Szanowni Państwo,
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Wydział w Warszawie zaprasza do udziału w cyklu seminariów w ramach
Akademii Pedagoga i Psychologa.
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele-wychowawcy szkół i placówek oświatowych województwa mazowieckiego (przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, burs, internatów, poradni psychologiczno-pedagogicznych).
Głównym celem seminariów jest poszerzenie wiedzy kadry pedagogicznej z zakresu psychotraumatologii, przydatnej w bezpośredniej pracy zawodowej z dziećmi i z młodzieżą oraz ich rodzicami.
Tematyka seminariów:
- Rodzaje przywiązania i jego konsekwencje dla rozwoju dziecka
- Cel: poznanie wpływu relacji przywiązania na funkcjonowanie psychospołeczne dzieci
- Treści merytoryczne:
- Rodzaje przywiązania (bezpieczne, lękowo – unikające, lekowo – ambiwalentne, zdezorganizowane) i funkcje przywiązania (w sferze biologicznej, emocjonalnej, poznawczej, społecznej)
- Mózg a przywiązanie – rola mechanizmów mózgowych biorących udział w budowaniu i utrzymaniu przywiązania
- Konsekwencje pozabezpiecznych wzorców przywiązania dla rozwoju dziecka
- Traumatyczny rozwój - uwarunkowanie i konsekwencje
- Cel: poznanie uwarunkowań i konsekwencji doświadczania traum relacyjnych
- Treści merytoryczne:
- Rozwojowa psychopatologia przywiązania zdezorganizowanego
- Kryteria diagnostyczne PTSD oraz PTSDc
- Traumatyczny rozwój a zaburzenia psychiczne i zaburzenia psychosomatyczne
- Procedury postępowania w interwencji kryzysowej i psychotraumatologii
- Cel: poznanie zasad postępowania w kryzysach psychologicznych
- Treści merytoryczne:
- Rodzaje i podstawy i zasady interwencji kryzysowej
- Interwencja wobec osób w kryzysie suicydalnym
- Ostra reakcja na stres, PTSD – kryteria, postępowanie
- Profilaktyka traumy - trauma relacyjna
- Cel: zdobycie wiedzy i umiejętności zwiększających odporność na stres
- Treści merytoryczne:
- Rozpoznawanie, wykorzystanie i rozwój zasobów osobistych
- Fizjologia traumy – sposoby reakcji ludzkiego ciała i umysłu na bardzo trudne sytuacje życiowe
- Zapoznanie z technikami pracy: terapia metodą przedłużonej ekspozycji, terapia narracyjna, terapia EMDR
Osoba prowadząca:
Agnieszka Chudzyńska: dyplomowany psycholog SWPS (specjalność: psychologia klinicznym i zdrowia), psychotraumatolog, terapeuta TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach) oraz terapeuta EMDR (Bilateralna Stymulacja Mózgu przy Pomocy Ruchów Gałek Ocznych). Doświadczenie w pracy z osobami znajdującymi się w kryzysie, cierpiącymi na depresję, doświadczającymi lęków, traum relacyjnych, stresu, trudności emocjonalnych i motywacyjnych, problemów wychowawczych. Praca na stanowisku psychologa w szkole podstawowej, gimnazjum, nauczyciela akademickiego (UMCS oraz WSEI – Lublin), psychologa w Poradni Przystań Psychologiczna i Terapeutyczna w Warszawie. Trener – Edukator (II°) Treningu Zastępowania Agresji. Prowadzi szkolenia dla profesjonalistów. Autorka specjalistycznych publikacji z zakresu zagadnień psychologii klinicznej i psychologii zdrowia.
Liczba godzin: 16
Termin realizacji w dniach: 26-02-2019, 26-03-2019, 09-04-2019, 21-05-2019 (wtorki) w godz. 15.00.18.00.
Miejsce realizacji: MSCDN, Wydział w Warszawie, ul. Świętojerska 9, aula (parter).
Odpłatność od osoby wynosi 100 zł., którą należy uiścić po otrzymaniu pisma o zakwalifikowaniu do udziału w Akademii Pedagogia i Psychologa.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia Akademii Pedagoga i Psychologa.
Zgłoszenia przyjmujemy w [formie elektronicznej]. Liczba miejsc ograniczona, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegółowych informacji udziela kierownik Akademii Pedagoga i Psychologa: nauczyciel-konsultant ds. psychologiczno-pedagogicznych Jolanta Szymczyk; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w dniach pn-pt, godz. 9.00-15.00.