W dobie wszechobecnych smartfonów oraz imponujących pod względem graficznym i strategicznym gier komputerowych trudno zachować dystans i równowagę w ich korzystaniu, zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Celem projektu jest zapoznanie uczestników z korzyściami i zagrożeniami związanymi z korzystaniem z nowoczesnych technologii, przedstawienie skutecznych metod przeciwdziałania uzależnieniom oraz pomóc nauczycielom i rodzicom w prowadzeniu rozmowy z dziećmi o niebezpieczeństwach związanych z siecią internetową.

O konieczności dbania o naszą higienę cyfrową przeczytacie/posłuchacie:

page0001 01

 

 

 

 

M 3 2019 OKLADKAoo

 

PRZYDATNE LINKI:

https://www.nask.pl/

https://dbamomojzasieg.com/

https://fdds.pl/

https://sieciaki.pl/

https://www.ore.edu.pl/2015/03/bezpieczenstwo-w-sieci/

zdalnie.edu-akcja.pl

Zdalnenauczanie.org

Brak sieci

W dobie wszechobecnych smartfonów oraz imponujących pod względem graficznym i strategicznym gier komputerowych trudno zachować dystans i równowagę w ich korzystaniu, zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Celem projektu jest zapoznanie uczestników z korzyściami i zagrożeniami związanymi z korzystaniem z nowoczesnych technologii, przedstawienie skutecznych metod przeciwdziałania uzależnieniom oraz pomóc nauczycielom i rodzicom w prowadzeniu rozmowy z dziećmi o niebezpieczeństwach związanych z siecią internetową.

O konieczności dbania o naszą higienę cyfrową przeczytacie/posłuchacie:

page0001 01

 

 

 

 

M 3 2019 OKLADKAoo

 

PRZYDATNE LINKI:

