Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów matematycznych poprzez zwiększenie  kreatywności uczniów  i samodzielne formułowanie zadań do rozwiązania – 2024

Projekt

Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów matematycznych poprzez zwiększenie  kreatywności uczniów  i samodzielne formułowanie zadań do rozwiązania

Rok 2024

Harmonogram działań:

  1. Spotkanie (online) inaugurujące II etap realizacji projektu – luty 2024 r.
  2. Dostęp do „przestrzeni” projektu Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów matematycznych … na platformie Moodle MSCDN (luty’2024 – listopad’2024).
    Platforma e-learningowa MSCDN, będzie tam realizowana część działań w projekcie m.in. możliwość rozmowy na forum, możliwość zamieszczania i pobierania zamieszczonych materiałów (baza materiałów dydaktycznych – nauczyciele będą mogli modyfikować i wykorzystywać pobrane materiały w czasie prowadzonych lekcji szkolnych), zamieszczane matematyczne zadania problemowe, linki do spotkań online umieszczane sukcesywnie podczas trwania kursu doskonalącego oraz warsztatów metodycznych, ewaluacja.
  3. Kurs doskonalący (20 godzinny) Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów matematycznych (marzec’2024 – maj’2024) realizowany online (Moodle MSCDN, Teams MSCDN).
    Podczas szkolenia nauczyciele opracują scenariusz interdyscyplinarny i przeprowadzą lekcję z wykorzystaniem metody problemowej; uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość udziału w lekcji otwartej (opartej na opracowanym scenariuszu) w macierzystej placówce, lub na zaproszenie, w innej placówce będącej w projekcie. W ramach kursu nauczyciele będą mieli możliwość uczestnictwa w konsultacjach online.
  4. Warsztaty metodyczne (10 godzinne) Jak kształtować kreatywność uczniów? (wrzesień’2024 – październik’2024) realizowane online (Moodle MSCDN, Teams MSCDN).
    Podczas szkolenia nauczyciele zaprezentują na Forum Wymiany Doświadczeń kreatywne prace uczniów, które zostały przez nich zainspirowane. Ponadto, w ramach pracy w zespołach szkolnych, nauczyciele podzielą się wnioskami z realizacji proponowanych rozwiązań metodycznych, a tym samym będą doskonalić praktyczne umiejętności z zagadnień będących przedmiotem szkolenia.
  5. Ewaluacja (listopad’2024).
    W oparciu o przeprowadzone działania zostanie przeprowadzona wśród uczestników ewaluacja realizacji celów drugiego etapu projektu.
  6. Spotkanie (online) podsumowujące II etap realizacji projektu Rozwijanie zdolności rozwiązywania problemów matematycznych … – listopad/grudzień 2024 r.
  7. Promocja projektu przez placówki uczestniczące w projekcie (całoroczna).

Placówki uczestniczące w projekcie

Lp.Nazwa PlacówkiMiejscowość
MSCDN Wydział w Ciechanowie
1.Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w KroczewieKroczew
2.Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Klaudyny PotockiejPułtusk
3.Zespół Placówek Oświatowych w SzreńskuSzreńsk
4.Szkoła Podstawowa im. Szczepana Dobosza w SońskuSońsk
MSCDN Wydział w Ostrołęce
5.Szkoła Podstawowa im. C. K. Norwida w DębinkachDębinki
6.Szkoła Podstawowa w Łęgu PrzedmiejskimŁęg Przedmiejski
7.Zespół Szkolno – Przedszkolny w ZabrodziuZabrodzie
MSCDN Wydział w Płocku
8.Szkoła Podstawowa Nr 7 im. Fryderyka ChopinaSochaczew
9.Szkoła Podstawowa nr 6 im. Druha Wacława MilkePłock
10.Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w PacyniePacyna
MSCDN Wydział w Radomiu
11.Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Urszuli KochanowskiejKozienice
12.Publiczna Szkoła Podstawowa im. Królowej JadwigiGarbatka – Letnisko
13.Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Jana Pawła IIKozienice
14.Publiczna Szkoła Podstawowa im. Orła Białego we WrzosieWrzos
15.Publiczna Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w PrzyłękuPrzyłęk
16.Publiczna Szkoła Podstawowa w Nowym DworzeNowy Dwór
17.Szkoła Podstawowa w PakosławiuPakosław
18.Publiczna Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Dzieci w PrzytykuPrzytyk
19.Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w PrzysuszePrzysucha
20.Publiczna Szkoła Podstawowa im. Józefa BrandtaOrońsko
21.Publiczna Szkoła Podstawowa nr 17 im. Jana Kochanowskiego w RadomiuRadom
MSCDN Wydział w Siedlcach
22.Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w KrynicyKrynica
23.Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Grali DąbrowiźnieGrala Dąbrowizna
MSCDN Wydział w Warszawie
24.Społeczna Szkoła Podstawowa  Integracyjna Nr 100 STOWarszawa
25.Szkoła Podstawowa Nr 376 im. Bohaterów WesterplatteWarszawa
26.Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 73 im. Króla Stefana BatoregoWarszawa
27.Szkoła Podstawowa nr 361 im. Papcia Chmiela w WarszawieWarszawa
28.Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 87 im. 7 PP AK „Garłuch”Warszawa
29.Szkoła Podstawowa Nr 234 im. Juliana TuwimaWarszawa
30.Szkoła Podstawowa im. Kazimiery AugustynowiczPopowo Kościelne
31.Szkoła Podstawowa Nr 169 im. Orła BiałegoWarszawa
32.Szkoła Podstawowa Nr 404Warszawa
33.Szkoła Podstawowa Nr 84 im. Waleriana ŁukasińskiegoWarszawa
34.Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w MrokowieMroków

Z wyżej wymienionych 34 placówek łącznie 85 nauczycieli uczestniczy w realizacji projektu w 2024 roku.

MSCDN Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa

Sekretariat
tel. 22 536 60 62; kom. 609 423 954 email: warszawa@mscdn.edu.pl

Dział szkoleń
tel. 22 536 60 66; kom. 609 426 125 email: formy@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content