
Dzisiaj młodzi ludzie, często pozbawieni wsparcia dorosłych, zmuszeni są sami radzić sobie z wyzwaniami życia, co prowadzi do braku krytycznego myślenia i trwałych wartości oraz do kryzysu tożsamości.
Jak temu zapobiec❓
21 marca odbędzie się szkolenie, dotyczące relacji (a raczej ich braku) między młodzieżą a dorosłymi, które poprowadzi znany i ceniony Salezjanin, ks. dr Paweł Wątor. Obecnie wykłada on na Universita Pontificia Salesiana w Rzymie. Do Ostrołęki przyjedzie na warsztaty „Pokolenie Opuszczonych: ludzie młodzi w dzisiejszej rzeczywistości”.
Spotkanie to jest bezpłatne i dedykowane nauczycielom religii, wychowawcom, pedagogom, psychologom oraz innym zainteresowanym tematem.
Moduły:
✅ Znaczenie dorosłych w życiu młodych ludzi.
✅ Porzucenie młodych przez dorosłych: dom, szkoła, sport i Kościół.
✅ Konsekwencje: poczucie opuszczenia, samotności, stres i brak przynależności.
TERMIN: 21.03.2025 r. godz. 15.00 – 18.30
MIEJSCE: MSCDN Wydział w Ostrołęce ul. Piłsudskiego 38
Serdecznie zachęcamy do zapisów już teraz, gdyż listę zamykamy 28 lutego:
https://system.mscdn.pl/zewnetrzne/zgloszenie/id/27891/o/-2/w/Ostro%C5%82%C4%99ka
Szkolenie analizuje problem społeczno-kulturowego porzucenia młodzieży przez dorosłych, co skutkuje samotnością, izolacją i przedłużonym okresem dojrzewania. Relacje z dorosłymi są kluczowe dla ich rozwoju, jednak współczesne instytucje, takie jak szkoły, sport, rodziny czy Kościół, często nie spełniają swojej wychowawczej roli. Badania pokazują, że wielu z nich doświadcza samotności i izolacji społecznej – 40% czuje się niezrozumianych, a 35% nie ma do kogo zwrócić się w sytuacjach stresowych. Problem ten nasila się przez presję kulturową na sukces i atrakcyjność, co utrudnia rozwój wewnętrzny i niezależność. Młodzież traci zaufanie do instytucji społecznych i religijnych, co dodatkowo pogłębia ich wyobcowanie. Konieczne jest większe zaangażowanie dorosłych w życie młodych ludzi oraz stworzenie środowisk wspierających ich rozwój emocjonalny i moralny.