Sieci współpracy i samokształcenia
Polecamy nowoczesną, interaktywną formę doskonalenia, konsultacji i wymiany doświadczeń w ramach Sieci współpracy i samokształcenia.
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych: „Nauczyciel na miarę ucznia XXI wieku” to nowoczesna forma doskonalenia i wymiany doświadczeń oraz wspomagania nauczycieli w zdobywaniu nowych umiejętności dydaktycznych i metodycznych, cyfrowych, w zakresie pomiaru dydaktycznego i wykorzystywania wyników diagnoz i egzaminów do doskonalenia własnego warsztatu pracy. W ramach Sieci poruszone zostaną wybrane zagadnienia z zakresu: 1. Wykorzystanie wniosków z egzaminu ósmoklasisty do projektowania pracy dydaktycznej w kasach IV-VIII. 2. Formy i metody pracy na zajęciach rozwijających uzdolnienia. 3. Aktywna matematyka na interaktywnej tablicy. 4. Rekreacyjna matematyka – tematyczne pokoje zagadek. 5. Oceniać, aby motywować i wskazywać kierunki rozwoju. 6. Praca z uczniem mającym trudności z nauką – zobaczyć i dotknąć matematyki. 7. Matematyka i zasoby Laboratoriów Przyszłości. Korzyści dla nauczycieli – uczestników projektu: · bezpłatne doskonalenie, · wsparcie merytoryczne i metodyczne ze strony nauczyciela doradcy i konsultantów, · promocja w środowisku lokalnym i regionalnym, · certyfikat udziału w Sieci, · dalsze i nieograniczone wdrażanie zaproponowanych rozwiązań w pracy z uczniami. |
Cele: | Kształcenie umiejętności efektywnego organizowania i realizowania pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. |
Główne działania: | 1. Miejscem pracy Sieci będzie platforma Moodle, na której zamieszczane będą różne materiały dla uczestników oraz odbywać się będą dyskusje merytoryczne poświęcone wymianie wiedzy i doświadczeń nauczycieli. 2. W ramach pracy Sieci odbędą się: · inauguracyjne spotkanie on-line/stacjonarne; · warsztaty metodyczne (spotkania 2-3 godzinne), które odbywać się będą w formie zdalnej/stacjonarnej (zgodnie z potrzebami uczestników) przy użyciu MS Teams albo Zoom; · kursy doskonalące ( 5-30 godzinne, zdalne /hybrydowe/stacjonarne) o tematyce zgodnej z potrzebami uczestników Sieci; · lekcje otwarte prowadzone przez doradcę metodycznego lub przez chętnych nauczycieli; · konsultacje z doradcą metodycznym np. nt. innowacyjnych programów nauczania, innowacji pedagogicznych, diagnozowania i oceniania wiedzy i umiejętności uczniów. 3. W oparciu o przeprowadzone działania zostanie przeprowadzona ewaluacja realizacji celów projektu. 4. Na zakończenie projektu odbędzie się spotkanie podsumowujące i wręczenie certyfikatów nauczycielom uczestniczącym w projekcie. |
Zasady i warunki | Warunkiem ukończenia projektu jest aktywne uczestnictwo w warsztatach metodycznych oraz współpraca z uczestnikami Sieci. Udział w projekcie jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. |
Adresaci: | Nauczyciele matematyki I i II etapu edukacyjnego. |
Kontakt: marzena.wegielek@mscdn.edu.pl
Opis: | „Informatyka praktycznie” sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli informatyki to forma wspomagania skierowana do nauczycieli uczących tego przedmiotu w szkołach średnich. Forum „Informatyka praktycznie” będzie prowadzone zdalnie za pośrednictwem platformy Temas. Pracą w sieci będzie kierował koordynator odpowiedzialny za planowanie, organizowanie i prowadzenie spotkań uczestników, zamieszczanie na platformie materiałów edukacyjnych oraz moderowanie forum dyskusyjnym. Spotkania nauczycieli w ramach sieci będą odbywały się zgodnie z ich potrzebami i ustalonym harmonogramem, nie rzadziej niż raz w miesiącu, za pośrednictwem platformy Teams lub stacjonarnie w MSCDN w Radomiu. Uczestnicy będą również mieli możliwość pracy asynchronicznej pomiędzy spotkaniami. |
---|---|
