• Konferencja metodyczna: Co zrobić, żeby stopnie nie były celem edukacji?
    Konferencja metodyczna: Co zrobić, żeby stopnie nie były celem edukacji?
    Czytaj więcej...
  • eMOCje w twórczości - konferencja
    eMOCje w twórczości - konferencja

    Nowy rok szkolny zawsze budzi wiele emocji, ten jest szczególny ze względu na panującą pandemię. Nie możemy zaplanować wielu zadań, nie wiemy, jak będzie wyglądała nasza codzienność przez kolejnych kilka miesięcy. Jak pomóc sobie i uczniom w tej trudnej sytuacji? Zapraszamy na konferencję o eMOCjach, która odbędzie się 23 września online.

    Czytaj więcej...

  • Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021
    Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021

    Minister Edukacji Narodowej ustalił kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.

    Czytaj więcej...

  • Granty dla nauczycieli na projekty edukacyjne
    Granty dla nauczycieli na projekty edukacyjne

    Fundacja EFC wraz z Fundacją Szkoła z Klasą zapraszają nauczycieli z małych miejscowości do czwartej edycji programu Edukacja Inspiracja. Zakwalifikowani uczestnicy zrealizują projekty edukacyjne wraz ze swoimi uczniami.

    Czytaj więcej...

  • Zgłoś się do programów CEO
    Zgłoś się do programów CEO

    Dzięki programom CEO skuteczniej zaangażujesz uczniów i uczennice w lekcje. Będą mogli wziąć odpowiedzialność za proces swojego uczenia się, a dzięki temu nauczą się więcej. Programy wzbogacają także pracę nauczyciela i nauczycielki o elementy oceniania kształtującego, metody aktywizujące oraz technikę tworzenia zadań pogłębiających uczenie się. 

    Czytaj wiecej...

  • Moniuszko w mazowieckich szkołach i przedszkolach - podsumowanie projektu
    Moniuszko w mazowieckich szkołach i przedszkolach - podsumowanie projektu

    W 200 rocznicę urodzin ojca polskiej opery narodowej MSCDN w partnerstwie z Teatrem Wielkim - Operą Narodową realizowało projekt "Moniuszko w mazowieckich szkołach". O jego celach, przebiegu oraz efektach opowiadają Realizatorzy. Zapraszamy...

    Czytaj więcej...
  • Dobre praktyki w zakresie zdalnej edukacji – poradnik MEN
    Dobre praktyki w zakresie zdalnej edukacji – poradnik MEN

    Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało poradnik „Dobre praktyki dotyczące funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19”.

    Czytaj więcej...

  • MSCDN ambasadorem edukacji europejskiej na Mazowszu
    MSCDN ambasadorem edukacji europejskiej na Mazowszu

    Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli zostało wyłonione jako  Regionalny Punkt Informacyjny FRSE na rok 2020-2021 na Mazowszu w ramach konkursu FRSE. 

    Czytaj więcej...

  • Meritum nr 2 już na Was czeka...
    Meritum nr 2 już na Was czeka...

    ... a w nim m.in.: List do początkującego Nauczyciela, Sposoby na dobry początek oraz "Bocian", czyli jak znaleźć dalszą drogę...

    Czytaj więcej...

  • X Edycja Mazowieckich Barw Wolontariatu
    X Edycja Mazowieckich Barw Wolontariatu

    Rusza konkurs „Mazowieckie Barwy Wolontariatu”. W ten sposób samorząd województwa mazowieckiego chce uhonorować najbardziej zaangażowanych w swoją pracę charytatywną. W tym roku będą również nagrodzone osoby, które pomagały podczas pandemii Covid-19. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 września.

    Czytaj więcej...

  • Finansoaktywni – przedłużony termin zgłaszania do programu
    Finansoaktywni – przedłużony termin zgłaszania do programu

    Zgłoszenia do programu i konkursu przyjmowane będą do 30 września 2020 r. z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych, a więc dni 1 lipca – 31 sierpnia 2020 r. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 21 października, a uroczysty finał w Warszawie, odbędzie się w dniach 4-5 listopada 2020 r.

    Czytaj więcej...

A A

 

Relacje między nauczycielami, uczniami (szczególnie nastoletnimi) oraz rodzicami zawsze budziły wiele emocji. Co zrobić, aby współpraca układała się dobrze i przynosiła oczekiwane efekty? Odpowiedzią może być dialog motywujący, którego reguły poznali uczestnicy konferencji zorganizowanej przez płocki Wydział MSCDN oraz Akademię Dialogu Motywującego Motywacja.

Z jednej strony uczeń często słyszy "Rodzice martwią się o Ciebie. Chcą dla Ciebie jak najlepiej”, z drugiej "Nie uczysz się wystarczająco dużo. Lekceważysz swoich nauczycieli". Tymczasem, zamiast oczekiwanej refleksji, dziecko odpowie "Zajmijcie się lepiej sobą. Ja nie mam żadnego problemu!”.

W tym właśni tkwi jedna z kluczowych pułapek w relacjach między dorosłymi i dziećmi - im bardziej nauczyciel/rodzic będzie przemawiał za zmianą, tym bardziej uczeń/dziecko będzie opowiadało się za brakiem zmiany.

Sytuacja nie jest komfortowa dla żadnej ze stron i może prowadzić czasem do dramatycznych efektów. Jak temu zapobiec?

Zaproszeni na konferencję specjaliści rekomendowali uczestnikom dialog motywujący, czyli oparty na współpracy styl prowadzenia rozmowy, który służy wydobyciu i umocnieniu u osoby jej własnej motywacji i zobowiązania do zmiany.

Reguły dialogu jako metody wspierającej nauczyciela w pracy z uczniem i rodzicem przedstawiła Olga Mrozowska, psycholog, terapeuta, trener Dialogu Motywującego (DM), członkini MINT.

Natomiast o tym, co oznacza konstruktywna relacja z uczniem opowiadał Zygmunt Medowski, specjalista psychoterapii uzależnień certyfikowany przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii; terapeuta motywujący. Prelegent przekonywał nauczycieli, aby w swojej pracy byli blisko ucznia, zwalczając naturalny odruch naprawiania, słuchali tego, co chcą powiedzieć, starali się rozumieć jego motywację i wspierali w osiąganiu celów.

 

Z kolei dr Konrad Ambroziak - doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, psychoterapeuta, superwizor, trener Dialogu Motywującego udzielał cennych wskazówek, jak rozmawiać z nastolatkami.

Na zakończanie, Robert Rejniak, specjalista psychoterapii uzależnień, pedagog, terapeuta motywujący Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Zapobiegania Narkomanii (PTZN), trener Dialogu Motywującego zaapelował, aby młodego człowieka szanować jako eksperta ds. samego siebie", który posiada wszelkie zasoby potrzebne do wprowadzenia zmian przy pomocy terapeuty lub bez niego, ponieważ bez takiej postawy techniki, których sie uczymy pozostaną bez efektu.

 

 

IKONY OFERTA online3

Czym się zajmujemy

No result.