, presja szkolna i nadmiar bodźców cyfrowych pogłębiły ten kryzys.

Nawet co piąty nastolatek doświadcza objawów depresji lub silnego lęku. Niestety wielu młodych ludzi nie otrzymuje na czas odpowiedniego wsparcia. Kryzys zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży to nie tylko problem indywidualny – lecz także wyzwanie społeczne.

Każde dziecko zasługuje na zrozumienie, empatię i profesjonalną pomoc. Wczesne reagowanie może uratować życie i dać szansę na zdrowy rozwój.

O tym, jak nauczyciel może udzielić wsparcia w szkole, skąd mogą brać się trudności uczniów możesz posłuchać w krótkich podcastach, nagranych w odpowiedzi na zapotrzebowanie środowiska i z inicjatywy Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

O trudnościach emocjonalnych uczniów opowiada Jolanta Kowalczyk nauczycielka konsultantka ds. psychologiczno-pedagogicznych, psycholog w Mazowieckiem Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Warszawie.

Zapraszamy do wysłuchania podcastów.

MSCDN Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa

Sekretariat
tel. 22 536 60 62; kom. 609 423 954 email: warszawa@mscdn.edu.pl

Dział szkoleń
tel. 22 536 60 66; kom. 609 426 125 email: formy@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Przejdź do treści