Cele: | Głównym celem projektu jest wspieranie nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń w zakresie metodyki nauczania informatyki w różnych specjalnościach, gromadzenie, tworzenie i udostępnianie materiałów dydaktycznych oraz przekazywanie informacji na temat przepisów prawa oświatowego dotyczących informatyki i egzaminu maturalnego z przedmiotu. Ważnym aspektem będzie wzajemna inspiracja i motywacja w celu kreatywnego podejścia do nauki przedmiotu z zastosowaniem innowacji edukacyjnych. Sieć umożliwi współdziałanie z innymi nauczycielami, wspólne uczenie się, rozwiązywanie problemów, dzielenie się pomysłami i spostrzeżeniami. Będzie przestrzenią nawiązywania kontaktów i wymiany myśli. |
Główne działania: | Nadrzędnymi działaniami realizowanymi w ramach sieci będą: dzielenie się wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniami, w tym prezentacja dobrych praktyk, dyskusja wokół omawianych zagadnień, udostępnianie materiałów metodycznych. Planowane są również spotkania ze specjalistami. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Zgłoszenie elektroniczne, indywidualne; różnorodna aktywność (między innymi dzielenie się doświadczeniami, pomysłami, materiałami); min. 75% obecności na spotkaniach uczestników. |
Adresaci: | Nauczyciele szkół średnich uczący informatyki i inni zainteresowani nauczaniem tego przedmiotu. |
Kontakt: pawel.wach@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli pracujących z uczniami przybyłymi z Ukrainy, w szczególności na lekcjach języka polskiego, w czasie zajęć języka polskiego jako drugiego oraz języka obcego nowożytnego. Nauczyciele poznają praktyczne rozwiązania dydaktyczne przydatne w realizacji edukacji uczniów uchodźczych, w tym radzenie sobie z wyzwaniami i trudnościami, zapoznają się z podstawami metodyki nauczania języka polskiego jako drugiego oraz z podstawami metodyki nauczania języków obcych, metodami i formami użytecznymi w pracy z uczniami z Ukrainy. W ramach sieci współpracy uczestnicy wspólnie zaprojektują zajęcia w klasach z uczniem ukraińskim. Zapoznają się z nowoczesnymi technologiami informacyjno – komunikacyjnymi, których zastosowanie uatrakcyjnia przebieg zajęć, ułatwia przyswajanie słownictwa, nabywanie kompetencji kluczowych i kompetencji językowych. Wymienią się spostrzeżeniami, wnioskami, rekomendacjami. Będą mieli okazję obserwować lekcje otwarte. |
---|---|
Cele: | Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli. Podtrzymywanie współpracy między nauczycielami różnych przedmiotów, w szczególności polonistów, nauczycieli języka polskiego jako drugiego oraz nauczycieli języków obcych. Wymiana doświadczeń w pracy z uczniami przybyłymi z Ukrainy. |
Główne działania: | 1. Indywidualizacja procesu nauczania. 2. Pomysły nie tylko na edukację. 3. Nowoczesne metody i narzędzia cyfrowe stosowane w nauczaniu języka. 4. Psychologiczne aspekty pobytu ucznia w szkole. 5. Prezentacja dobrych praktyk, scenariusze zajęć. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Obecność na spotkaniach, dzielenie się doświadczeniami, prowadzenie lekcji otwartych |
Adresaci: | Nauczyciele pracujący z uczniami przybyłymi z Ukrainy, w szczególności poloniści, nauczyciele języka polskiego jako drugiego, nauczyciele języków obcych |
Kontakt: emilia.szwarc@mscdn.edu.pl
Opis: | „Jak żyć i działać bezpiecznie” sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa, której celem jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk oraz wzajemne inspirowanie nauczycieli do działań innowacyjnych. Na spotkaniach sieci spojrzymy na edukacje dla bezpieczeństwa jako ogół procesów, obejmujących kształcenie i wychowanie, zmierzające do przygotowania młodzieży i dorosłych do działania w sytuacjach zagrażających egzystencji ludzi i narodu oraz funkcjonowaniu państwa. Sieć prowadzona jest przez doradcę metodycznego przy współpracy nauczycieli konsultantów. Spotkania uczestników sieci odbywają się za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams. Sieć współpracy i samokształcenia „Jak żyć i działać bezpiecznie” nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa, to forma twórczej współpracy i wspomagania nauczycieli EDB oraz innych nauczycieli zainteresowanych tematem |