https://www.nask.pl/

https://dbamomojzasieg.com/

https://fdds.pl/

https://sieciaki.pl/

https://www.ore.edu.pl/2015/03/bezpieczenstwo-w-sieci/

zdalnie.edu-akcja.pl

Zdalnenauczanie.org

Brak sieci

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

VIII Turniej Szachowy w ramach projektu Szachy w mazowieckiej szkole

19 listopada 2024 r. w Wydziale MSCDN w Ciechanowie odbył się VIII Turniej Szachowy dla uczniów klas II, III i IV ze szkół podstawowych biorących udział w projekcie Szachy w Mazowieckiej Szkole. Przy szachownicach zasiadło 42 młodych zawodników z 9 szkół podstawowych: z Publicznej Szkoły Podstawowe nr 3 w Pułtusku, ze Społecznej Szkoły Podstawowej w Gzach, Szkoły Podstawowej nr 4 w Ciechanowie, Szkoły Podstawowej nr 4 w Mławie, Szkoły Podstawowej w Polesiu, Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku, Szkoły Podstawowej nr 5 w Ciechanowie, Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej oraz  Szkoły Podstawowej w Zaborowie. Był to dzień pełen intensywnych pojedynków, niespodziewanych zwrotów akcji i wybuchów radości. Tradycyjnie rozgrywki odbywały się w systemach dostosowanych do liczebności danej grupy wiekowej, w każdej z 7 run przewidziano 15 minut na zawodnika (system szwajcarski). Prowadzili je sędziowie z Polskiego Związku Szachowego. Od samego początku w powietrzu unosiła się ekscytacja. Rodzice, nauczyciele i młodsze rodzeństwo dopingowało swoich faworytów. Dla części uczestników był to pierwszy poważny turniej w życiu, co dodawało dodatkowego dreszczyku emocji. Każda partia była małą historią – pełną strategii, chwil triumfu, ale i momentów zawahania. Młodzi szachiści w pełnym skupieniu analizowali kolejne ruchy, próbując przechytrzyć przeciwników. Widać było różne strategie: od ostrożnych posunięć do śmiałych, ryzykownych ataków. Niektórzy grali z kamiennym spokojem, inni przeżywali każde zagranie bardzo emocjonalnie – na ich twarzach malowało się napięcie, radość, a czasem i rozczarowanie. Nie brakowało łez – zarówno szczęścia, jak i smutku – jednak każdy uczestnik wychodził z zawodów z poczuciem dumy. Turniej był nie tylko okazją do rywalizacji, ale także nauką fair play i szacunku do przeciwnika. „Najważniejsze to dobrze się bawić i nie bać się błędów” – powiedział jeden z młodych zawodników, dzieląc się swoimi wrażeniami. Po zakończeniu zmagań nadszedł czas na wręczenie nagród. Zwycięzcy otrzymali medale oraz gry planszowe, a wszyscy uczestnicy – pamiątkowe dyplomy i drobne upominki. Organizatorzy podkreślali, jak ważne jest wspieranie dzieci w rozwijaniu ich pasji i talentów. Ten dzień zapadnie w pamięć nie tylko dzięki niezwykłym partiom, ale również atmosferze wsparcia i pozytywnych emocji, jakie towarzyszyły turniejowi. Kto wie, może właśnie wśród tych młodych szachistów kryje się przyszły mistrz świata?   LAUREACI VII TURNIEJU SZACHOWEGO   I miejsce: Alicja Mulińska – uczennica klasy 2 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Aleksandra Franckiewicz – uczennica klasy 3 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Gabriela Dąbrowska – uczennica klasy 4 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku Tymon Kordowski – uczeń klasy 2 Szkoły Podstawowej nr 5 w Ciechanowie Wiktor Dąbrowski – uczeń klasy 3 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku Mykhailo Kovalov – uczeń klasy 4 Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Pułtusku II miejsce: Zuzanna Różycka – uczennica klasy 2 Szkoły Podstawowej nr 5 w Ciechanowie Wiktoria Kaliszewska – uczennica klasy 3 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Natalia Celmer – uczennica klasy 4 Szkoły Podstawowej nr 4 w Mławie Ignacy Miller – uczeń klasy 2 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku Jan Pszczółkowski – uczeń klasy 3 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Michał Borowski – uczeń klasy 4 Szkoły Podstawowej w Zaborowie III miejsce: Daria Lewandowska – uczennica klasy 2 Szkoły Podstawowej w Polesiu Joanna Wojtalewska – uczennica klasy 3 Szkoły Podstawowej nr 4 w Ciechanowie Patrycja Orlińska – uczennica klasy 4 Szkoły Podstawowej w Zaborowie Łukasz Pawelski – uczeń klasy 2 Szkoły Podstawowej w Polesiu Szymon Chrostowski – uczeń klasy 3 Szkoły Podstawowej nr 4 w Ciechanowie Antoni Niewiadomski – uczeń klasy 4 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku   Dziękujemy wszystkim uczestnikom oraz ich rodzicom i opiekunom za udział w VIII Turnieju Szachowym.

Budowanie mostów między tradycją a technologią: Refleksje po konferencji ASEF w Manili na temat sztucznej intelgencji w edukacji

