Doradcy Merytoryczni

Nowa formuła powoływania doradców metodycznych na podstawie: 

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U.2019.1045) 

Informacje podstawowe w zakresie ubiegania się o stanowisko doradcy metodycznego: 

Tryb powierzania zadań doradcy metodycznego 

  • § 25. 1. Zadania doradcy metodycznego powierza nauczycielowi kurator oświaty właściwy ze względu na siedzibę publicznej placówki doskonalenia, w której doradca ma być zatrudniony, w porozumieniu z dyrektorem tej placówki, po uzgodnieniu z dyrektorem szkoły lub placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony

Kwalifikacje wymagane od kandydatów 

  • § 25. 2. Kurator oświaty może powierzyć zadania doradcy metodycznego nauczycielowi zatrudnionemu w szkole lub placówce, który posiada:

1) kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówce doskonalenia, określone w przepisach

w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli; 2) stopień nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego; 3) co najmniej dobrą ocenę pracy; 4) udokumentowane osiągnięcia zawodowe; 5) kompetencje społeczne, interpersonalne i komunikacyjne; 6) umiejętności z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej.

Zadania nauczyciela doradcy metodycznego 

  • § 24. 1. Do zadań nauczyciela – doradcy metodycznego należy wspomaganie nauczycieli oraz rad pedagogicznych w:

1) rozwijaniu umiejętności metodycznych;

2) planowaniu, organizowaniu i badaniu efektów procesu dydaktyczno- wychowawczego, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów;

3) opracowywaniu, doborze i adaptacji programów nauczania;

4) podejmowaniu działań innowacyjnych.

  1. Nauczyciel – doradca metodyczny realizuje zadania przez:

1) udzielanie indywidualnych konsultacji;

2) prowadzenie zajęć edukacyjnych, zajęć otwartych oraz zajęć warsztatowych;

3) organizowanie innych form doskonalenia wspomagających pracę dydaktyczno- wychowawczą nauczycieli;

4) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, o której mowa w § 20 ust. 1 pkt 2.

Wykaz doradców oraz ich dyżury

Sieci współpracy i samokształcenia

O sieciach

SWiS to międzyszkolny zespół nauczycieli lub dyrektorów współpracujących ze sobą w ramach wybranego zagadnienia. Celem funkcjonowania sieci jest wspólne rozwiązywanie problemów, dzielenie się pomysłami, spostrzeżeniami i propozycjami – zarówno za pośrednictwem internetowej platformy traktowanej jako forum wymiany doświadczeń, jak i spotkań osobistych. Członkowie sieci korzystają z własnych doświadczeń, ale mogą również sięgać po pomoc zewnętrznych ekspertów. Pracują pod kierunkiem koordynatora sieci współpracy i samokształcenia.

Program pracy konkretnej sieci jest konstruowany w odpowiedzi na potrzeby tworzących ją szkół oraz/lub w oparciu o pewne stałe elementy, które będą powtarzać się w pracy wielu różnych sieci. Elementy te zostały zaprezentowane w tabeli i skrótowo opisane poniżej.


Działania w sieci tematycznej

Spotkanie organizacyjne Spotkania roboczeSpotkanie podsumowujące

Integracja uczestników sieci

Rozpoznanie potrzeb i zasobów

Ustalenie celów, harmonogramu pracy
i działań na platformie

Dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami

Spotkania z ekspertami

Tworzenie nowych rozwiązań

Podsumowanie i omówienie pracy sieci

Zaplanowanie promocji i sposobów udostępniania wypracowanych rozwiązań innym 

Ewaluacja


Działania na platformie cyfrowej pomiędzy spotkaniami:
 – dyskusje, wymiana informacji i spostrzeżeń dotyczących tematyki sieci;
 – koordynowanie pracy uczestników nad wspólnie tworzonymi rozwiązaniami;
 – publikacja efektów pracy (np. wypracowane narzędzia, scenariusze lekcji itp.);
 – dzielenie się zasobami użytecznymi dla uczestników sieci (zamieszczanie dokumentów, filmów, prezentacji , zdjęć itp.);
 – udział w szkoleniach e-learningowych.


Źródło: Przewodnik metodyczny dla koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia

Sieci Współpracy i Samokształcenia realizowane w płockim Wydziale MSCDN

TworzyMY czyli sztuczki ze sztuką – międzywydziałowa sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli zainteresowanych działalnością artystyczna.

Osią działań w sieci współpracy i samokształcenia będzie zwiększanie skuteczności nauczania poprzez pobudzanie kreatywności. Oferta skierowana jest do nauczycieli plastyki, muzyki, edukacji plastycznej, muzycznej, zajęć pozalekcyjnych, wszystkich zainteresowanych działalnością artystyczną.

Celem sieci jest stworzenie przyjaznego środowiska wzajemnego wsparcia i wymiany doświadczeń dla nauczycieli przedmiotów artystycznych, poszukiwanie dobrych rozwiązań do pracy w czasie obowiązywania obostrzeń sanitarnych, dbałość o dobrostan nauczycieli przedmiotów artystycznych. Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela, prezentacja osiągnięć, rozwiązań warsztatowych, poszerzenie wiedzy i kompetencji w zakresie przedmiotów artystycznych (plastyka, muzyka).

Zgłoszenia: TworzyMY czyli sztuczki ze sztuką

 

Sieć współpracy i samokształcenia POLONIŚCI Z PASJĄ

Działania w sieci umożliwią wymianę doświadczeń, prezentację dobrych praktyk, dzielenie się pomysłami, a z czasem pozwolą nam uczestniczyć w procesie współtworzenia dydaktyki języka ojczystego, uwzględniającej współczesne oczekiwania uczniów oraz specyfikę i ducha czasów, w których żyjemy.

Zgłoszenia: Sieć współpracy i samokształcenia POLONIŚCI Z PASJĄ

 

Sieć współpracy i samokształcenia. Dobre praktyki na lekcjach języka angielskiego

W proponowanej Sieci początkujący i bardziej doświadczeni nauczyciele będą mogli wymieniać się interesującymi pomysłami, metodami i narzędziami pracy. Tematy spotkań: Nowatorskie formy wprowadzania i ćwiczenia słownictwa; Kształcenie sprawności mówienia; Kształcenie sprawności rozumienia ze słuchu; Kształcenie sprawności rozumienia tekstu czytanego; Kształcenie sprawności pisania.

Zgłoszenia: Sieć współpracy i samokształcenia. Dobre praktyki na lekcjach języka angielskiego.

 

Sieć współpracy i samokształcenia. Dobre praktyki na lekcjach języka niemieckiego

Proponowane tematy spotkań: Nowatorskie formy wprowadzania słownictwa; Innowacyjne sposoby doskonalenia umiejętności mówienia; Innowacyjne formy doskonalenia umiejętności rozumienia ze słuchu; Innowacyjne formy doskonalenia umiejętności czytania tekstu; Innowacyjne formy doskonalenia umiejętności pisania. W Sieci początkujący i bardziej doświadczeni nauczyciele będą mogli wymieniać się interesującymi pomysłami, metodami i narzędziami pracy.

Zgłoszenia: Sieć współpracy i samokształcenia. Dobre praktyki na lekcjach języka niemieckiego

 

Sieci współpracy i samokształcenia nauczycielii wychowawców ze stażem pracy do 5 lat

Spotkania będą miały charakter edukacyjny. W zadbaniu o bieżące potrzeby uczestników i opierając się na wymianie doświadczeń, będziemy rozwijać kompetencje zawodowe. Zdobyta w Sieci wiedza, umiejętności oraz narzędzia przyczynią siędo rozwoju zawodowego oraz osobistego.

Zgłoszenia należy przesyłać na adres: ewa.petrykowska@mscdn.edu.pl

 

Sieć współpracy i samokształcenia – grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych i psychologów szkół podstawowych

Celem jest m.in. budowanie pracy wychowawczej w szkole metodą strategii; diagnozowanie problemów szkolnych i tworzenie adekwatnych projektów oddziaływań profilaktycznych, interwencyjnych i wychowawczych w oparciu o doświadczenia praktyczne i wytyczne prawa oświatowego oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu oraz popularyzowanie efektywnych praktyk wychowawczych.

Kontakt: Hanna Drzewiecka-Krawczyk, e-mail: hanna.drzewiecka@mscdn.edu.pl

 

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli szkół podstawowych „Ars educandi”. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Sieć współpracy i samokształcenia „Ars educandi” to nowoczesna, także interaktywna forma uczenia się m.in. za pośrednictwem platformy e-learningowej. Oferta skierowana jest do nauczycieli szkół podstawowych. Udział w proponowanej formie doskonalenia pozwala na nawiązywanie nowych, wspierających kontaktów, umożliwiających wymianę doświadczeń poprzez uczestniczenie w stacjonarnych warsztatach prowadzonych przez specjalistów, możliwość dzielenia się wiedzą, doświadczeniem własnym, wypracowywanie kreatywnych rozwiązań. Priorytetem działalności sieci jest doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie: diagnozy indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka, organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, budowania współpracy z rodzicami. W ramach sieci będziemy rozmawiać o obowiązujących przepisach prawa oświatowego dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Kontakt: Agnieszka Zielińska-Graf, e-mail: agnieszka.zielinska-graf@mscdn.edu.pl

 

Sieć współpracy i samokształcenia szkolnych doradców zawodowych
Wspieranie inicjatyw zawodoznawczych i działań z obszaru preorientacji zawodowej w środowisku lokalnym. Doskonalenie umiejętności specjalistycznych doradców zawodowych: diagnostycznych oraz prowadzenia wywiadu kierowanego. Budowanie współpracy międzyszkolnej i środowiskowej, integracja zespołowa, wymiana doświadczeń.

Kontakt: Hanna Drzewiecka-Krawczyk, e-mail: hanna.drzewiecka@mscdn.edu.pl

MSCDN
Wydział w Płocku

ul. Gałczyńskiego 26
09-400 Płock
tel. 24 366-53-66 do 68
tel. kom. 500274304
faks 24 366-53-69

plock@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content