---|---|
Cele: | Celem projektu jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk oraz wzajemne inspirowanie nauczycieli do działań innowacyjnych. Wszystkim uczestnikom sieci zapewniamy inspiracje do działania, wspólne uczenie się , rozwiązywanie problemów i podnoszenie jakości pracy dydaktycznej. |
Główne działania: | Sieć współpracy i samokształcenia „Jak żyć i działać bezpiecznie” nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa, to forma twórczej współpracy i wspomagania nauczycieli EDB oraz innych nauczycieli zainteresowanych tematem. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Obecność na spotkaniach |
Adresaci: | Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa oraz inni zainteresowanych tematem. |
Kontakt: greta.gutkowska@mscdn.edu.pl
Opis: | “Rozwijanie sprawności językowych pod kątem egzaminu maturalnego” – sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej. Celem funkcjonowania sieci będzie usystematyzowanie i uaktualnienie wiedzy dotyczącej praktycznych metod i technik pomocnych w rozwijaniu poszczególnych umiejętności językowych w celu przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego z języka angielskiego oraz wymiana dobrych praktyk pomiędzy członkami sieci (wzajemne dzielenie się metodycznymi rozwiązaniami na płaszczyźnie nauczania języka obcego uczniów szkół ponadpodstawowych).Spotkania sieci odbywać się będą w formie zdalnych warsztatów metodycznych (np. na platformie Teams / Zoom), traktowanych jako forum wymiany doświadczeń. Podczas spotkań poruszone zostaną m. in. następujące zagadnienia: 1. Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z języka obcego nowożytnego – informatory CKE (formuła 2015r. oraz 2023r.). 2. Ogólne i szczegółowe wymagania z zakresu języka angielskiego określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla III etapu edukacyjnego. 4. Składowe arkusza egzaminacyjnego na poziomie podstawowym i rozszerzonym – przykładowe zadania z rozwiązaniami. 5. Zasady oceniania poszczególnych umiejętności językowych oraz arkuszy egzaminacyjnych – indywidualizacja procesu nauczania w szkole ponadpodstawowej, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 7. Efektywne metody, strategie i techniki pracy na zajęciach języka angielskiego podczas rozwijania umiejętności: – słuchania ze zrozumieniem, – czytania ze zrozumieniem, – pisania, – mówienia. 8. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej. Pracę w sieci będą koordynować nauczycielki konsultantki w zakresie języków obcych MSCDN Wydziały w Radomiu i Ostrołęce. Ich zadaniem będzie przygotowanie planu działań zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami uczestników, organizowanie i prowadzenie spotkań z uczestnikami sieci i / lub zapraszanie ekspertów. Koordynatorki będą również zarządzały pracą zdalną, zamieszczając materiały do samokształcenia, zasoby edukacyjne i przykładowe karty pracy. |
---|---|
Cele: | • Udzielenie metodycznego i merytorycznego wsparcia w rozwijaniu poszczególnych umiejętności językowych w trakcie przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego z języka angielskiego; • Poszerzenie kompetencji uczestników sieci w zakresie nauczania języka angielskiego uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego; • Dokonanie przeglądu efektywnych metod, technik i strategii pracy oraz prezentacja pomocnych narzędzi multimedialnych na zajęciach języka z angielskiego podczas rozwijania u uczniów receptywnych i produktywnych umiejętności maturalnych; • Wymiana doświadczeń między uczestnikami sieci oraz wymiana dobrych praktyk; • Nawiązanie kontaktów i współpracy między nauczycielami, dyrektorami i szkołami. |
