Zgodnie z Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 14 marca 2020 r. w sprawie ograniczenia działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz wojewódzkich osób prawnych Województwa Mazowieckiego w okresie od dnia 16.03.2020 r. do odwołania MSCDN ogranicza działalność w zakresie realizacji szkoleń i innych zadań. Wszystkie formy doskonalenia nauczycieli realizowane będą online.

Nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni oraz administracja są dostępni za pośrednictwem telefonu i poczty elektronicznej. Kontakt na stronie internetowej Wydziału.

A A

 

Muślinowy smak słodyczy wyczarowany z aromatycznego ziarna kakaowca, subtelne nuty piernika skąpane w czekoladowej kompozycji oraz zaskakujące solą i chili kuszące praliny zdominowały nietypowe, finałowe spotkanie uczestników projektu "Włącz myślenie".

Po dwóch latach wspólnej pracy uczestnicy projektu Włącz myślenie wraz z koordynatorkami komponentu przedszkolno-wczesnoszkolnego Tocuś uczy świata Aleksandrą Banach i językowego TOCek na językach Anetą Gładys, dyrektorem MSCDN - Jarosławem Zaroniem oraz kierownikiem Wydziału w Płocku - Grzegorzem Skwarną, spotkali się w niezwykle uroczym, jednym z najbardziej smakowitych miejsc w Płocku - Manufakturze Czekolady w celu podsumowania i zakończenia projektu.

Choć pożegnania zazwyczaj wiążą się ze smutkiem, tym razem jednak było inaczej - to finałowe spotkanie z pewnością będzie kojarzone ze słodkim smakiem i aromatem. Wzruszenie z powodu zakończenia projektu zostało skutecznie zniwelowane i osłodzone czekoladowymi, własnoręcznie wykonanymi przysmakami. Zamiast tradycyjnych wykładów, które zwykle towarzyszą takim okazjom, goście i organizatorzy mogli zatopić dłonie w czekoladowej masie i wykorzystując rozwinięte podczas szkoleń kreatywne zdolności uformować pyszne pralinki i tabliczki czekolady.

Endorfiny niemal czuło się w powietrzu!

W drugiej części spotkania koordynatorki obu komponentów w esencjonalnych prezentacjach przypomniały działania i podsumowały roczny projekt.

Na zakończenie uczestnikom wręczono Certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.

- Wrażenia były niesamowite - nie kryje podziwu Małgorzata Kowalak, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej w Staroźrebach. - To fantastyczne, jak można w niebanalny sposób, poprzez doznania estetyczne, podsumować projekt. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w działaniach. Dzięki wiedzy, którą zdobyłam, lepiej poznałam swoich uczniów. Było to kolejne ważne wyzwanie w moim życiu zawodowym - podkreśla.

Choć słodkiego, czekoladowego zakończenia naszego projektu "Włącz myślenie" nadszedł już czas, jak to w życiu bywa, koniec jest zwykle początkiem czegoś nowego. Nasza przygoda z TOC z pewnością się nie zakończy. Zapraszamy do innych, równie ekscytujących
i zaskakujących inicjatyw, m.in. do zaproponowanego podczas spotkania nowego projektu Do stołu podano, czyli sztuka i literatura na talerzu.

Gratulujemy nauczycielom wszystkich placówek uczestniczących w projekcie:

        Komponent przedszkolno-wczesnoszkolny:

  • Miejskie Przedszkole nr 2 w Płocku
  • Miejskie Przedszkole nr 13 w Płocku
  • Miejskie Przedszkole nr 29 w Płocku
  • Miejskie Przedszkole nr 37 w Płocku
  • Samorządowe Przedszkole w Ciachcinie Nowym
  • Szkoła Podstawowa w Staroźrebach
  • Szkoła Podstawowa nr 11 w Płocku
  • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Płocku

Komponent językowy:

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 w Płocku
  • Szkoła Podstawowa nr 3 w Sierpcu
  • Szkoła Podstawowa nr 12 w Płocku
  • Zespół Szkół Ogólnokształcących w Wielgiem
  • Zespół Szkół im. St. Staszica w Gąbinie
  • Zespół Szkół nr 1 w Płocku
  • Zespół Szkół im. l. Bergerowej w Płocku