Jak uczyć dzieci myślenia matematycznego? W jaki sposób skutecznie wprowadzać tzw. otwarte problemy, by uczniowie rzeczywiście przyswajali głęboką wiedzę? Jak odpowiadać na pytania podtrzymujące myślenie? Jeśli uczysz matematyki i chcesz się tego dowiedzieć, te warsztaty są dla Ciebie!
Myśląca Klasa jest innowacyjną metodą prowadzenia zajęć, opracowaną przez kanadyjskiego eksperta edukacji matematycznej, prof. Petera Liljedahla.
Warsztaty odbędą się 8 stycznia 2024 r. w MSCDN Wydział w Płocku, w godz. 15.00 –18.00.
ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Koszt warsztatów 100 zł za osobę.
Obszar tematyczny szkolenia:
- Aranżacja klasowej przestrzeni w sposób sprzyjający kreatywnej pracy,
- Rodzaje zadań w Myślącej klasie i sposoby ich wprowadzania, które wywołują największe
zaangażowanie uczniów, - Rodzaje uczniowskich pytań: po sąsiedzku, zatrzymujące myślenie, podtrzymujące
myślenie i sposoby reagowania na nie przez nauczycielki/nauczycieli, - Sposoby monitorowania pracy w grupach,
- Rozwiązywanie zadań – praca w losowo dobieranych grupach na pionowych, ścieralnych
tablicach – rozwiązywanie zadań.
Warsztaty poprowadzą wykładowczynie Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego: Magdalena Jurewicz i Beata Ordakowska-Szumska.
Uczestnicy otrzymają książkę “Budowanie myślących klas na lekcjach matematyki”, Fundacja Dobrej Edukacji, Warszawa 2023.
Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona (30 osób), a o udziale decyduje kolejność wpłat.
Kontakt: Marzenna Kuć, marzenna.kuc@mscdn.edu.pl, tel. 243665366 w. 122
Zapraszamy!