Główne działania: | • 30-godzinne szkolenie online, • Spotkania z ekspertami, • Prezentacja przykładów dobrych praktyk, • Dyskusje wokół zagadnień sieci, • Dzielenie się doświadczeniem zawodowym. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Obecność (70% – przynajmniej 5 spotkań sieci) i aktywność podczas wspólnych spotkań on-line. Praca własna z udostępnionymi przez koordynatorów i uczestników zasobami do samokształcenia na platformie Teams. |
Adresaci: | Nauczyciele języka angielskiego szkół ponadpodstawowych. |
Kontakt: iwona.gryz@mscdn.edu.pl
Opis: | Projekt skierowany przede wszystkim do nauczycieli wiedzy o społeczeństwie, ale także do dyrektorów, wicedyrektorów szkół i nauczycieli innych przedmiotów, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu prawa; problematyka ta może się okazać bardzo przydatna także na lekcjach wychowawczych. Ta propozycja programowa jest odpowiedzią na wskazania samych nauczycieli, którzy wskazali najtrudniejsze obszary z zakresu edukacji prawnej. Zajęcia wykładowo- warsztatowe są prowadzone przez wybitną kadrę uniwersytecką.W ramach projektu zostaną zrealizowane trzy szkolenia(każde w wymiarze pięciu godzin dydaktycznych),składające się z dwu części: wykładowej i ćwiczeniowej. Ich tytuły to: 1)Źródła i rodzaje prawa. 2)Prawo karne. 3)Prawo cywilne, rodzinne i administracyjne. |
---|---|
Cele: | 1)Poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu prawa powszechnego wśród nauczycieli i kierowniczej kadry oświatowej 2)Dzielenie się dobrymi praktykami poprzez wymianę doświadczeń z zakresu edukacji prawnej na różnych poziomach kształcenia. 3) Konsultacje indywidualne i grupowe. 4) Prezentacja osiągnięć nauczycieli o charakterze innowacyjnym. |
Główne działania: | 1)Opracowanie i zorganizowanie trzech konferencji z zakresu prawa powszechnego w następujących obszarach: -Źródła i rodzaje prawa; -Prawo karne ; -Prawo cywilne, rodzinne, administracyjne. 2)Zorganizowanie konsultacji dla nauczycieli realizujących w szkole edukację prawną, wymiana doświadczeń. 3)Upowszechnianie dobrych praktyk poprzez prezentację innowacyjnych działań w zakresie edukacji prawnej |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Warunkiem uzyskania zaświadczenia będzie uczestnictwo w zajęciach. O zakwalifikowaniu do grupy będzie decydowała kolejność zgłoszenia. |
Adresaci: | Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie, wychowawcy, dyrektorzy szkół oraz wszyscy nauczyciele zainteresowani tematem |
Kontakt: marzena.wrobel@mscdn.edu.pl
Opis: | Edukacja przyrodnicza z pomysłem. Sieć współpracy nauczycieli przyrody, biologii, geografii, fizyki i chemii to forma doskonalenia i wspomagania, sieć twórczej współpracy i samokształcenia nauczycieli z wykorzystaniem platformy Moodle. Sieć prowadzona jest przez doświadczonych nauczycieli biologii, fizyki i geografii: Annę Janowską, Jolantę Kubik i Hannę Haberę. Zagadnienia poruszane podczas spotkań uczestników sieci będą dotyczyły: edukacji klimatycznej, ekologicznego stylu życia, Celów Zrównoważonego Rozwoju, wykorzystania TIK, gier dydaktycznych i gamifikacji, prowadzenia obserwacji i eksperymentów na zajęciach z przedmiotów edukacji przyrodniczej. Wyniki pracy uczestników będą gromadzone w formie plików (dokumenty, prezentacje, linki) na platformie Moodle. |
---|---|
Cele: | • Wymiana doświadczeń w zakresie metodyki nauczania przedmiotów przyrodniczych (przyroda, biologia, geografia, fizyka, chemia) ze szczególnym uwzględnieniem: wykorzystania narzędzi TIK, gier dydaktycznych, gamifikacji, eksperymentów oraz obserwacji i badań w terenie • Upowszechnianie przykładów dobrych praktyk. • Wzajemne inspirowanie się nauczycieli do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w pracy dydaktycznej, realizowanie projektów. • Doskonalenie warsztatu pracy, kompetencji metodycznych i merytorycznych uczestników sieci. |