Budowanie mostów między tradycją a technologią: Refleksje po konferencji ASEF w Manili na temat sztucznej intelgencji w edukacji Współczesna edukacja staje przed wyzwaniem unikalnym dla naszych czasów: jak połączyć głębokie zakorzenienie w tradycji z potrzebą dynamicznej adaptacji do technologii? Odpowiedź na to pytanie próbuje znaleźć wiele inicjatyw edukacyjnych na całym świecie, w tym projekt „Moje korzenie – Moja przyszłość”. To polskie przedsięwzięcie zdobyło uznanie na międzynarodowej arenie podczas prestiżowej konferencji ASEF Classroom Network School Collaboration, która odbyła się w listopadzie 2024 roku w Manili na Filipinach. ASEF (Asia-Europe Foundation) jest unikalnym forum współpracy, które łączy nauczycieli i uczniów z Azji oraz Europy, promując innowacyjne podejście do edukacji i międzykulturowy dialog. Tegoroczne wydarzenie, skupione wokół hasła „Learning with AI and Learning about AI”, zgromadziło 50 zespołów z ponad 30 krajów. Wśród nich znalazła się pani Monika Olędzka reprezentująca Polskę, Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Siedlcach i Uniwersytet w Siedlcach, która współpracowała z zespołami z Nowej Zelandii, Wietnamu, Chin i Singapuru. Patronat nad projektem objął Marszałęm Wojewódzwtwa Mazowieckiego, Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa Uniwersytetu w Siedlcach oraz Archiwum Państwowe w Siedlcach. Celem projektu „Moje korzenie – Moja przyszłość” było zbadanie, jak młodzież może odkrywać i doceniać swoje dziedzictwo historyczne, jednocześnie rozwijając kompetencje cyfrowe. Kluczowym elementem projektu było zastosowanie sztucznej inteligencji w edukacji, aby pomóc uczniom zrozumieć ich przeszłość i przygotować się na wyzwania przyszłości. Praca rozpoczęła się od odkrywania lokalnej historii i genealogii. Uczniowie tworzyli drzewa genealogiczne, analizowali archiwalne dokumenty oraz uczestniczyli w warsztatach w Archiwum Państwowym i Muzeum Regionalnym w Siedlcach. Dzięki temu zanurzeniu w przeszłości młodzież zyskała nie tylko świadomość historyczną, ale także umiejętność pracy z danymi archiwalnymi, co jest cenną kompetencją w erze cyfrowej. Następnie, uczniowie wzięli udział w warsztatach technologicznych, gdzie poznawali narzędzia sztucznej inteligencji. Celem było zrozumienie, jak AI może wspierać proces edukacyjny – od analizy danych po generowanie materiałów dydaktycznych. Praktyczne zastosowanie AI obejmowało projektowanie testów, materiałów reklamowych oraz tworzenie modelowych odpowiedzi egzaminacyjnych. Projekt międzynarodowy zawierał również badanie „Generating Model Answers as Revision Guides Using AI”, które testowało potencjał AI w tworzeniu przewodników edukacyjnych. Wykorzystując technologie przetwarzania języka naturalnego (NLP), algorytmy generowały odpowiedzi na pytania egzaminacyjne. Były to nie tylko narzędzia powtórkowe, ale także źródło spersonalizowanej pomocy dla uczniów, wspierającej ich w zrozumieniu struktury oraz treści wymagań egzaminacyjnych. Korzyści wynikające z takiego podejścia są dwojakie: po pierwsze, AI odciąża nauczycieli, przejmując powtarzalne zadania, takie jak sprawdzanie testów czy przygotowywanie materiałów edukacyjnych. Po drugie, uczniowie zyskują dostęp do narzędzi, które są dostosowane do ich indywidualnych potrzeb i pozwalają na bardziej efektywną naukę. Konferencja ASEF w Manili podkreśliła, że AI to nie tylko technologia – to narzędzie, które może pomóc budować mosty międzykulturowe i międzygeneracyjne. Projekty takie jak „Moje korzenie – Moja przyszłość” pokazują, jak integracja tradycyjnych wartości z nowoczesnymi narzędziami otwiera nowe możliwości w edukacji. To właśnie dzięki takim przedsięwzięciom edukacja może przekształcić się w system, który nie tylko odpowiada na wyzwania współczesności, ale także czerpie z bogactwa przeszłości. W efekcie, młodzież wychodzi z tego procesu nie tylko lepiej przygotowana do przyszłości, ale także bardziej świadoma swojego miejsca w świecie i historii. Czy sztuczna inteligencja może w pełni zastąpić tradycyjne metody nauczania? Zdecydowanie nie. Ale może stać się wartościowym partnerem – takim, który wspiera nauczycieli w ich pracy i inspiruje uczniów do odkrywania świata na nowo. Konferencja w Manili pokazała, że przyszłość edukacji leży właśnie w takich synergicznych rozwiązaniach.

