Jak efektywnie komunikować się z młodzieżą, która podejmuje zachowania ryzykowne? Czym są 4 kroki NVC w pracy nauczyciela i jak je stosować do budowania lepszych relacji z uczniami i rodzicami? Jak wygląda humanistyczne podejścia w profilaktyce przemocy rówieśniczej – odpowiedzi na te pytania poznali uczestnicy konferencji „Szkoła dialogu i empatii. Porozumienie bez przemocy oraz skuteczna profilaktyka agresji i przemocy rówieśniczej w szkole”, która odbyła się w naszym Wydziale.
Konferencja była adresowana do dyrektorów szkół/placówek oświatowych, wychowawców, nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, pedagogów specjalnych, terapeutów i pracowników pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Prelegentami byli:
- Arnika Bytner-Siwek – psychoterapeutka systemowa w procesie certyfikacji (Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej w Poznaniu), terapeutka par, trenerka umiejętności psychospołecznych, neuroterapeutka. Obecnie pracuje m.in.: w Poradni Zdrowia Psychicznego.
- Olga Mrozowska – psycholog, terapeutka i trenerka Dialogu Motywującego. W latach 2016 – 2018 była Przewodniczącą Zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej. W 2011 r. ukończyła specjalistyczne szkolenie dla trenerów Dialogu Motywującego TNT (Anglia, Sheffield, 2011) uzyskując członkostwo w międzynarodowym stowarzyszeniu trenerów Dialogu Motywującego – MINT (Motivational Interwieving Network of Trainers).
- Jan Dąbkowski – Trener, koordynator działań, a także autor scenariuszy m.in. edukacji medialnej i dziennikarskiej, obywatelskiej, antydyskryminacyjnej, dot. praw człowieka. Kieruje w Centrum Edukacji Obywatelskiej zespołem, który tworzy program „Szkoła otwartości”. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Wspiera szkoły w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjnych i Szkoleń. Wspiera kadrę szkół w działaniach, które rozwijają u uczniów kompetencje społeczno-emocjonalne, a nauczycielom pomagają w reagowaniu na dyskryminację i przemoc.
Konferencję zorganizowała Hanna Drzewiecka-Krawczyk, nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-pedagogicznej pomocy szkole.