Utrwalanie rezultatów

Utrwalanie rezultatów projektów edukacyjnych to klucz do wprowadzania trwałych i skutecznych zmian w pracy z uczniami.

MSCDN realizuje tę ideę, rozwijając szkolenie „Praca z uczniem w grupie zróżnicowanej”. Opracowany w ramach projektu program seminarium mający na celu zapoznanie uczestników z zasadami projektowania uniwersalnego w edukacji na stałe wzbogacił ofertę szkoleń MSCDN. Rozpoczęliśmy rekrutację kolejnych grup uczestników, aby kontynuować wsparcie pedagogów stających przed nowymi wyzwaniami edukacyjnymi.

Zapraszamy do zapisów:

Praca z uczniem w grupie zróżnicowanej w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

Praca z uczniem w grupie zróżnicowanej na lekcjach języka obcego

Wymiana doświadczeń i upowszechnianie rezultatów to podstawa budowania trwałych fundamentów nowoczesnego nauczania w zróżnicowanym środowisku.

Udział w projekcie Erasmus + pozwolił MSCDN nawiązać owocną współpracę z CARLEE (Centro Aragonés de Lenguas Extranjeras para la Educación ) w Hiszpanii. Inspirujące spotkania podczas wizyt edukacyjnych w Aragonii, Saksonii-Anhalt i na Mazowszu otworzyły nowe możliwości rozwoju i współpracy dla obu instytucji. W marcu 2025 nauczyciele konsultanci MSCDN przeprowadzą sesje online dla nauczycieli języków angielskiego, francuskiego i niemieckiego z regionu Aragonia.

Podczas spotkania roboczego z przedstawicielami CARLEE ustaliliśmy szczegółowy program warsztatów. Zaplanowaliśmy szkolenia dotyczące mediacji językowej i kulturowej dla nauczycieli języka angielskiego i francuskiego oraz warsztaty, podczas których hiszpańscy nauczyciele języka niemieckiego zdobędą wiedzę na temat metodyki STE(A)M, czyli integracji nauczania przedmiotów ścisłych, technologicznych i matematycznych. Sesje będą miały charakter interaktywny, umożliwiając nauczycielom wymianę doświadczeń i poznanie nowych narzędzi dydaktycznych.

Projekt „TIC or trick – use it quick” pokazuje, jak międzynarodowa współpraca edukacyjna może przekładać się na rozwój innowacyjnych praktyk nauczania i wzmacnianie kompetencji zawodowych i językowych uczestników. Wymiana doświadczeń oraz upowszechnianie rezultatów projektu stanowią inspirację dla dalszych działań na rzecz nowoczesnej i otwartej edukacji w zróżnicowanym środowisku kulturowym.


The consolidation of the poject’s results

The consolidation of the results of educational projects is the key to making sustainable and effective changes in working with students.

The MSCDN is pursuing this idea by developing the training course ‘Working with students in a diverse group’. The seminar programme developed as part of the project to familiarise participants with the principles of universal design in education has permanently enriched the MSCDN’s training offer. We have started recruiting further groups of participants to continue supporting educators facing new educational challenges.

We invite you to particpate:

Working with students in a diverse group in science teaching

Working with students in a diverse group in foreign language lessons

The exchange of experience and dissemination of results are the basis for building sustainable foundations for modern teaching in a diverse environment.

Participation in the Erasmus + project allowed the MSCDN to establish fruitful cooperation with CARLEE (Centro Aragonés de Lenguas Extranjeras para la Educación ) in Spain. Inspiring meetings during educational visits to Aragon, Saxony-Anhalt and Mazovia have opened up new opportunities for development and cooperation for both institutions. In March 2025, MSCDN teacher consultants will hold online sessions for teachers of English, French and German from the Aragon region.

During a working meeting with CARLEE representatives, we agreed on a detailed workshop programme. We have planned training sessions on linguistic and cultural mediation for English and French teachers, and a workshop where Spanish teachers of German will gain knowledge of STE(A)M methodology, i.e. the integration of science, technology and mathematics teaching. The sessions will be interactive, allowing teachers to exchange experiences and learn about new teaching tools.

The project ‘TIC or trick – use it quick’ demonstrates how international educational cooperation can translate into the development of innovative teaching practices and the strengthening of participants’ professional and linguistic competences. The exchange of experiences and the dissemination of the project results provide inspiration for further action towards modern and open education in a diverse cultural environment.

MSCDN Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa

Sekretariat
tel. 22 536 60 62; kom. 609 423 954 email: warszawa@mscdn.edu.pl

Dział szkoleń
tel. 22 536 60 66; kom. 609 426 125 email: formy@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content