Zanieczyszczenia pyłowe powietrza – poznaj, zbadaj, zapobiegaj

Serdecznie zapraszamy na warsztaty metodyczne ONLINE , które odbędą się 27.11.2024 r na platformie TEAMS, początek spotkania o godz. 16.00. Wydarzenie skierowane jest do nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, którym zależy na doskonaleniu kompetencji związanych z użyciem metody badawczej oraz z wykorzystaniem umiejętności cyfrowych podczas pracy z uczniami. Warsztaty prowadzone będą przez prof. Bożena Kicińska z Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Formularz zgłoszeniowy Szczegółowych informacji udziela dr Grzegorz Wawrecki, e-mail: grzegorz.wawrecki@mscdn.edu.pl, tel.: 603-657-736

Homo mediens promuje się w Radiu Płock FM

Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmowy o najbliższym, dwudniowym wydarzeniu edukacyjnym – Homo mediens w szkole. Humanistycznie – praktycznie – dynamicznie,które odbędzie się w dniach 6 i 9 grudnia br. O szczegółach opowiada Anna Krusiewicz w audycji „Popołudniowa rozmowa” Anny Zołoteńko. Zapraszamy! ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA Rozmowa w Radiu Płock FM

Strategie myślenia godne mistrzów – VIII Turniej Szachowy

Młodzi szachiści stawili czoła emocjonującym pojedynkom, walcząc nie tylko o jak najlepsze wyniki, ale przede wszystkim doskonaląc swoje umiejętności strategicznego myślenia. VIII Turniej Szachowy w ramach projektu „Szachy w mazowieckiej szkole” to była prawdziwa uczta intelektualna, pełna napięcia i sportowej pasji, gdzie każdy ruch miał ogromne znaczenie. Dzieci, pełne zapału i energii, wykazały się ogromnym zaangażowaniem, udowadniając, jak wielki potencjał drzemie w młodych umysłach. To kolejna niesamowita edycja, która pokazuje, jak szachy mogą stać się pasją, rozwijającą zarówno umiejętności logiczne, jak i zdolności współpracy w zmaganiach intelektualnych! Lista laureatów: Klasa II (dziewczynki) Klasa II (chłopcy) Klasa III (dziewczynki) Klasa III (chłopcy) Klasa IV (dziewczynki) Klasa IV (chłopcy) Gratulujemy Zwycięzcom oraz wszystkim Uczestnikom i życzmy niesłabnącej pasji doskonalenia swoich umiejętności szachowych! Koordynatorką projektu „Szachy w mazowieckiej szkole” jest Agnieszka Baska, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

