Homo mediens są wśród nas! Brzmi tajemniczo, a temat jakże aktualny! Zapraszamy nauczycieli przedmiotów humanistycznych na II część wydarzenia organizowanego we współpracy z III Liceum Ogólnokształcącym im. M. Dąbrowskiej w Płocku
Homo mediens w szkole. Humanistycznie – praktycznie – dynamicznie,
które odbędzie się w w styczniu 2025 r. w MSCDN Wydział w Płocku.
O czym będziemy mówić? Niech za wyjaśnienie posłużą słowa prof. Janusza Morbitzera zajmującego się pedagogiką medialną, kulturą edukacji, technologii kształcenia i informatyki, autora wielu publikacji naukowych związanych z edukacją medialną:
Edukacja nowego typu ucznia – homo mediens – wymaga nowych kompetencji także u nauczycieli. Ideałem byłoby wykorzystanie naturalnych kompetencji medialnych młodego pokolenia i takie ich ukierunkowanie oraz uzupełnienie innymi ważnymi kompetencjami, aby – z jednej strony – zapewnić uczniom realizację pasji i zainteresowań oraz poczucie samorealizacji, z drugiej – dobrze przygotować ich do satysfakcjonującego funkcjonowania na rynku pracy.
W programie:
- Narysowane – zapamiętane! O rysunkowych notatkach i myśleniu wizualnym.
- Gry komputerowe – jak w edukacji humanistycznej wykorzystywać ich potencjał.
- Czy w szkole jest miejsce na teatr?
- Projekty STEAM, czyli pomysł na „odczarowanie” edukacji humanistycznej.
Zgłoszenia już wkrótce!
Wspólnie udowodnimy, że kompetencje humanistyczne są dziś potrzebne!
O naszych prelegentach:
Marcin Siekański – historyk, doświadczony szkoleniowiec Game Based Learning i grywalizacji. Jeden z pionierów wykorzystywania gier i ich systemów w procesie szeroko pojętej edukacji, rozwijania umiejętności i kształtowaniu zachowań. Członek rady do spraw technologii informacyjno-komunikacyjnych w systemach oświaty oraz szkolnictwa wyższego i nauki. Wybrany przez kapitułę „szerokiego porozumienia na rzecz umiejętności cyfrowych ” do grona 100 osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2022. Członek Rady do spraw Informatyzacji Edukacji przy Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Aleksandra Banach– nauczycielka konsultantka ds. przedmiotów artystycznych MSCDN Wydział w Płocku. Prowadzi szkolenia z myślenia wizualnego, wprowadzając nauczycieli w świat sketchnotingu, który z powodzeniem stosuje podczas zajęć z dziećmi. Dzieli się swoją bogatą wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie przedmiotów artystycznych, realizując przedsięwzięcia edukacyjne, które dostarczają inspiracji nauczycielom; szczególnie zaangażowana w projekty STEAM.
Do zobaczenia!