Główne działania: | Dzielenie się doświadczeniem i umiejętnościami (zajęcia stacjonarne, on-line i na platformie Moodle) w zakresie: • stosowania nowoczesnych metod i technologii TIK, gier dydaktycznych, gamifikacji, edukacji w środowisku (zajęcia terenowe), • interdyscyplinarnego podejścia do metody naukowej w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych (obserwacje i badania terenowe, eksperymenty), • edukacji klimatycznej i ekologicznej w kontekście realizacji treści podstawy programowej oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | • Zgłoszenia elektroniczne, logowanie się i kod dostępu do sieci współpracy na platformie Moodle po zarejestrowaniu się uczestnika sieci. • Aktywne uczestnictwo w spotkaniach online oraz stacjonarnych. • Udział w pracach sieci: dzielenie się doświadczeniem i umiejętnościami w zakresie stosowania nowoczesnych metod pracy z uczniami oraz wykorzystania technik informacyjno-komunikacyjnych (TIK), udział w tworzeniu wspólnych materiałów oraz udostępnianie własnych opracowań, aktywność na forum dyskusyjnym (platforma Moodle). |
Adresaci: | Nauczyciele przyrody, biologii, geografii, fizyki i chemii szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Kontakt: jolanta.kubik@mscdn.edu.pl
Opis: | Celem sieci współpracy i samokształcenia jest wymiana doświadczeń między uczestnikami w zakresie doskonalenia podstawowych kompetencji językowych u najmłodszych uczniów. Przedszkole i pierwszy etap edukacyjny stawiają przed nauczycielem wiele wymagań, a sprostanie im nie jest łatwe. Podczas spotkań omówione zostaną pomysły na konkretne zadania językowe, które będą wspierać nauczyciela w rozwijaniu umiejętności mówienia, wzbogacaniu zasobu słownictwa u uczniów i motywacji za pomocą zasobów multimedialnych. Oferujemy również metodyczne i merytoryczne wsparcie uczestnikom sieci. Wyniki prac będą gromadzone w formie plików w aplikacji Teams. |
---|---|
Cele: | Wymiana doświadczeń między uczestnikami w zakresie wykorzystania w nauczaniu języka angielskiego efektywnych metod motywacyjnych, zasobów cyfrowych, sposobów rozwijania samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów. Pozyskiwanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów. Doskonalenie kompetencji metodycznych i merytorycznych uczestników sieci. |
Główne działania: | Realizacja następujących modułów: 1. Rozwijanie umiejętności mówienia na lekcjach języka angielskiego. 2. Rozwijanie zasobu słownictwa na lekcjach języka angielskiego. 3. Wykorzystanie zasobów multimedialnych w nauczaniu słownictwa i umiejętności mówienia na lekcjach języka angielskiego. za pomocą pracy w aplikacji internetowej Microsoft Teams, dyskusja, tworzenie prezentacji, instruktaże, tutoriale, czat (praca synchroniczna i asynchroniczna) |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Regularne uczestnictwo w spotkaniach sieci on-line lub stacjonarnie. Dzielenie się doświadczeniem i umiejętnościami w zakresie stosowania nowoczesnych metod i technologii w nauczaniu języka angielskiego. Aktywny udział w dyskusjach. |
Adresaci: | Nauczyciele języka angielskiego przedszkoli oraz szkół podstawowych. |
Kontakt: maria.orzechowska@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć prowadzona będzie przez doradców metodycznych w obszarze pedagogiki i psychologii. Cykl comiesięcznych spotkań adresowany jest do nauczycieli, wychowawców i specjalistów szkolnych z terenu powiatu szydłowieckiego tj. pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli współorganizujących oraz terapeutów . |
---|---|
