Wsparcie nauczycieli i rodziców w rozumieniu dzieci/młodzieży z ADHD, zwiększanie świadomości społecznej i specjalistycznej na temat ADHD i budowanie kultury zrozumienia dla neuroróżnorodności, dostarczanie praktycznych rozwiązań wspierających osoby z ADHD w różnych obszarach życia oraz zaprezentowanie aktualnych metod diagnostyki i terapii to główne cele konferencji, którą organizuje MSCDN Wydział w Płocku wspólnie z Książnicą Płocką.
Adresaci:
dyrektorzy szkół/palcówek oświatowych, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy i psycholodzy szkolni, logopedzi, terapeuci, specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz zainteresowani tematyką rodzice uczniów.
Termin i miejsce:
22 października 2025 r. (środa)
Mediateka 'eMka’ – Książnica Płocka – ul. Tadeusza Kościuszki 3b, 09-402 Płock
Cele konferencji:
- zwiększanie świadomości społecznej i specjalistycznej na temat ADHD i budowanie kultury zrozumienia dla neuroróżnorodności;
- prezentowanie aktualnych metod diagnostyki i terapii;
- dostarczanie praktycznych rozwiązań wspierających osoby z ADHD w różnych obszarach życia;
- wsparcie nauczycieli i rodziców w rozumieniu dzieci/młodzieży z ADHD.
Agenda konferencji:
14.50-15.00: Rozpoczęcie konferencji
15.00-16.00: Współchorobowość w ADHD i jej wpływ na postępowanie – prof. dr hab. Tomasz Marian Wolańczyk, Warszawski Uniwersytet Medyczny
16.00-17.00: ADHD w perspektywie neuroróżnorodności: jak wyzwania przekuwać
w szanse rozwojowe? – dr hab. Astrid Męczkowska-Christiansen, prof. Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni
17.00-17.15: Serwis kawowy z przekąskami
17.15-18.15: Widzieć więcej: jak analiza zachowania pomaga zrozumieć dzieci z ADHD i ASD – case study – Karolina Grzywacz, Agata Strzegowska
Uwaga! Rejestracja uczestników (wraz z listą obecności) rozpocznie się o godzinie 14.30.
Rejestracja dla nauczycieli oraz rodziców:
Link zgłoszeniowy będzie aktywny do dnia 20 października 2025 r.
ELEKTRONICZNY FORMULARZ ZGŁOSZENIA
Nasi Prelegenci:
prof. dr hab. Tomasz Marian Wolańczyk – neurolog, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, kierownik Kliniki Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, epileptolog. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z obrazem klinicznym, etiologią i powikłaniami zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Autor wielu książek poradnikowych i podręczników z dziedziny psychiatrii, w tym dotyczących zespołu nadpobudliwości psychoruchowej.
dr hab. Astrid Męczkowska-Christiansen – profesor nadzwyczajny. Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oraz Philosophy of Education Society of Great Britain. Autorka około stu prac naukowych, w tym kilku prac zwartych.
Karolina Grzywacz – psycholog, trener, edukator Pozytywnej Dyscypliny dla Rodziców. Terapeutka pracująca w Poradni „Poza Schematami” w Warszawie. Prowadzi także grupowe zajęcia „Warsztaty dla Dobrych Rodziców” oraz warsztaty „Zapanuj nad ADHD”. Posiada doświadczenie w pracy dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi trudnościami (m.in.: ADHD, dysleksja, zaburzenia zachowania, zagrożenie niedostosowaniem społecznym) oraz w badaniach i diagnozie nastolatków i dorosłych z ADHD.
Agata Strzegowska – pedagog, socjoterapeuta, terapeuta TUS. W szczególnym obszarze jej zainteresowań leży praca z dziećmi z ADHD oraz psychoedukacja rodziców. Prowadzi, pod superwizją, „Warsztaty dla Dobrych Rodziców”, według programu opracowanego w Poradni „Poza Schematami”.
Kontakt w sprawach dot. konferencji: Hanna Drzewiecka-Krawczyk: hanna.drzewiecka@mscdn.edu.pl

