Czy yupana może wspomóc i w jakim zakresie oswajanie uczniów z liczbami? Czy yupana może wesprzeć uczniów z trudnościami w nauce w odkrywaniu zależności między liczbami i w rachowaniu? Czy zabawa yupaną może stać się stałym elementem zajęć matematycznych w edukacji?
Odpowiedzi na te pytania wspólnie znajdziemy podczas warsztatów Matematyka Inków – wsparciem dla współczesnego ucznia, które odbędą się 29 XI 2024 r. w godz. 15.00-18.15 w MSCDN Wydział w Płocku.
Warto dodać, że w ramach spotkania omówimy także Yupana – liczydło Inków oraz zagramy w ciekawe gry edukacyjne.
Zajęcia poprowadzi Karol Sieńkowski– instruktor sorobanu metodą Ishido-Shiki, egzaminator Soroban Fundation of Japan, instruktorem i egzaminator Asociación Yupanki w Peru, autor książek popularyzujących soroban i japońską arytmetykę mentalną z jego użyciem, autor zestawu edukacyjnego do rachowania metodą Yupana Inka Tawa Pukllay, członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
Każdy uczestnik otrzyma planszę i pionki Yupana!
ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Polecamy także link do Yutube – rozmowa z K. Sieńkowskim prowadzona przez Annę i Roberta Sowińskich: