„Kolorowy pociąg do wiedzy – W zdrowym ciele zdrowy duch” – pod takim hasłem odbyła się lekcja otwarta dla nauczycieli, której celem była inspiracja do prowadzenia zajęć integracyjnych dla dzieci polskich i ukraińskich.
Zgadnijcie, w co, według dzieci, bawili się nasi dziadkowie, kiedy byli mali?
Nie, to nie jest gra w kapsle, w klasy, czy bierki…
Otóż, według naszych dzieci, dziadkowie bawili się… pieląc truskawki…
Taka odpowiedź padła podczas lekcji otwartej zorganizowanej w ramach projektu MaKI – Mazowieckie Kluby Integracyjne. Nauczyciele mogli „podpatrzeć”, jakie aktywności można wykorzystać podczas zajęć, w których biorą udział dzieci polskie i ukraińskie.
Zajęcia „Kolorowy pociąg do wiedzy – W zdrowym ciele zdrowy duch” poprowadziły Emilia Ziółkowska, Anna Krusiewicz, Yevheniia Tomaliia i Agnieszka Łacheta.
Celem była integracja, nauka polskiego i dobra zabawa. Dzieci „odwiedzały” kolejne stacje kolejowe:
KOLOROWY PŁOCK – zadanie przy monitorze interaktywnym;
BAJKOWA WARSZAWA – pasje naszych dziadków i rodziców; LEŚNA OSTROŁĘKA – zadania matematyczne;
LEGO CIECHANÓW – zadania konstrukcyjne oraz
SMACZNE SIEDLCE – zadania na dopasowanie, odgadnięcie.
Na zakończenie odbyła się „sonda uliczna” – młodzi reporterzy zadawali pytania swoim kolegom na temat ich trybu życia.
Warto podkreślić, że inspiracją do zajęć był m.in. nasz inny projekt – Filmowa Akademia Nauczyciela, realizowany wspólnie z NoveKino Przedwiośnie i pierwszy seans „Za duży na bajki”.