„Jak wspierać i pracować z dziećmi ukraińskimi w polskiej szkole” oraz „Jak rozwijać kompetencje uczniów w Laboratoriach Przyszłości” to wybrana tematyka proponowana szkołom w ramach wspomagania placówek. Zapraszamy!
Jak wspierać i pracować z dziećmi ukraińskimi w polskiej szkole
Zapraszamy do współpracy szkoły zainteresowane ofertą wspomagania w obszarze pracy z uczniami ukraińskimi.
Oferujemy szkolenia, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli, dzięki którym łatwiej będzie wspierać dziecko w adaptacji oraz integrację w klasie wielokulturowej, a także radzić sobie z różnicami kulturowymi w codziennej pracy. Nasz wyspecjalizowany zespół pomoże zaplanować i wdrożyć rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnej szkoły. Zakres działań będzie uzgodniony z dyrektorem/radą pedagogiczną.
Proponowane obszary tematyczne:
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia z Ukrainy.
- Wyzwania organizacyjne i metodyczne nauczycieli wczesnej edukacji w pracy z dziećmi ze środowisk uchodźczych z Ukrainy.
- Integracja grupy różnokulturowej kluczem do sukcesu uczniów polskich i ukraińskich.
- Jak rozmawiać z dziećmi o lęku przed wojną?
- Współpraca z rodzicami dziecka cudzoziemskiego – dlaczego jest ważna i jak ją wzmacniać?
- Wspieranie procesu adaptacji dzieci z doświadczeniem migracyjnym w szkole.
- Uczniowie ukraińscy w polskiej szkole.
- Dziecko odmienne kulturowo w szkole.
- Uczeń cudzoziemski w szkole.
- Wszystkie dzieci nasze są – warsztat międzykulturowy
Szkoły zainteresowane ofertą zapraszamy do wypełnienia
Elektronicznego formularza zgłoszeniowego wspomagania
lub zeskanowania kodu qr, aby zarejestrować chęć udziału we wspomaganiu.

Szczegółowych informacji na temat wspomagania udziela: Bogumiła Ogrodowczyk, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku bogumila.ogrodowczyk@mscdn.edu.pl Telefon: 24 364 45 84, 24 366 53 66 do 68 wew. 124; telefon komórkowy: 519 835 940
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Oferujemy szkolenia, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli. Podczas naszych spotkań podzielimy się wiedzą z zakresu rozpoznawania u uczniów indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, w tym mocnych stron i predyspozycji. Praktycznie zaprezentujemy jak dokonać Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia i opracować Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Wskażemy jak dostosować formy i metody pracy.
Ponadto proponujemy wzmocnienie współpracy z rodzicami, w tym z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, poprzez wykorzystanie skutecznych metod i technik komunikacji. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w aspekcie prawnym jest dla nas priorytetem, dlatego chcemy być dla nauczycieli drogowskazem i wspierać ich w procesie rozwiązywania problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom.
Proponowane obszary tematyczne:
- Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej – praktyczne rozwiązania;
- Budowanie współpracy z rodzicami w edukacji włączającej;
- Diagnoza indywidualnych potrzeb
rozwojowych i edukacyjnych dziecka; -
Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej REKOMENDOWANY PROGRAM PROFILAKTYCZNY – program autorski (dla dzieci od 8 do 12 lat);
-
Strażnicy Uśmiechu – program profilaktyczno- wychowawczy (dla dzieci od 5 do 15 lat);
- Rozwój kompetencji społecznych,
komunikacyjnych i emocjonalnych dzieci w programie Przyjaciele Zippiego REKOMENDOWANY PROGRAM PROFILAKTYCZNY (dla dzieci od 5 do 8 lat); - Interwencja kryzysowa w szkole. Jak pomagać, żeby nie zaszkodzić?
- Wspieranie rezyliencji i wzmacnianie odporności psychicznej dzieci i młodzieży;
- Opieka wrażliwa na traumę. Jak wspierać w szkole dziecko z doświadczeniem traumy?
- Współpraca szkoły z rodzicami w obliczu trudności;
- Zaburzenia emocjonalne – jak wspierać uczniów w trudnych sytuacjach?
- Emocje uczniów i sposoby adekwatnego reagowania na nie.
Szczegółowych informacji na temat wspomagania udziela: Agnieszka Zielińska-Graf, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku agnieszka.zielinska-graf@mscdn.edu.pl Telefon: 24 364 45 84, 24 366 53 66 do 68 wew. 116;
Szkoły zainteresowane ofertą zapraszamy do wypełnienia
Elektronicznego formularza zgłoszeniowego wspomagania
lub zeskanowania kodu qr, aby zarejestrować chęć udziału we wspomaganiu.

Jak rozwijać kompetencje uczniów w Laboratoriach Przyszłości
Zapraszamy szkoły podstawowe zainteresowane ofertą wspomagania w zakresie efektywnego wykorzystywania wyposażenia zakupionego w ramach programu MEiN Laboratoria Przyszłości.
Oferujemy szkolenia, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli, dzięki którym łatwiej będzie wspierać uczniów w rozwijaniu kompetencji przyszłości. Nasz wyspecjalizowany zespół pomoże zaplanować i wdrożyć rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnej szkoły. Zakres działań będzie uzgodniony z dyrektorem/radą pedagogiczną.
Proponujemy pomoc w zakresie:
-
- poznania możliwości technicznych sprzętu;
-
- organizacji i planowania lekcji i zajęć pozalekcyjnych;
-
- opracowania scenariuszy zajęć i projektów;
-
- wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, m.in. opartych o ideę STEAM;
-
- doboru rozwiązań technologicznych pod kątem efektów nauczania;
-
- wykorzystywania posiadanych pomocy w pracy z dziećmi objętymi kształceniem specjalnym;
-
- upowszechnienia dobrych praktyk, w tym wskazówek dotyczących wymogu informowania o realizacji programu.
Szkoły zainteresowane ofertą zapraszamy do wypełnienia
Elektronicznego formularza zgłoszeniowego wspomagania
lub zeskanowania kodu qr, aby zarejestrować chęć udziału we wspomaganiu.

Szczegółowych informacji na temat wspomagania udziela: Anna Krusiewicz, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku anna.krusiewicz@mscdn.edu.pl Telefon: 24 364 45 84, 24 366 53 66 do 68 wew. 123;
Nauczycieli, którzy indywidualnie poszukują inspiracji na temat rozwijania kompetencji uczniów, zapraszamy na szkolenia przedmiotowe oraz interdyscyplinarne:
- STEAM-owe inspiracje w edukacji wczesnoszkolnej, wychowaniu przedszkolnym;
- Zacznijmy od działania – STEAM-owe lekcje matematyki;
- STEAM-owe pomysły na lekcje języka polskiego;
- Propozycje STEAM-owe na pozalekcyjne zajęcia przyrodnicze;
- Modułowe Pracownie Przyrodnicze w praktyce – Woda;
- Model STEAM jako strategia efektywnego nauczania języka niemieckiego;
- Kreatywne uczenie, czyli myślenie STEAM-owe pomysłem na zajęcia (poza)lekcyjne;
- Z robotem w klasie za pan brat;
- Programowanie mikrokontrolerów na przykładzie;
- Raspberry Pi Pico;
- Projektowanie i modelowanie 3D;
Pełna oferta szkoleń znajduje się TUTAJ
Zapraszamy!