Cele: | Wsparcie nauczycieli i wychowawców szkolnych w obszarze pracy wychowawczej i psychologiczno – pedagogicznej. Wymiana doświadczeń i podnoszenie jakości działań wychowawczych i profilaktycznych (udział w spotkaniach edukatorów i ekspertów zewnętrznych). Inspirowanie do podejmowania działań odpowiadających kierunkom realizacji polityki oświatowej MEN. |
Główne działania: | Zajęcia wykładowo-warsztatowe, spotkania z edukatorami/ ekspertami zewnętrznymi, mini-prelekcje, wymiana doświadczeń/dobrych praktyk, konsultacje indywidualne i grupowe, treningi szkoleniowe w formie stacjonarnej oraz online |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Spotkania odbywały się będą w formie hybrydowej, warunkiem uzyskania certyfikatu jest co najmniej 50% frekwencja na spotkaniach. |
Adresaci: | Nauczyciele, wychowawcy, specjaliści szkolni z terenu powiatu szydłowieckiego: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, nauczyciele współorganizujący kształcenie uczniów, terapeuci |
Kontakt: jan.sobolewski@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia „ Wspomagamy wychowawczą role rodziny” nauczycieli wychowania do życia w rodzinie to forma twórczej współpracy i wspomagania nauczycieli WDŻ. Głównym celem spotkań (online) jest wymiana dobrych praktyk, czyli wzajemne dzielenie się własnymi pomysłami, wiedzą oraz metodycznymi rozwiązaniami na zajęciach wychowania do życia w rodzinie. Sieć zapewni wszystkim uczestnikom inspiracje do działania, wspólne uczenie się , rozwiązywanie problemów i podnoszenie jakości pracy dydaktycznej. Udział w spotkaniach daje możliwość korzystania merytorycznego wsparcia ekspertów. Pracą sieci kieruje koordynator, planuje i organizuje spotkania oraz udostępnia uczestnikom materiały. Spotkania odbywają się za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams. |
---|---|
Cele: | Głównym celem spotkań (online) jest wymiana dobrych praktyk, czyli wzajemne dzielenie się własnymi pomysłami, wiedzą oraz metodycznymi rozwiązaniami na zajęciach wychowania do życia w rodzinie. Sieć zapewni wszystkim uczestnikom inspiracje do działania, wspólne uczenie się , rozwiązywanie problemów i podnoszenie jakości pracy dydaktycznej. Udział w spotkaniach daje możliwość korzystania merytorycznego wsparcia ekspertów. |
Główne działania: | Sieć współpracy i samokształcenia „ Wspomagamy wychowawczą role rodziny” nauczycieli wychowania do życia w rodzinie to forma twórczej współpracy i wspomagania nauczycieli WDŻ oraz innych nauczycieli zainteresowanych tematem. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Obecność |
Adresaci: | Nauczyciele WDŻ oraz inni zainteresowani tematem. |
Kontakt: greta.gutkowska@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli pierwszego etapu edukacyjnego, to forma wspomagania zapewniająca doskonalenie i wymianę doświadczeń pomiędzy nauczycielami z wieloletnim stażem , jak i nauczycielami w trakcie awansu zawodowego. Sieć prowadzona będzie przez doradców metodycznych Alinę Kieczmur i Alicję Kajdan. |
---|---|
Cele: | Celem funkcjonowania sieci jest wspólne rozwiązywanie problemów, dzielenie się pomysłami, spostrzeżeniami, propozycjami i doświadczeniem zawodowym w pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym oraz nabywanie nowych wiadomości i umiejętności. |
Główne działania: | W ramach sieci, raz w miesiącu na platformie Teams lub stacjonarnie będą organizowane spotkania. Materiały dydaktyczne i wypracowane przez uczestników ćwiczenia będą przesyłane na pocztę mailową. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Warunkiem uzyskania certyfikatu jest systematyczny udział w zaplanowanych spotkaniach i szkoleniach. |
Adresaci: | nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej |
