Jak wykorzystać obraz do rozwijania umiejętności ucznia?

Drodzy Nauczyciele!

Kultura obrazkowa w procesie porozumiewania się odgrywa istotną rolę już od setek lat. Od momentu, gdy ludzie pierwotni zrozumieli, że potrafią odzwierciedlać swoje myśli poprzez rysowanie obrazów na ścianach, rozpoczął się ekspresowy rozwój ludzkiej myśli i komunikacji między społecznościami.

Zaczynając od nieudolnych kresek, stopniowo rysunki zamieniły się w symbole i ideogramy, na podstawie których utworzyły się pierwsze alfabety, np. egipskie hieroglify. Zaś Kultura Zachodu i Imperium Rzymskie to protoplaści pierwszych liter, które na blisko 2000 lat zdominowały obraz jako środek przekazu.

Świat zmienił swoje oblicze. Konsekwencją olbrzymiego postępu technologicznego są zmiany w życiu współczesnego człowieka. Nowożytny świat szturmuje nas obrazem, który stał się popularnym medium komunikacji. Obecnie mamy do czynienia z zalewem ciekawostek, z wybuchem wiedzy, poszerzeniem liczby możliwości i stojących przed nami wyborów.

Konieczność adaptacji zmian wymaga od nas przyjęcia ogromu, często niepotrzebnej, wiedzy i co się z tym wiąże, ciągłego podejmowania szybkich decyzji. Warto jednak zastanowić się nad przepływem tych informacji i usystematyzować je w głowie młodego człowieka tak, aby mógł świadomie korzystać z dostępnych środków przekazu.

Uczniowie stale otaczają się ilustracją w różnych formach, od filmów po obrazki, plakaty czy fotografie, przeglądając dostępne strony internetowe. Dzięki tym działaniom i wykorzystaniu najnowszych technologii obraz może stanowić niezwykle cenne narzędzie w procesie nauczania i nauki języka, pomagając w rozwijaniu ich umiejętności lingwistycznych na wielu poziomach.

Właściwe wykorzystanie obrazu może stworzyć zachęcające i atrakcyjne środowisko dla nauki języka, pobudzając zarówno zainteresowanie tematem sztuki jak i wyobraźnię uczniów.

Gorąco zachęcamy do udziału w szkoleniu. Podczas zajęć omówimy, jak skutecznie wykorzystać obraz do rozwoju słownictwa, umiejętności komunikacyjnych oraz umiejętności czytania i pisania. Przedstawimy różnorodne praktyczne metody i ćwiczenia, które można łatwo włączyć do codziennej pracy na lekcji. Dodatkowo omówimy korzyści wynikające z wykorzystania dzieła jako narzędzia dydaktycznego. Zwiększy to motywację uczniów, poprawi ich zdolność koncentracji oraz pomoże w rozwinięciu umiejętności analitycznych i interpretacyjnych.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli języka polskiego i wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności dydaktyczne w obszarze wykorzystania obrazu jako narzędzia do rozwijania umiejętności językowych ucznia.

Dołącz do nas, aby stać się inspirującym nauczycielem, który wykorzystuje pełen potencjał obrazu jako narzędzia do rozwijania umiejętności językowych ucznia!

Serdecznie zapraszamy!

Środa 22.04.2024 r. w godzinach od 16.30 do 19.30

katarzyna.sasal@mscdn.edu.pl

Link do spotkania: https://system.mscdn.pl/zewnetrzne/biezacawiecej1/id/25339/o//w/Radom

Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Radomiu

ul. Kościuszki 5A; 26-600 Radom

Sekretariat
czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00
tel. 48 362 15 79; kom. 609 423 961 email: radom@mscdn.edu.pl

Stypendia
Maria Bakuła
tel. 508 802 705 email: maria.bakula@mscdn.edu.pl 

Konkursy przedmiotowe

Małgorzata Pudzianowska
malgorzata.pudzianowska@mscdn.edu.pl

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content