Przejdź do treści

Czy nauka matematyki może być przygodą?

Plan daltoński to innowacyjne podejście do edukacji, które stawia na samodzielność, odpowiedzialność i współpracę uczniów. Jak jednak zastosować go na lekcjach matematyki, szczególnie w pracy z dziećmi, które mają trudności w nauce? Odpowiedź na to pytanie poznali uczestnicy szkolenia Plan Daltoński na matematyce.

Matematyka często bywa wyzwaniem dla uczniów, ale dzięki metodzie daltońskiej można zmienić ją w inspirującą przygodę! Jak to zrobić, dowiedzieli się nauczyciele matematyki, którzy wzięli udział w szkoleniu prowadzonym przez Annę Sowińską i Roberta Sowińskiego, założyciela i redaktora portalu plandaltonski.pl, prowadzącego kanał YouTube pt. „PlanDaltonski”, podcastera, założyciela i współprowadzącego podcast dla nauczycieli i rodziców pt.: „Od nauczania do uczenia się. 

Szkolenie obejmowało moduły:

  • Pedagogika planu daltońskiego.
  • Praca z instrukcją, czyli od czego zacząć.
  • Motywacja wewnętrzna kluczem do odpowiedzialności za własną edukację.
  • Konstruowanie zajęć matematyki według planu daltońskiego.
  • Praktyczne zastosowanie pedagogiki planu daltońskiego na lekcji matematyki.
  • Aranżacja sali, wykorzystanie pomocy edukacyjnych i organizacja czasu lekcji.

Szkolenie było adresowane do nauczycieli matematyki na różnych etapach edukacji, a także pedagogów i specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Dziękujemy za udział!

Organizatorem spotkania była Marzenna Kuć.