Kontakt: alina.kieczmur@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli języka niemieckiego „Germaniści bez granic” jest nową, autorską ofertą doskonalenia nauczycieli języka niemieckiego. Partnerami sieci są: Deutsche Auslandsgesellschaft w Lübeck / Niemieckie Towarzystwo Zagraniczne w Lubece, organizacja pośrednicząca Urzędu Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec oraz Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego Oddział w Radomiu. W ramach pracy sieci współpracy i samokształcenia zaplanowano doskonalenie nauczycieli języka niemieckiego poprzez międzynarodową wymianę doświadczeń oraz udział w warsztatach w zakresie następujących zagadnień: 1. Aktualny wizerunek krajów niemieckojęzycznych. 2. Nauczanie i uczenie się języka niemieckiego na świecie – rozwiązania dydaktyczne i wychowawcze. 3. Dzielenie się doświadczeniem i umiejętnościami w zakresie realioznawstwa obszaru niemieckojęzycznego. |
---|---|
Cele: | Celem sieci jest upowszechnianie i aktualizacja wiedzy realioznawczej o krajach niemieckojęzycznych, stworzenie przestrzeni dla nauczycieli do aktywnego używania języka niemieckiego poprzez możliwość komunikacji z zagranicznymi (niemieckojęzycznymi) partnerami, międzynarodowa wymiana doświadczeń i rozwiązań dydaktycznych w zakresie nauczania języka niemieckiego. |
Główne działania: | Realizacja sieci odbywa się zdalnie w formie wykładu, dyskusji, dyskusji kierowanej, wywiadu, czatu, i projektu edukacyjnego. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Rejestracja członków w aplikacji internetowej TEAMS i aktywny udział w pracach sieci: udział w spotkaniach online, udostępnianie własnych materiałów, instruktaże, dyskusje lub projekty. |
Adresaci: | Nauczyciele języka niemieckiego szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Kontakt: jolanta.bilska.sulima@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki to forma doskonalenia dedykowana nauczycielom matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych ukierunkowana na regularne podnoszenie kompetencji. Pracą sieci kieruje koordynator, który planuje, organizuje i prowadzi spotkania uczestników. |
---|---|
Cele: | Stworzenie długofalowej, efektywnej współpracy koleżeńskiej w obszarze nauczania matematyki oraz uzyskanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów. |
Główne działania: | Wspólna wymiana doświadczeń w nauczaniu matematyki, analiza dobrych praktyk stosowanych przez innych, wypracowywanie twórczych rozwiązań, stosowanie nowoczesnych technologii, realizowanie projektów edukacyjnych, podejmowanie działań realizujących kierunki polityki oświatowej w bieżącym roku szkolnym. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Uczestnicy sieci współpracują w systemie hybrydowym: synchronicznie poprzez spotkania stacjonarne lub online z wykorzystaniem MSTeams oraz asynchronicznie – na wydziałowej platformie Moodle, stanowiącej obszar roboczy do zamieszczania porządku spotkań, materiałów oraz korzystania z forum tematycznych. |
Adresaci: | nauczyciele matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Kontakt: katarzyna.kobylinska@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli historii, historii i teraźniejszości i wiedzy o społeczeństwie wszystkich typów szkół. Spotkania nauczycieli w ramach sieci będą odbywały się zgodnie z ich potrzebami i ustalonym harmonogramem, nie rzadziej niż raz w miesiącu. |
---|---|
Cele: | Wymiana doświadczeń, współpraca nauczycieli i doskonalenie warsztatu pracy. |
Główne działania: | Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, dyskusja wokół omawianych zagadnień, rozwiązywanie problemów. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Zgłoszenie elektroniczne. Obecność na spotkaniach (co najmniej 5 spotkań) i aktywność na spotkaniach. |
Adresaci: | Nauczyciele historii, historii i teraźniejszości i wiedzy o społeczeństwie |
Kontakt: malgorzata.zaras@mscdn.edu.pl