VIII Turniej Szachowy w ramach projektu Szachy w mazowieckiej szkole

19 listopada 2024 r. w Wydziale MSCDN w Ciechanowie odbył się VIII Turniej Szachowy dla uczniów klas II, III i IV ze szkół podstawowych biorących udział w projekcie Szachy w Mazowieckiej Szkole. Przy szachownicach zasiadło 42 młodych zawodników z 9 szkół podstawowych: z Publicznej Szkoły Podstawowe nr 3 w Pułtusku, ze Społecznej Szkoły Podstawowej w Gzach, Szkoły Podstawowej nr 4 w Ciechanowie, Szkoły Podstawowej nr 4 w Mławie, Szkoły Podstawowej w Polesiu, Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku, Szkoły Podstawowej nr 5 w Ciechanowie, Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej oraz  Szkoły Podstawowej w Zaborowie. Był to dzień pełen intensywnych pojedynków, niespodziewanych zwrotów akcji i wybuchów radości. Tradycyjnie rozgrywki odbywały się w systemach dostosowanych do liczebności danej grupy wiekowej, w każdej z 7 run przewidziano 15 minut na zawodnika (system szwajcarski). Prowadzili je sędziowie z Polskiego Związku Szachowego. Od samego początku w powietrzu unosiła się ekscytacja. Rodzice, nauczyciele i młodsze rodzeństwo dopingowało swoich faworytów. Dla części uczestników był to pierwszy poważny turniej w życiu, co dodawało dodatkowego dreszczyku emocji. Każda partia była małą historią – pełną strategii, chwil triumfu, ale i momentów zawahania. Młodzi szachiści w pełnym skupieniu analizowali kolejne ruchy, próbując przechytrzyć przeciwników. Widać było różne strategie: od ostrożnych posunięć do śmiałych, ryzykownych ataków. Niektórzy grali z kamiennym spokojem, inni przeżywali każde zagranie bardzo emocjonalnie – na ich twarzach malowało się napięcie, radość, a czasem i rozczarowanie. Nie brakowało łez – zarówno szczęścia, jak i smutku – jednak każdy uczestnik wychodził z zawodów z poczuciem dumy. Turniej był nie tylko okazją do rywalizacji, ale także nauką fair play i szacunku do przeciwnika. „Najważniejsze to dobrze się bawić i nie bać się błędów” – powiedział jeden z młodych zawodników, dzieląc się swoimi wrażeniami. Po zakończeniu zmagań nadszedł czas na wręczenie nagród. Zwycięzcy otrzymali medale oraz gry planszowe, a wszyscy uczestnicy – pamiątkowe dyplomy i drobne upominki. Organizatorzy podkreślali, jak ważne jest wspieranie dzieci w rozwijaniu ich pasji i talentów. Ten dzień zapadnie w pamięć nie tylko dzięki niezwykłym partiom, ale również atmosferze wsparcia i pozytywnych emocji, jakie towarzyszyły turniejowi. Kto wie, może właśnie wśród tych młodych szachistów kryje się przyszły mistrz świata?   LAUREACI VII TURNIEJU SZACHOWEGO   I miejsce: Alicja Mulińska – uczennica klasy 2 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Aleksandra Franckiewicz – uczennica klasy 3 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Gabriela Dąbrowska – uczennica klasy 4 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku Tymon Kordowski – uczeń klasy 2 Szkoły Podstawowej nr 5 w Ciechanowie Wiktor Dąbrowski – uczeń klasy 3 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku Mykhailo Kovalov – uczeń klasy 4 Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Pułtusku II miejsce: Zuzanna Różycka – uczennica klasy 2 Szkoły Podstawowej nr 5 w Ciechanowie Wiktoria Kaliszewska – uczennica klasy 3 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Natalia Celmer – uczennica klasy 4 Szkoły Podstawowej nr 4 w Mławie Ignacy Miller – uczeń klasy 2 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku Jan Pszczółkowski – uczeń klasy 3 Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej Michał Borowski – uczeń klasy 4 Szkoły Podstawowej w Zaborowie III miejsce: Daria Lewandowska – uczennica klasy 2 Szkoły Podstawowej w Polesiu Joanna Wojtalewska – uczennica klasy 3 Szkoły Podstawowej nr 4 w Ciechanowie Patrycja Orlińska – uczennica klasy 4 Szkoły Podstawowej w Zaborowie Łukasz Pawelski – uczeń klasy 2 Szkoły Podstawowej w Polesiu Szymon Chrostowski – uczeń klasy 3 Szkoły Podstawowej nr 4 w Ciechanowie Antoni Niewiadomski – uczeń klasy 4 Szkoły Podstawowej nr 4 w Pułtusku   Dziękujemy wszystkim uczestnikom oraz ich rodzicom i opiekunom za udział w VIII Turnieju Szachowym.

