Bitwę na argumenty o trzecie miejsce stoczyli między sobą uczniowie III LO i Zespół Szkół w Gąbinie. Finał należał do dwóch płockich szkół: Jagiellonka i Małachowianki.
Debata oksfordzka to wszechstronny trening kompetencji komunikacyjnych. Kładzie duży nacisk na etykę prowadzenia sporu oraz szacunek do oponenta. Uczy pracy w zespole, radzenia sobie ze stresem, umiejętności nawiązywania kontaktu ze słuchaczem, tworzenia rozbudowanych wypowiedzi, a także sprawnego poszukiwania i selekcjonowania informacji i tworzenia merytorycznej argumentacji.
Projekt to:
- szkolenie dla nauczycieli przygotowujące do pracy z uczniami metodą debaty oksfordzkiej (odbyły sie w MSCDN Wydział w Płocku)
- szkolenia dla uczniów z zasad debaty oksfordzkiej i wystąpień publicznych
- rywalizacja turniejowa w formie ligi debat
- ciekawe tezy debat z wprowadzeniem merytorycznym w ich tematykę
- przygotowanie zespołu debatanckiego do kolejnych kolejek ligi przez tutora.
Finał odbył się w Centrum Badawczo-Rozwojowym ORLEN. Teza finałowa brzmiała:
W interesie państwa polskiego uzyskanie samodzielności energetycznej, nawet kosztem współpracy międzynarodowej i troski o kwestie środowiskowe.
Wyniki:
I miejsce: Jagiellonka
II miejsce: Małachowianka
III miejsce: Zespół Szkół w Gqbinie
Gratulujemy!
W zmaganiach od września do grudnia brało udział 8 szkół z terenu Płocka, Gąbina, Gostynina. Grant realizuje Fundacja Projekty Edukacyjne.
Zdjęcia Organizatora.





