Opis: | Cykl spotkań warsztatowych, spotkań i kontaktów online, wizyt studyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. |
---|---|
Cele: | Wspieranie kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych w rozwiązywaniu problemów związanych z zarządzaniem szkołą/placówką oświatową, kreowanie kultury organizacyjnej szkoły/placówki oświatowej oraz wymiana doświadczeń i popularyzacja dobrych praktyk w zakresie zarządzania. szkołą/placówką oświatową |
Główne działania: | Zajęcia wykładowo-warsztatowe, spotkania z edukatorami/ekspertami zewnętrznymi, konsultacje, wymiana doświadczeń/dobrych praktyk podczas spotkań stacjonarnych i online na platformie Microsoft 365 (Teams). Zadania koordynatora sieci współpracy i samokształcenia: a. przygotowanie planu działania i ustalanie harmonogramu spotkań z uczestnikami sieci, b. organizowanie spotkań uczestników sieci (przygotowanie, zapraszanie ekspertów z określonych dziedzin, diagnozowanie potrzeb), c. bieżące moderowanie działań uczestników sieci na platformie cyfrowej, d. zamieszczanie na platformie materiałów samokształceniowych i innych zasobów edukacyjnych, e. konsultacje indywidualne i zbiorowe f. promocja działań sieci, g. bieżąca dokumentacja związana z realizacją pracy sieci. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Obecność na zajęciach. |
Adresaci: | Kadra kierownicza szkół i placówek oświatowych. |
Kontakt: cezary.ziembicki@mscdn.edu.pl
Opis: | Realizując projekt chcemy zachęcić nauczycieli szkół podstawowych do włączenia nauki i gry w warcaby do edukacji oraz wskazać płynące dla ucznia korzyści. Badania wskazują, że systematyczna gra zwiększa umiejętności logicznego i analitycznego myślenia, porządkowania myśli, rozwiązywania problemów, rozwijania koncentracji uwagi i wyobraźni, zrozumienia swoich działań i ich konsekwencji oraz wspiera rozwój społeczno – emocjonalny uczniów. |
---|---|
Cele: | Głownym celem projektu jest dostarczenie pedagogom innowacyjnych i efektywnych narzędzi do codziennej pracy oraz wskazanie korzyści dla uczniów płynących z wprowadzenia w szkole gry w warcaby. |
Główne działania: | 1. Konferencja przedstawiająca założenia projektu i promująca grę w warcaby. 2. Szkolenia dla nauczycieli (12 godz.) 3. Wsparcie metodyczne dla nauczycieli wprowadzających grę w warcaby w szkole. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | 90% obecności na szkoleniu |
Adresaci: | nauczyciele szkół podstawowych i przedszkoli |
Kontakt: joanna.rutka@mscdn.edu.pl
Opis: | Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli świetlic szkolnych, burs i internatów. Jej celem jest wymiana doświadczeń, współpraca i samokształcenie nauczycieli. Świetlica, bursa i internat są przestrzenią, w której dzieci i młodzież mogą nabywać konkretne umiejętności, ćwiczyć je, sprawdzać oraz utrwalać. To właśnie tam spędzają swój czas wolny, nawiązują nowe znajomości, uczą się komunikacji, umiejętności negocjowania oraz rozwiązywania konfliktów. Rozwijają swoje pasje i zainteresowania.Podczas spotkań sieci poruszane będą następujące zagadnienia: 1) Prace plastyczne, jak z niczego zrobić coś oryginalnego. 2) Rozwiązywanie konfliktów w szkole z zastosowaniem mediacji. 3) Projekt w świetlicy i bursie. 4) Gry planszowe. 5) Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. |
---|---|
Cele: | Wymiana doświadczeń, upowszechnianie przykładów dobrych praktyk, inspirowanie nauczycieli do podejmowania nowych działań w ramach pracy opiekuńczo – wychowawczej. |
Główne działania: | Spotkania członków sieci w MSCDN Wydział w Radomiu oraz online w celu poszerzenia swojej wiedzy, umiejętności oraz wymiany doświadczeń w pracy opiekuńczo – wychowawczej. |
Zasady i warunki uczestnictwa: | Systematyczna obecność na spotkaniach sieci |
Adresaci: | Nauczyciele świetlic szkolnych, burs i internatów. |
Kontakt: sylwia.stankowska@mscdn.edu.pl