• Mądrzy cyfrowi
    Mądrzy cyfrowi

    MĄDRZY CYFROWI to program, którego głównym celem jest edukacja moralna uczniów połączona z podnoszeniem ich kompetencji cyfrowych i rozwijaniem postaw odpowiedzialności społecznej zarówno online, jak i offline. To zaproszenie młodzieży do innowacyjnych działań na rzecz najbliższego środowiska.

    Czytaj więcej...
  • Porcja Pozytywnej Energii
    Porcja Pozytywnej Energii
    Czytaj więcej...
  • Konkurs „Tak żyć, jak żyłem, warto było...”
    Konkurs „Tak żyć, jak żyłem, warto było...”

    Zapraszamy do udziału w konkursie dotyczącym życia i działalności marszałka Józefa Piłsudskiego i jego dokonań na rzecz wolnej Polski. Konkurs przeznaczony jest dla przedszkolaków oraz uczniów wszystkich typów szkół z województwa mazowieckiego.

    Czytaj więcej...
  • Konkursy przedmiotowe
    Konkursy przedmiotowe

    Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli będzie w roku szkolnym 2018/2019 organizatorem trzynastu konkursów przedmiotowych: język polski, historia, biologia, chemia, fizyka, geografia, wiedza o społeczeństwie, matematyka, język angielski, język niemiecki, język francuski, język rosyjski, język hiszpański.

    Czytaj więcej...
  • Jubileusz MERITUM!
    Jubileusz MERITUM!

    Ależ ten czas leci! 50numer naszego Kwartalnika już czeka na naszych Czytelników! A w nim same perełki - pieczołowicie wybrane, najciekawsze, najbardziej aktualne artykuły, które pojawiły się w naszym magazynie w ciągu ostatnich 12 lat. Zapraszamy do lektury!

    Czytaj więcej...
A A

 

Świat cyfrowy może być zarazem fascynującym imperium rozrywki i edukacji, jak i siedliskiem zagrożeń. Co zrobić, aby nasze dziecko czerpało korzyści z wirtualnej rzeczywistości i jak ochronić je przed niebezpieczeństwem, nie wylogowując z cyberprzestrzeni? Między innymi na te pytania odpowiadał Marcin Siekański podczas pierwszego szkolenia w ramach projektu "Brak sieci - piąty jeździec Apokalipsy".

Pierwsze szkolenie w projekcie dotyczyło gier, aplikacji oraz źródeł szkodliwych i korzystnych pod względem edukacyjnym i wychowawczym programów dla dzieci i młodzieży. Prowadzący - miłośnik świata gier, ale również nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie oraz członek międzynarodowej grupy zrzeszającej nauczycieli w dziedzinie ICT w edukacji oraz GBL (game based learning) w pierwszej części spotkania wyjaśniał tajniki cyfrowego świata, poruszał tematy tabu, tłumaczył, czym jest zjawisko imersji technologicznej, przestrzegał przed pedofilią w świecie gier on-line oraz podawał przykłady stereotypów i sztucznie wygenerowanych zagrożeń, takich jak "niebieski wieloryb". Drugą część poświęcił pozytywnej stronie cyfrowego świata, pełnego fascynujących i rozwijających gier edukacyjnych, które poprawiają koncentrację, rozwijają zainteresowania, empatię, refleks i intelekt.
Marcin Siekański podkreślał wielokrotnie, że to, w jaki sposób i z jakim efektem dziecko będzie uczestniczyło w świecie wirtualnym zależy od nas, dorosłych. Kluczowym zadaniem dla rodziców i nauczycieli jest przestrzeganie zasad, tj. dostosowanie gier lub portali społecznościowych do wieku dziecka.

Kolejne spotkanie "Wiem czy nie wiem?" odbędzie się 22 listopada i poprowadzi je Paweł Łaszkiewicz, specjalista ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej w MSCDN Wydział w Ostrołęce.