Czego powinny dotyczyć zmiany w organizacji szkoły? W co najlepiej wyposażyć szkoły, nauczycieli i uczniów, by edukacja była efektywna i spójna z programem nauczania? Między innymi na takie tematy dyskutowali uczestnicy spotkania zorganizowanego przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty, MSCDN oraz OEIiZK.
Celem spotkania była przede wszystkim dyskusja i wypracowanie wspólnych rekomendacji dotyczących projektu Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji. Ministerstwo Edukacji Narodowej chce w ten sposób „uwzględnić cyfrowe oczekiwania i potrzeby środowiska edukacyjnego oraz pomóc rzetelnie określić kierunki zmian w edukacji, które nie tylko pozwolą dotrzymać kroku innym krajom Europy, ale również sprawią, że Polska się ważnym partnerem w zakresie edukacji cyfrowej na scenie międzynarodowej. (źródło)
Dekalog cyfrowej transformacji edukacji
- Ewaluacja stanu edukacji cyfrowej
- Rewizja obowiązującej podstawy programowej
- Wpływ nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji na szkołę
- Metody kształcenia, dydaktyka informatyki, dydaktyka cyfrowa
- Kształcenie i doskonalenie nauczycieli
- Wyposażenie uczniów, nauczycieli i szkół
- Kształcenie cyfrowych specjalistów
- Cyfrowe bezpieczeństwo
- Zmiana organizacji pracy szkoły
- Koordynacja realizacji nakreślonych celów
Konsultacje potrwają do 29 lutego br. Opracowany wspólnie z Państwem projekt dokumentu, będzie następnie procedowany w ramach procesu legislacyjnego.
Konsultacje poprzedziły wykłady:
- Cyfrowa szkoła – czyli jaka? Janusza S. Wierzbickiego z OEIiZK oraz
- Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów? Anny Krusiewicz z MSCDN Wydział w Płocku.
Dziękujemy OEIiZK oraz MKO za wspólną realizację przedsięwzięcia.