Od wielu lat październik jest miesiącem, w którym Europejskie Towarzystwo Dysleksji zaprasza do udziału w akcji społecznej, której celem jest przypomnienie, że są wśród naszych podopiecznych dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Tegoroczny

Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji

przypada w okresie 3 – 9 października  pod hasłem

Przełamujemy bariery!

8 października, zgodnie z ustaleniami Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, będzie szczególnie wyróżniony jako Dzień Świadomości Dysleksji.

Po raz pierwszy MSCDN włącza się w tym roku w tę społeczną akcję Europejskiego Towarzystwa Dysleksji we wszystkich swoich Wydziałach, zapraszając przedszkola i szkoły z terenu Mazowsza.

Ryzyko dysleksji obserwujemy wśród młodszych dzieci, dysleksja diagnozowana jest u uczniów starszych. Jak pomóc, jak właściwie odpowiadać na ich potrzeby – takie pytania stale zadają sobie nauczyciele, rodzice i specjaliści, podejmując różnorodne działania sprzyjające rozwojowi kompetencji oraz potencjału dzieci i uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Ale dzieci ryzyka dysleksji czy uczniowie z dysleksją to nie tylko osoby z trudnościami w uczeniu się. Podobnie jak inni, mają swoje talenty, zainteresowania, unikalne umiejętności, które może nie zawsze dostrzegamy, a które warto odkrywać, by tym samym motywować ich do działania.

Zapraszamy chętne przedszkola i szkoły, nauczycieli i ich uczniów do aktywnego udziału w tej wspólnej społecznej akcji.  

 

Czekamy na Wasze relacje z działań, które podjęliście w swojej placówce włączając się w tegoroczne obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji, ale też zapraszamy do zaprezentowania innych działań, które realizujecie w Waszej codziennej pracy na rzecz dzieci ryzyka dysleksji i uczniów z dysleksją.

Podzielcie się swoimi doświadczeniami, swoimi dobrymi praktykami – przesyłajcie filmy, fotoreportaże, opisy lub inne formy prezentacji, w których znajdą się relacje z Waszych działań podejmowanych na różnych etapach edukacyjnych, a my je opublikujemy i będziemy rozpowszechniać na stronie MSCDN oraz na naszym Facebooku.

Relacje prosimy przesyłać do 24 października.

W jakiej formule przesyłać materiały:

  • Opisy działań – w formie krótkiej fiszki wg zasady:
    • Nazwa placówki:
    • Temat podjętego działania:
    • Krótki opis działania: (od 10 do 20 zdań)
  • Film – nie dłuższy niż 3 – 5 minut lub link do udostępnionego filmu np. na YOUTUBE
  • Fotoreportaż – nie dłuższy niż 10 – 12 zdjęć
  • Inna forma prezentacji – wg własnego pomysłu, ale forma przekazu krótka, przejrzysta i konkretna. 

WAŻNE: Przygotowane relacje prosimy zamieszczać w katalogu: Relacje z Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji 2022

Wszelkich informacji w MSCDN Wydział w Radomiu udziela: Anna Natora, nauczyciel konsultant ds. wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej; e-mail:anna.natora@mscdn.edu.pl  tel.: +48 48 362 98 57

Nadesłane relacje opublikujemy na naszej stronie i Facebooku do 28 października.

Ale… Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji to nie wszystko, to dopiero początek…
Włączając się w tę akcję chcemy tym samym rozpocząć wspólne działania w tym roku szkolnym 2022/2023 dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, które będą tworzyły społeczność edukacyjną przyjazną dzieciom ryzyka dysleksji, uczniom z dysleksją oraz w ogóle dzieciom z trudnościami w uczeniu się.

Jakie są nasze plany… po 28 października podzielimy się nimi. Zapraszamy do śledzenia naszej strony

MSCDN Wydział w Radomiu

Serdecznie zapraszamy

 

 

Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Radomiu

ul. Kościuszki 5A; 26-600 Radom

Sekretariat
czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00
tel. 48 362 15 79; kom. 609 423 961 email: radom@mscdn.edu.pl

Stypendia
Maria Bakuła
tel. 508 802 705 email: maria.bakula@mscdn.edu.pl 

Konkursy przedmiotowe

Małgorzata Pudzianowska
malgorzata.pudzianowska@mscdn.edu.pl

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content