
Jak czytamy na stronie samorząd.gov.pl, „przez wiele lat szkoła nastawiona była głównie na pracę z uczniem mającym różnego typu problemy. O dzieci zdolne nie martwiono się zbytnio, gdyż radzą one sobie z nauką, nie potrzebują pomocy, osiągają dobre wyniki. Są to jednak dzieci, które wymagają stworzenia w procesie kształcenia specjalnych warunków, odpowiadających ich możliwościom, a przede wszystkim potrzebom […]
Bardzo ważnym aspektem właściwego organizowania pracy z uczniem zdolnym jest przygotowanie nauczyciela. Nauczyciel, który chce rozwijać potencjał twórczy swych uczniów, sam musi reprezentować postawę twórczą. To z kolei nakłada na niego obowiązek ciągłego doskonalenia swoich umiejętności pedagogicznych, wzbogacania wiedzy psychologicznej, metodycznej i merytorycznej, warsztatu pracy oraz stosowania nowatorskich metod nauczania.”
Nic dodać, nic ująć.
Dyrektorów szkół i nauczycieli, którzy chcą wzbogać swój warsztat pracy z uczniem zdolnym, nie może zabraknąć na konferencji „Wspieranie kreatywności i samodzielności ucznia zdolnego – narzędzia i metody pracy”, składającej się z następujących komponentów:
1.Praca z uczniem zdolnym – praktyka szkolna.
2.Rozmowa z uczniami zdolnymi – ich perspektywa na edukację.
3.Jak skutecznie wspierać uczniów zdolnych – panel dyskusyjny.
Zapraszamy 22 maja na godz. 15.30 do siedziby MSCDN w Ostrołęce przy ul. Piłsudskiego 38.
Zapisy:
https://system.mscdn.pl/zewnetrzne/zgloszenie/id/28410/o/-2/w/Ostro%C5%82%C4%99ka