„Jak wspierać i pracować z dziećmi ukraińskimi w polskiej szkole” oraz „Jak rozwijać kompetencje uczniów w Laboratoriach Przyszłości” to wybrana tematyka proponowana szkołom w ramach wspomagania placówek. Zapraszamy!

 

Jak wspierać i pracować z dziećmi ukraińskimi w polskiej szkole

Zapraszamy do współpracy szkoły zainteresowane ofertą wspomagania w obszarze pracy z uczniami ukraińskimi.

Oferujemy szkolenia, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli, dzięki którym łatwiej będzie wspierać dziecko w adaptacji oraz integrację w klasie wielokulturowej, a także radzić sobie z różnicami kulturowymi w codziennej pracy. Nasz wyspecjalizowany zespół pomoże zaplanować i wdrożyć rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnej szkoły. Zakres działań będzie uzgodniony z dyrektorem/radą pedagogiczną. 

Proponowane obszary tematyczne:

  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia z Ukrainy. 
  • Wyzwania organizacyjne i metodyczne nauczycieli wczesnej edukacji w pracy z dziećmi ze środowisk uchodźczych z Ukrainy.
  • Integracja grupy różnokulturowej kluczem do sukcesu uczniów polskich i ukraińskich.
  • Jak rozmawiać z dziećmi o lęku przed wojną? 
  • Współpraca z rodzicami dziecka cudzoziemskiego – dlaczego jest ważna i jak ją wzmacniać?
  • Wspieranie procesu adaptacji dzieci z doświadczeniem migracyjnym w szkole.
  • Uczniowie ukraińscy w polskiej szkole.
  • Dziecko odmienne kulturowo w szkole.
  • Uczeń cudzoziemski w szkole.
  • Wszystkie dzieci nasze są – warsztat międzykulturowy 

Szkoły zainteresowane ofertą zapraszamy do wypełnienia

Elektronicznego formularza zgłoszeniowego wspomagania

lub zeskanowania kodu qr, aby zarejestrować chęć udziału we wspomaganiu.

 

Szczegółowych informacji na temat wspomagania udziela: Bogumiła Ogrodowczyk, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku  bogumila.ogrodowczyk@mscdn.edu.pl  Telefon: 24 364 45 84, 24 366 53 66 do 68 wew. 124; telefon komórkowy: 519 835 940 

 


Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Oferujemy szkolenia, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli. Podczas naszych spotkań podzielimy się wiedzą z zakresu rozpoznawania u uczniów indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, w tym mocnych stron i predyspozycji. Praktycznie zaprezentujemy jak dokonać Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia i opracować Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Wskażemy jak dostosować formy i metody pracy.
Ponadto proponujemy wzmocnienie współpracy z rodzicami, w tym z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, poprzez wykorzystanie skutecznych metod i technik komunikacji. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w aspekcie prawnym jest dla nas priorytetem, dlatego chcemy być dla nauczycieli drogowskazem i wspierać ich w procesie rozwiązywania problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom.

Proponowane obszary tematyczne:

  • Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej – praktyczne rozwiązania;
  • Budowanie współpracy z rodzicami w edukacji włączającej;
  • Diagnoza indywidualnych potrzeb
    rozwojowych i edukacyjnych dziecka;
  • Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej REKOMENDOWANY PROGRAM PROFILAKTYCZNY – program autorski (dla dzieci od 8 do 12 lat);

  • Strażnicy Uśmiechu – program profilaktyczno- wychowawczy (dla dzieci od 5 do 15 lat);

  • Rozwój kompetencji społecznych,
    komunikacyjnych i emocjonalnych dzieci w programie Przyjaciele Zippiego REKOMENDOWANY PROGRAM PROFILAKTYCZNY (dla dzieci od 5 do 8 lat);
  • Interwencja kryzysowa w szkole. Jak pomagać, żeby nie zaszkodzić?
  • Wspieranie rezyliencji i wzmacnianie odporności psychicznej dzieci i młodzieży;
  • Opieka wrażliwa na traumę. Jak wspierać w szkole dziecko z doświadczeniem traumy?
  • Współpraca szkoły z rodzicami w obliczu trudności;
  • Zaburzenia emocjonalne – jak wspierać uczniów w trudnych sytuacjach?
  • Emocje uczniów i sposoby adekwatnego reagowania na nie.