Budowanie mostów między tradycją a technologią: Refleksje po konferencji ASEF w Manili na temat sztucznej intelgencji w edukacji

Budowanie mostów między tradycją a technologią: Refleksje po konferencji ASEF w Manili na temat sztucznej intelgencji w edukacji Współczesna edukacja staje przed wyzwaniem unikalnym dla naszych czasów: jak połączyć głębokie zakorzenienie w tradycji z potrzebą dynamicznej adaptacji do technologii? Odpowiedź na to pytanie próbuje znaleźć wiele inicjatyw edukacyjnych na całym świecie, w tym projekt „Moje korzenie – Moja przyszłość”. To polskie przedsięwzięcie zdobyło uznanie na międzynarodowej arenie podczas prestiżowej konferencji ASEF Classroom Network School Collaboration, która odbyła się w listopadzie 2024 roku w Manili na Filipinach. ASEF (Asia-Europe Foundation) jest unikalnym forum współpracy, które łączy nauczycieli i uczniów z Azji oraz Europy, promując innowacyjne podejście do edukacji i międzykulturowy dialog. Tegoroczne wydarzenie, skupione wokół hasła „Learning with AI and Learning about AI”, zgromadziło 50 zespołów z ponad 30 krajów. Wśród nich znalazła się pani Monika Olędzka reprezentująca Polskę, Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Siedlcach i Uniwersytet w Siedlcach, która współpracowała z zespołami z Nowej Zelandii, Wietnamu, Chin i Singapuru. Patronat nad projektem objął Marszałęm Wojewódzwtwa Mazowieckiego, Instytut Językoznawstwa i Literaturoznawstwa Uniwersytetu w Siedlcach oraz Archiwum Państwowe w Siedlcach. Celem projektu „Moje korzenie – Moja przyszłość” było zbadanie, jak młodzież może odkrywać i doceniać swoje dziedzictwo historyczne, jednocześnie rozwijając kompetencje cyfrowe. Kluczowym elementem projektu było zastosowanie sztucznej inteligencji w edukacji, aby pomóc uczniom zrozumieć ich przeszłość i przygotować się na wyzwania przyszłości. Praca rozpoczęła się od odkrywania lokalnej historii i genealogii. Uczniowie tworzyli drzewa genealogiczne, analizowali archiwalne dokumenty oraz uczestniczyli w warsztatach w Archiwum Państwowym i Muzeum Regionalnym w Siedlcach. Dzięki temu zanurzeniu w przeszłości młodzież zyskała nie tylko świadomość historyczną, ale także umiejętność pracy z danymi archiwalnymi, co jest cenną kompetencją w erze cyfrowej. Następnie, uczniowie wzięli udział w warsztatach technologicznych, gdzie poznawali narzędzia sztucznej inteligencji. Celem było zrozumienie, jak AI może wspierać proces edukacyjny – od analizy danych po generowanie materiałów dydaktycznych. Praktyczne zastosowanie AI obejmowało projektowanie testów, materiałów reklamowych oraz tworzenie modelowych odpowiedzi egzaminacyjnych. Projekt międzynarodowy zawierał również badanie „Generating Model Answers as Revision Guides Using AI”, które testowało potencjał AI w tworzeniu przewodników edukacyjnych. Wykorzystując technologie przetwarzania języka naturalnego (NLP), algorytmy generowały odpowiedzi na pytania egzaminacyjne. Były to nie tylko narzędzia powtórkowe, ale także źródło spersonalizowanej pomocy dla uczniów, wspierającej ich w zrozumieniu struktury oraz treści wymagań egzaminacyjnych. Korzyści wynikające z takiego podejścia są dwojakie: po pierwsze, AI odciąża nauczycieli, przejmując powtarzalne zadania, takie jak sprawdzanie testów czy przygotowywanie materiałów edukacyjnych. Po drugie, uczniowie zyskują dostęp do narzędzi, które są dostosowane do ich indywidualnych potrzeb i pozwalają na bardziej efektywną naukę. Konferencja ASEF w Manili podkreśliła, że AI to nie tylko technologia – to narzędzie, które może pomóc budować mosty międzykulturowe i międzygeneracyjne. Projekty takie jak „Moje korzenie – Moja przyszłość” pokazują, jak integracja tradycyjnych wartości z nowoczesnymi narzędziami otwiera nowe możliwości w edukacji. To właśnie dzięki takim przedsięwzięciom edukacja może przekształcić się w system, który nie tylko odpowiada na wyzwania współczesności, ale także czerpie z bogactwa przeszłości. W efekcie, młodzież wychodzi z tego procesu nie tylko lepiej przygotowana do przyszłości, ale także bardziej świadoma swojego miejsca w świecie i historii. Czy sztuczna inteligencja może w pełni zastąpić tradycyjne metody nauczania? Zdecydowanie nie. Ale może stać się wartościowym partnerem – takim, który wspiera nauczycieli w ich pracy i inspiruje uczniów do odkrywania świata na nowo. Konferencja w Manili pokazała, że przyszłość edukacji leży właśnie w takich synergicznych rozwiązaniach.

