Podejście zadaniowe w nauczaniu i uczeniu się języków obcych

Zapraszamy nauczycieli języków obcych i osoby zainteresowane do udziału w warsztatach metodycznych: Podejście zadaniowe w nauczaniu i uczeniu się języków obcych.

Zakres tematyczny obejmuje zagadnienia: podejście zadaniowe w nauczaniu i uczeniu się języków obcych na tle teorii uczenia się; nauczanie i uczenie się języków obcych oparte na współpracy i współdziałaniu oraz przykłady dobrych praktyk w nauczaniu języków obcych.

Podejście zadaniowe znane jest od lat 90-tych a liczne badania potwierdzają skuteczność tej metody w nabywaniu kompetencji językowych. W tym podejściu do nauki języka obcego ważną rolę odgrywa specyfika zadań, w których uczeń odwołuje się do własnych zasobów językowych. Nabywanie umiejętności językowych skoncentrowane jest przede wszystkim na odbiorze i przekazywaniu treści. Wykorzystywane zadania pozwalają na podniesienie zaangażowania uczniów, zwiększają skupienie się na znaczeniu odbieranych treści, uświadamiają własne potrzeby komunikacyjne a przede wszystkim ułatwiają budowanie samodzielnych wypowiedzi.

Znajomość obcych języków jest ważną umiejętnością, bowiem: „Jeden język stawia cię w korytarzu życia, dwa otwierają każde drzwi po drodze” (Frank Smith, brytyjski psycholingwista). Zapraszamy!!

Termin szkolenia: 19 lutego 2024 r. Szkolenie w formule online w godz. 15.45 – 20.00

Warsztaty poprowadzi: dr Monika Janicka – adiunkt UMCS, Wiceprezes Światowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego.

Link do zapisu

Szczegółowych informacji udziela Renata Kreft (renata.kreft@mscdn.edu.pl)

ul. Gałczyńskiego 26
09-400 Płock
tel. 24 366-53-66 do 68 / 24 364 45 71
tel. kom. 500 274 304

plock@mscdn.edu.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies na warunkach określonych w Informacji o prywatności. Korzystając z serwisu akceptują państwo te warunki.

Skip to content