 

Szczegółowych informacji na temat wspomagania udziela: Agnieszka Zielińska-Graf, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku  agnieszka.zielinska-graf@mscdn.edu.pl  Telefon: 24 364 45 84, 24 366 53 66 do 68 wew. 116;

Szkoły zainteresowane ofertą zapraszamy do wypełnienia

Elektronicznego formularza zgłoszeniowego wspomagania

lub zeskanowania kodu qr, aby zarejestrować chęć udziału we wspomaganiu.

Jak rozwijać kompetencje uczniów w Laboratoriach Przyszłości

Zapraszamy szkoły podstawowe zainteresowane ofertą wspomagania w zakresie efektywnego wykorzystywania wyposażenia zakupionego w ramach programu MEiN Laboratoria Przyszłości. 

Oferujemy szkolenia, warsztaty, konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli, dzięki którym łatwiej będzie wspierać uczniów w rozwijaniu kompetencji przyszłości. Nasz wyspecjalizowany zespół pomoże zaplanować i wdrożyć rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnej szkoły. Zakres działań będzie uzgodniony z dyrektorem/radą pedagogiczną. 

Proponujemy pomoc w zakresie: 

     

      • poznania możliwości technicznych sprzętu; 

      • organizacji i planowania lekcji i zajęć pozalekcyjnych;  

      • opracowania scenariuszy zajęć i projektów; 

      • wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, m.in. opartych o ideę STEAM; 

      • doboru rozwiązań technologicznych pod kątem efektów nauczania; 

      • wykorzystywania posiadanych pomocy w pracy z dziećmi objętymi kształceniem specjalnym; 

      • upowszechnienia dobrych praktyk, w tym wskazówek dotyczących wymogu informowania o realizacji programu. 

    Szkoły zainteresowane ofertą zapraszamy do wypełnienia

    Elektronicznego formularza zgłoszeniowego wspomagania

    lub zeskanowania kodu qr, aby zarejestrować chęć udziału we wspomaganiu.

    Szczegółowych informacji na temat wspomagania udziela: Anna Krusiewicz, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku  anna.krusiewicz@mscdn.edu.pl Telefon: 24 364 45 84, 24 366 53 66 do 68 wew. 123;  

    Nauczycieli, którzy indywidualnie poszukują inspiracji na temat rozwijania kompetencji uczniów, zapraszamy na szkolenia przedmiotowe oraz interdyscyplinarne: 

    • STEAM-owe inspiracje w edukacji wczesnoszkolnej, wychowaniu przedszkolnym;
    • Zacznijmy od działania – STEAM-owe lekcje matematyki;
    • STEAM-owe pomysły na lekcje języka polskiego;
    • Propozycje STEAM-owe na pozalekcyjne zajęcia przyrodnicze;
    • Modułowe Pracownie Przyrodnicze w praktyce – Woda;
    • Model STEAM jako strategia efektywnego nauczania języka niemieckiego;
    • Kreatywne uczenie, czyli myślenie STEAM-owe pomysłem na zajęcia (poza)lekcyjne;
    • Z robotem w klasie za pan brat;
    • Programowanie mikrokontrolerów na przykładzie;
    • Raspberry Pi Pico;
    • Projektowanie i modelowanie 3D;

    Pełna oferta szkoleń znajduje się TUTAJ

    Zapraszamy!

    ul. Gałczyńskiego 26
    09-400 Płock
    tel. 24 366-53-66 do 68 / 24 364 45 71
    tel. kom. 500 274 304

    plock@mscdn.edu.pl

    Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

    Skip to content