• Konferencja Lekcje o Mazowszu
    Konferencja Lekcje o Mazowszu

    W imieniu Marszałka Województwa Mazowieckiego Pana Adama Struzika zapraszamy dyrektorów wszystkich poziomów szkół, nauczycieli różnych przedmiotów, pracowników instytucji oświatowych i kulturalnych województwa mazowieckiego oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego na konferencję LEKCJE O MAZOWSZU-W DRODZE DO NIEPODLEGŁOŚCI

    Czytaj więcej...
  • Uniwersytet Dzieciom
    Uniwersytet Dzieciom

    Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu zaprasza dzieci i młodzież ze szkół podstawowych do udziału w zajęciach, w ramach projektu

    „Uniwersytet dzieciom”

    Czytaj więcej...
  • Polsko-Rosyjska wymiana młodzieży
    Polsko-Rosyjska wymiana młodzieży

    Polecamy ciekawy i ambitny projekt. Wnioski mozna składac do 15 marca 2019 roku. Projekt trzeba zrealizowac do 31 pazdziernika 2019 roku.

    Czytaj więcej...
  • III edycja konkursu „Lekcje  o Mazowszu”
    III edycja konkursu „Lekcje o Mazowszu”

    Samorząd Województwa Mazowieckiego ogłasza trzecią edycję konkursu „Lekcje o Mazowszu”. Przedsięwzięcie adresowane jest do nauczycieli różnych przedmiotów ze wszystkich typów szkół, a także innych osób związanych z mazowiecką oświatą i kulturą.

    Czytaj więcej...
  • Mądrzy cyfrowi
    Mądrzy cyfrowi

    MĄDRZY CYFROWI to program, którego głównym celem jest edukacja moralna uczniów połączona z podnoszeniem ich kompetencji cyfrowych i rozwijaniem postaw odpowiedzialności społecznej zarówno online, jak i offline. To zaproszenie młodzieży do innowacyjnych działań na rzecz najbliższego środowiska.

    Czytaj więcej...
  • Konkurs ORE dla nauczycieli
    Konkurs ORE dla nauczycieli

    Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza do udziału w konkursie na opracowanie koncepcji programów nauczania dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej realizowanego w projekcie pt.: „Tworzenie programów nauczania oraz scenariuszy lekcji i zajęć wchodzących w skład zestawów narzędzi edukacyjnych wspierających...

    Czytaj więcej...
  • Kangur matematyczny
    Kangur matematyczny

    Zapraszamy do udziału w XXVIII edycji Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny”. Inicjatorem konkursu jest francuska organizacja „Association Kangourou Sans Frontieres” z siedzibą w Paryżu. Konkurs przeprowadzany jest w formie testowej jeden raz w roku jednocześnie we wszystkich uczestniczących w nim krajach.

    Czytaj więcej...
A A

 I. Podstawa prawna określająca zasady powierzania zadań doradcom metodycznym

Zasady powierzania zadań doradcy metodycznego określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli /Dz. U. z 2016 poz. 1591

 

II. Kwalifikacje wymagane od kandydatów

Zgodnie z tym rozporządzeniem doradcą metodycznym może być nauczyciel z odpowiednimi kwalifikacjami, posiadający stopień nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego z co najmniej pięcioletnim stażem pracy pedagogicznej, zatrudniony w publicznej szkole lub publicznej placówce. Zadania doradcy metodycznego powinny być zgodne z nauczanym przedmiotem oraz typem szkoły, w której jest zatrudniony.

 

III. Tryb powierzania zadań doradcy metodycznego

Zadania doradcy metodycznego powierza organ prowadzący publiczną szkołę lub placówkę w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły lub placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony, po uzyskaniu opinii dyrektora właściwej placówki doskonalenia.

 

IV. Model nauczyciela doradcy metodycznego – kompetencje, umiejętności, cechy osobowościowe


Doradca metodyczny to nauczyciel udzielający pomocy nauczycielom szkół i placówek oświatowo - wychowawczych, w szczególności nauczycielom rozpoczynającym pracę, w formie bezpośredniego wsparcia ich rozwoju oraz doskonalenia zawodowego.

 

Kompetencje zawodowe:
• merytoryczne (specjalista w swojej dziedzinie),
• metodyczne (stosuje w praktyce szkolnej nowe metody i techniki pracy z uczniem),
• wychowawcze (pokonuje trudności wychowawcze na terenie szkoły i poza nią).

 Umiejętności:
• organizacyjne (tworzenie bogatego warsztatu pracy, projektowanie, planowanie, realizowanie i ewaluowanie działań edukacyjnych),
• komunikacyjne (budowanie relacji międzyludzkich, dialogu i zaufania),
• pracy z dorosłymi (znajomość metodyki pracy z dorosłymi),
• szkoleniowe (prowadzenie kursów, warsztatów).

 Cechy osobowościowe:
• twórczy,
• poszukujący,
• dyspozycyjny,
• odpowiedzialny,
• refleksyjny praktyk,
• inicjator działań edukacyjnych,
• wysoka kultura osobista.