Rozwiązywanie problemów „krok po kroku”

W budowaniu umiejętności przekrojowej – rozwiązywanie problemów – rekomendujemy tok lekcji problemowej wg R.I. Arendsa:

Krok 1. Nakierowanie uczniów na problem.

Krok 2. Przygotowanie uczniów do nauki.

Krok 3. Samodzielne i grupowe badania.

Krok 4. Wytwarzanie i prezentowanie produktów i eksponatów.

Krok 5. Analiza i ocena rozwiązywania problemu.

Efektywność powyższego porządku rozwiązywania problemów została potwierdzona eksperymentalnie na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej w klasach 1-3 (edukacja polonistyczna, edukacja społeczna, edukacja przyrodnicza) oraz lekcjach języka polskiego, historii i przyrody/biologii w klasach 4-8.

MSCDN Wydział w Warszawie
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa

Sekretariat
tel. 22 536 60 62; kom. 609 423 954 email: warszawa@mscdn.edu.pl

Dział szkoleń
tel. 22 536 60 66; kom. 609 426 125 email: formy@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content