Zanieczyszczenia pyłowe powietrza – poznaj, zbadaj, zapobiegaj

Serdecznie zapraszamy na warsztaty metodyczne ONLINE , które odbędą się 27.11.2024 r na platformie TEAMS, początek spotkania o godz. 16.00. Wydarzenie skierowane jest do nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, którym zależy na doskonaleniu kompetencji związanych z użyciem metody badawczej oraz z wykorzystaniem umiejętności cyfrowych podczas pracy z uczniami. Warsztaty prowadzone będą przez prof. Bożena Kicińska z Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Formularz zgłoszeniowy Szczegółowych informacji udziela dr Grzegorz Wawrecki, e-mail: grzegorz.wawrecki@mscdn.edu.pl, tel.: 603-657-736

Homo mediens promuje się w Radiu Płock FM

Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmowy o najbliższym, dwudniowym wydarzeniu edukacyjnym – Homo mediens w szkole. Humanistycznie – praktycznie – dynamicznie,które odbędzie się w dniach 6 i 9 grudnia br. O szczegółach opowiada Anna Krusiewicz w audycji „Popołudniowa rozmowa” Anny Zołoteńko. Zapraszamy! ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA Rozmowa w Radiu Płock FM

Strategie myślenia godne mistrzów – VIII Turniej Szachowy

Młodzi szachiści stawili czoła emocjonującym pojedynkom, walcząc nie tylko o jak najlepsze wyniki, ale przede wszystkim doskonaląc swoje umiejętności strategicznego myślenia. VIII Turniej Szachowy w ramach projektu „Szachy w mazowieckiej szkole” to była prawdziwa uczta intelektualna, pełna napięcia i sportowej pasji, gdzie każdy ruch miał ogromne znaczenie. Dzieci, pełne zapału i energii, wykazały się ogromnym zaangażowaniem, udowadniając, jak wielki potencjał drzemie w młodych umysłach. To kolejna niesamowita edycja, która pokazuje, jak szachy mogą stać się pasją, rozwijającą zarówno umiejętności logiczne, jak i zdolności współpracy w zmaganiach intelektualnych! Lista laureatów: Klasa II (dziewczynki) Klasa II (chłopcy) Klasa III (dziewczynki) Klasa III (chłopcy) Klasa IV (dziewczynki) Klasa IV (chłopcy) Gratulujemy Zwycięzcom oraz wszystkim Uczestnikom i życzmy niesłabnącej pasji doskonalenia swoich umiejętności szachowych! Koordynatorką projektu „Szachy w mazowieckiej szkole” jest Agnieszka Baska, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku.

ul. Gałczyńskiego 26
09-400 Płock
tel. 24 366-53-66 do 68 / 24 364 45 71
tel. kom. 500 274 304

plock@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content