Podczas warsztatów, które zrealizowaliśmy w SP nr 1 w Płocku, prowadzący przybliżyli zasady metodologii football3 oraz przekazali wiele rozwiązań praktycznych, które przydadzą się w pracy nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej podczas realizacji wytycznych zawartych w podstawie programowej.
Realizacja metodologii football3 polega na prowadzeniu gry w piłkę z uwzględnieniem podziału na tzw. „trzy połowy”: dyskusji przed grą, samej gry oraz dyskusji podsumowującej po grze.
Football3 „przemyca” kluczowe lekcje życia do każdego meczu. W drużynach koedukacyjnych gracze wspólnie decydują o zasadach przed meczem. Po meczu zastanawiają się nad zachowaniem swoim i przeciwników przyznając punkty za bramki i grę „fair play”. Ponieważ gra football3 odbywa się bez sędziów, ćwiczący muszą nauczyć się, jak poprzez dialog i kompromis samodzielnie rozwiązywać konflikty. Jest to metodologia społeczno – sportowa, którą warto stosować w zajęciach ruchowych z młodszymi dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej, ponieważ jest spójna z podstawą programową oraz jest odpowiednia do rozwijania kompetencji społecznych.
Wydarzenie zrealizowane zostało we współpracy z fundacją Trenuj bycie dobrym oraz PZPN. Dziękujemy Dyrekcji SP nr 1 w Płocku za możliwość przeprowadzenia szkolenia w Placówce.
Szkolenie zorganizowała Aleksandra Banach.